کد خبر: ۴۹۲۶۲
تعداد نظرات: ۵ نظر


سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تعداد بالای فارغ التحصیلان بیکار در کشور، ماحصل مدرک گرایی است،گفت: صرف داشتن مدرک نمی تواند ضامن شغل افراد باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «سیدحمایت میرزاده» با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرهنگیان و تاکیدات ایشان در خصوص  لزوم توجه ویژه به بحث مهارت آموزی در سیستم آموزشی  کشور گفت: قبل از مطرح کردن بحث مهارت آموزی، ایشان بر روی مسئله کنکور تاکید داشتند که البته باید گفت، مسئله کنکور حل شود، در کنار آن نیز می توان مهارت آموزی را در کشور گسترش داد.

مهارت آموزی یکی از مهم ترین بخش های آموزش است

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: بحث مهارت آموزی یکی از مهم ترین بخش های آموزش است که باید از دوران متوسطه بسیار جدی گرفته شود تا دانش آموزان هنگام ورود به دانشگاه، مراحل تکمیلی و نهایی آن را فرا بگیرند که البته مهارت آموزی در کشور دچار کم توجهی مسئولان آموزش و پرورش در دوران متوسطه و مسئولان وزارت علوم در دوران دانشگاهی قرار گرفته است.

رشد فزاینده بیکاری در کشور به دلیل نبود مهارت آموزی

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: رشد فزاینده بیکاری در کشور به دلیل نبود مهارت آموزی در سیستم آموزشی کشور بوده است؛ زیرا خانواده ها، فرزندان خود را به سمت رشته های آکادمیک و تئوری محور سوق می دهند و به بحث مهارت آموزی توجهی ندارند؛ بنابراین مهم ترین وظیفه را در این راستا، هدایت تحصیلی برعهده دارد که باید دانش آموزان را به سمت رشته هایی هدایت کند که در آن مهارت دارند.

وی افزود:  تعداد بالای فارغ التحصیلان بیکار در کشور، ماحصل مدرک گرایی است و صرف داشتن مدرک نمی تواند ضامن شغل افراد باشد؛ بنابراین مهارت آموزی و کسب مهارت، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، می تواند بسیاری از مشکلات عدم اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را حل کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: تا زمانی که کنکور در کشور وجود دارد و فکر و ذهن دانش آموزان، عبور از آن و گرفتن مدرک باشد، نمی توان مشکل نبود مهارت آموزی در سیستم آموزشی کشور را حل کرد؛ بنابراین مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم با همکاری یک دیگر و کمک گرفتن از افراد خبره و کارشناس در این موضوع، باید مهارت آموزی را در کشور تقویت کنند.

 


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
3
باه کاملا ددرسنه مدرک لازم نیست که
باید پارتی داشته باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
3
حکیم مهر جان سانسور نکن تا یک جوک بنویسم

و صد البته ، پارتی برتر از مدرک است
دکتر xy
|
Germany
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
2
بله کاملا درسته . توی مملکت ما علاوه بر مدرک تحصیلی، پارتی و سهمیه هم باید داشته باشیم تا بتونیم جایی شاغل بشیم.
خودتون خیلی با مهارت و کار ورزیده هستید؟؟؟؟ خرتون از پل گذشته سنگ جلوی پای دیگران میندازید و هر روز با قوانینی که تصویب میکنید شرایط رو سختر میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
1
بعد از چهل سال تازه متوجه شدید !!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
0
0
وقت گفتن این جملات قشنگ و زیبا بعد بدبخت کردن جمعیت عظیمی از نیروی انسانی به هیچ درد نمی خورد،شما نمی گفتی هم الان همه آگاه شدن و دهه سی ها دیگه جمله هی درس بخون رو تکرار نمی کنن.وقت این جمله و اقدام لازم 25سال پیش بود نه الان!!الان جوابگوی این همه فارغ التحصیل بیکار که با عمر خود قمار کردن،رو کی می ده آیا دولتهای ایران مسئول نیستن؟وقتی در کشوری مسئولین بالارتبه به این قبیل مسائل بی تفاوت بوده و سیستمی برای محاکمه اونها وجود نداره،این چنین کشوری برای زندگی مناسب نیست.
نظر شما
ادامه