کد خبر: ۴۹۲۷۳

کارشناسان دامپزشکی شهرستان مشهد با هماهنگی دستگاه قضایی، 2 کارگاه زیر زمینی در حاشیه شهر مشهد را که اقدام به بسته بندی غیر بهداشتی گوشت مرغ می کردند، شناسایی کردند و 3 نفر نیز در این خصوص دستگیر و به مراجع انتظامی و قضایی تحویل شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خراسان رضوی، «فریبرز ناگهانی» مسئول حقوقی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد درباره جزئیات این ماجرا گفت: در حاشیه شهر مشهد و در انتهای خیابان شهید آوینی، افراد بدون صلاحیت در دو کارگاه غیر مجاز، گردن و اسکلت مرغ را به صورت فله تهیه و با جدا کردن گوشت آن در دمای نامناسب، منجمد و برای استفاده در رستوران ها توزیع می کردند.

ناگهانی، به میزان کشفیات ضبط شده از این کارگاه های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: بیش از 500 تا 600 کیلوگرم گوشت و اسکلت از این کارگاه ها ضبط شده است، به دلیل این که این کارگاه ها در منازل مسکونی فعالیت می کنند با هماهنگی دستگاه قضایی سه نفر بازداشت و تحویل مراجع انتظامی و قضایی شدند.

وی با بیان این که این گوشت ها بیشتر در رستوران های حاشیه شهر توزیع می شود، افزود: برخی رستوران ها از این گوشت ها برای درست کردن کباب و سوپ استفاده می کردند.

ناگهانی یادآور شد: سوءاستفاده گران، اسکلت مرغ را به اهالی خانه های اطراف می دادند و بابت جدا کردن گوشت ها از اسکلت مرغ به آن ها حق الزحمه ای پرداخت می کردند، این کارگاه هایی هم که شناسایی شده اند با ده ها نفر در این زمینه در ارتباط بودند.

وی با بیان این که کار شناسایی کارگاه های غیر مجاز همچنان ادامه دارد، افزود: این کارگاه ها بیشتر در حاشیه شهر فعالیت می کنند، همچنین کلانتری محل و بسیج نیز در این خصوص با ما همکاری می کنند. مسئول حقوقی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد با بیان این که جدا کردن گوشت مرغ از اسکلت توسط دستگاه های پیشرفته و در برخی کشتارگاه های مجاز در مشهد انجام می شود، تصریح کرد: این گوشت ها با برچسب مشخص و با هویت بهداشتی در بازار عرضه می شود و هیچ مشکلی ندارد.

 

نظر شما
ادامه