کد خبر: ۴۹۳۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: با اقدامات پیشگیرانه و مراقبت های فعال، تا کنون کانون فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران مشاهده و گزارش نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر ولی الله واعظی» اظهار داشت: استان تهران در مبارزه با بیماری های دامی به ویژه تب برفکی عملکرد مناسبی داشته و کانون تب برفکی در استان به حداقل ممکن رسیده است.

وی اظهار داشت: بیماریی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال های 94، 95 و 96 به مشکل اساسی استان تهران تبدیل شده بود ولی امروز با اقدامت مناسب صورت گرفته، هیچ گونه کانون صنعتی این بیماری در استان وجود ندارد.

وی افزود: شبکه دامپزشکی استان تهران با اقدامات پیشگیرانه و مراقبت فعال از جمله عملیات مایه کوبی طیور، این بیماری را به حداقل رسانده و امروز کانون بیماری آنفلوانزا از سطح استان گزارش نشده است.

واعظی گفت: مهمترین وظیفه شبکه بهداشت، ارتقاء بهداشت عمومی جامعه است از این رو با افزایش میزان نظارت بر واحدهای کشتارگاهی و واحدهای دامداری و مرغداری درسطح مناطق روستایی، فعالیت این حوزه مورد بررسی ویژه قرار می گیرد.

25 درصد از فعالیت های سازمان دامپزشکی در استان تهران انجام می شود

وی با بیان این که 25درصد از کل فعالیت ها و مأموریت های سازمان دامپزشکی در استان تهران انجام می شود، به بیان برخی از شاخصه های استان پرداخت و اظهار داشت: بیش از یک پنجم از فراورده های خام دامی کشور در استان تهران تولید شده و یک پنجم از دام سبک، سنگین و طیور کشور در کشتارگاه استان تهران کشتار می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران افزود: استان تهران با تولید 22 درصد از تخم مرغ کشور، رتبه نخست تولید تخم مرغ در کشور را به خود اختصاص داده است ضمن این که 38 درصد از دام اصیل کشور در استان تهران به ویژه شهرستان ورامین تولید می شود.

وی میزان تولید شیر استان تهران در سال را بیش از یک میلیون و 400 هزار لیتر اعلام کرد.

واعظی گفت : 26 کارخانه داروسازی دامی در استان تهران، 76 درصد داروی کشور را تولید می کند ضمن این که 78 درصد از صادرات فراورده های خامی کشور از استان تهرن به سایر نقاط جهان صادر می شود و 80 درصد از واردات و ترخیص گوشت یخ زده در استان تهران ترخیص می شود.

وی افزود: صد درصد از مواد بیولوژیکی و واکسن وارداتی مورد نیاز کشور از طریق فرودگاه حضرت امام و کمرگ شهرری ترخیص می شود.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
1
پس بقیه استانها چکار می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
1
عجب ....چقدر دقیق هم محاسبه شده!!! 25 درصد....
نظر شما
ادامه