کد خبر: ۴۹۲۴۴
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» همچنین از خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش‌های تولیدی، کشاورزی و دامی کشور خبر داد ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سیلاب ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های تولیدی، کشاورزی و دامی کشور وارد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی پور» بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد خسارت‌های به بار آمده از سیلاب اخیر در برخی از استان‌های کشور در حوزه دام و طیور، اظهار داشت: این سیلاب‌ها متأسفانه موجب تلف شدن بیش از 24 هزار رأس دام سبک و سنگین، 50 هزار کلنی زنبورعسل، 10 میلیون قطعه مرغ و حدود یک هزار و 200 مرکز تکثیر و پرورش آبزیان در کشور شد.

وی با اشاره به خسارت 200 میلیاردی سیلاب به بخش‌های تولیدی، کشاورزی و دامی کشور بیان داشت: دولت برای جبران خسارت‌های رخ‌داده سریعاً وارد عمل شد و تمام این خسارت‌ها از طریق بیمه پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه وقوع حوادثی همچون سیل موجب شیوع بیماری می‌شود؛ اقدامات بهداشتی دامپزشکی ازجمله دفن و امحای بهداشتی دام، طیور و آبزیان تلف‌شده به‌سرعت انجام شد.

رفیعی پور واکسینه کردن تمامی دام‌های زنده در مجاورت مناطق سیل‌زده را از دیگر اقدامات دامپزشکی عنوان کرد و گفت: باوجوداینکه وقوع چنین حوادثی شیوع بیماری و ویروس را به دنبال دارند؛ خوشبختانه شاهد هیچ‌گونه اپیدمی بیماری در این مناطق پس از سیل نبودیم.

وی صنعت تولید واکسن و دارو را 2 عامل رونق تولید در کشور دانست و گفت: سال گذشته خوشبختانه مواد اولیه مورد نیاز تولید واکسن و داروهای دامی از سوی موسسه رازی برای مدت 2 سال با ارز 42 هزار ریالی خریداری‌شده است و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با انجام اقدامات بهداشتی، مراقبتی و کنترلی دامپزشکی در سال گذشته به نسبت سال 96 در حوزه کنترل بیماری‌های دامی همچون تب برفکی، سیاه‌زخم، هاری و بیماری خسارت‌بار و استراتژیک مانند آنفلوانزای حاد پرندگان از 28 تا 75 درصد کاهش یافت که همین کاهش بیماری بزرگ‌ترین کمک به رونق تولید است.

 

نظر شما
ادامه