کد خبر: ۴۹۳۰۶
 
 

یکی از معضلاتی که بهداشت و سلامتی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و البته گردشگران و مسافرانی را که از این استان عبور می‌کنند مورد تهدید قرار داده، عرضه غیربهداشتی گوشت و همچنین مرغ زنده در معابر استان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، ذبح غیر بهداشتی گوشت و عرضه مرغ زنده که منشاء بیماری‌های کشنده‌ای است، با تساهل و خاموشی مسؤولان مواجه شده و عملا در برابر سودجویان اهرمی جهت مقابله ندارند.

آن گونه که از خود برخی فروشندگان شنیده‌ایم، زد و بندهای اداری با این دسته افراد هم یکی دیگر از دلایل ادامه روند تخلفات کنونی در معابر استان است و تنها راه علاج کنونی، فرهنگ‌سازی برای عدم استفاده از این گونه گوشت‌های مساله‌دار غیر بهداشتی در استان است.

برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با درج تیتری تحت عنوان «مسؤولان برای کشتار غیر بهداشتی دام در منطقه تنگاری چه کردند؟» خواستار رسیدگی به وضعیت کنونی ذبح غیر بهداشتی دام در مناطق مختلف استان به خصوص در منطقه تنگاری از توابع دهستان دشت‌روم در یکی از مبادی ورودی و خروجی شهر یاسوج شده‌‌اند.

در آخرین نشست ستاد گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست «عزیر فیلی» معاون عمرانی استاندار به این موضوع اشاره شد که در حال حاضر 155 واحد غیر قانونی و متخلف اعم از فروشندگان گوشت و کبابی‌‌ها و رستوران‌ها در معابر مختلف استان و در پارک آبشار یاسوج مشغول فعالیت هستند.

«سید حسین کاظمی» مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استان در نشست ستاد گردشگری استان با طرح این سؤال که مگر این مکان‌ها یک شبه برپا شده‌اند و اصولا چرا و به چه دلیل فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: همه با چشم خود این تخلفات را می‌بینند و دست روی دست می‌گذارند.

وی به گوشت‌های ناسالم که در مکان‌های مختلف از جمله در تنگاری دشت‌روم عرضه می‌شوند هم اشاره کرد و گفت: آن از گوشت‌های ناسالمی که به خورد مردم می‌دهند و دلیل آن است که به وظایف خود عمل نمی‌کنیم.

به گزارش فارس، دامپزشکی هم در جلسات مختلف و متعدد تقبل کرده کشتار روز این واحدها را بر عهده خواهد گرفت اما فروشندگان به هیچ وجه زیر بار نمی‌روند و چنان نسبت به هشدارها ایزوله شده‌اند که با عربده‌ و قداره‌کشی به مصاف قانون می‌روند.

 

نظر شما
ادامه