کد خبر: ۴۹۲۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از مشاهده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مهدی حامی» گفت: براساس گزارش‌های رسیده مبنی بر تلفات طیور بومی کلیبر، آنفلوآنزای H5 یا فوق حاد در نمونه برداری‌های اکیپ بهداشتی این اداره کل تایید شد.

وی همچنین با اشاره به مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد در روستای ساری یاتاق شهرستان خداآفرین افزود: با بررسی‌های اپیدمیولوژی، مشخص شد بیماری حاد پرندگان در نتیجه انتقال طیور از روستا‌های خداآفرین به شهرستان کلیبر شیوع یافته است.

به گفته وی، به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری ۳۷۶ قطعه مرغ در روستای مذکور معدوم شد.

حامی با بیان اینکه هم اکنون فصل مهاجرت پرندگان وحشی است عامل شیوع بیماری آنفلوانزای حاد در این روستا را ورود پرندگان مهاجر به حاشیه رود ارس عنوان کرد.

وی بر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری فوق حاد پرندگان در استان تاکید کرد و افزود: رعایت قرنطینه و جلوگیری از ورود و خروج خودرو‌های ضدعفونی نشده، حمل تخم مرغ و کود و سایر محموله‌های ضروری به واحد‌های مرغداری می‌تواند در بروز آنفلوانزای حاد پیشگری کند یا شیوع آن را کاهش دهد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در استان کمبود واکسن آنفلوانزای فوق حاد نداریم و مرغداران برای واکسیناسیون طیور اقدام کنند.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
1
2
درود بر شجاعت بیان مدیران اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
کدوم واکسن
ما کە ندیدم
نظر شما
ادامه