کد خبر: ۴۹۳۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

با توجه به شكایات صورت گرفته در خصوص گسترش سگهای بلاصاحب كه سبب نارضایتی شدید میان شهروندان شده، طبق نامه به شماره 3000/479/9026 در سال 98 و حکم دادستانی مقررگردید در منطقه صفیره مکانی دائمی جهت نگهداری سگهای ولگرد احداث شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهرداری اهواز، در خصوص مطلب منتشر شده ای در فضای مجازی أز شهروندی با عنوان: «تلاش برخی از دوستداران حیوانات و اجرای شهردار سابق حدود مبلغ 3 میلیارد تا 5 میلیارد تومان برای پرورش و ایجاد سایت عقیم سازی سگهای بلاصاحب به شهرداری تحمیل شد و این مبلغ گزاف باید از جیب شهروندان اهوازی پرداخت شود . »

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در این خصوص اعلام كرد:

با توجه به شكایات صورت گرفته در خصوص گسترش سگهای ولگرد كه سبب نارضایتی شدید میان شهروندان شده، طبق نامه به شماره 3000/479/9026 در سال 98 وحکم دادستانی مقرر شد در منطقه صفیره مکانی دائمی جهت نگهداری سگهای ولگرد احداث شود.

بر أساس بند ١٥ماده ٥٥ قانون شهر داریها مسئولیت جلوگیری أز شیوع بیماریهای واگیردار انسانی وحیوانی ودفع حیواناتی كه مبتلا به بیماری مسری بوده و یا در شهر بدون صاحب رها شدند برعهده شهرداری است.

براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت كشور در خصوص جمع آوری وساماندهی حیوانات بی سر پناه در سطح شهر وجلوگیری و كنترل بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان، شهرداری اهواز زیر نظر بهداشت و دامپزشکی اقدام به احداث سایت نگهداری سگهای ولگرد اهواز در منطقه صفیره  نموده است.

متاسفانه گروهی تحت عنوان حامیان حیوانات در شهر اهواز مخالف اجرای این كار بوده و عنوان می كنند كه سگها باید به صورت آزادانه تردد داشته باشند در صورتی كه مشاهده آنها در مناطق مختلف شهر برای شهروندان بویژه دانش آموزان ترس و وحشت ایجاد می کند.

مهمترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ های بلاصاحب، شیوع بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان مانند هاری، کیست هیداتیک و سالک است که در سال گذشته 3هزار گزش در اهواز رخ داده که مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است.

بالغ بر پنج هزار قلاده سگ بلاصاحب درشهر اهواز هستند اما شهرداری جای نگهداری برای این تعداد از سگ را ندارد، حامیان محیط زیست باید پس از عقیم سازی اقدام به یافتن حامی برای سگ ها نمایند.

در این راستا این سازمان از هفته پیش بر اساس تماس شهروندان واولویت بندی بین مناطق هشتگانه (منطقه 3) نسبت به زنده گیری ونگهداری سگهای ولگرد اقدام نموده است.

طبق ساختار جدید ابلاغ شده از وزارت كشور جهت ساماندهی سگهای ولگرد در این سایت برای هر قلاده سگ بابت نگهداری غربالگری، انجام واكسیناسیون، تغذیه، دارو، جراحی و عقیم سازی در أین پناهگاه مبالغی صرف و دامپزشکی بر روند جمع آوری سگها نظارت می كند.

از سویی دیگر، فرافکنی هایی در فضای مجازی به چشم می خورد که شهروندان اهوازی از یکسو خواستار جمع آوری و ساماندهی سریعتر حیوانات بلاصاحب هستند و از سویی دیگر بعضی معنتقدند که هزینه سایت عقیم سازی سگهای بلاصاحب از جیب مردم پرداخت می شود.

از طرفی کنترل و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از دغدغه های شهروندان است که با جمع آوری، عقیم سازی این حیوانات و احداث پناهگاه نگهداری از آنها می توان به بخش بزرگی از نگرانی ها پاسخ داد .
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
اینهایی که مخالفند ، می خواهند پولها توی دست خودشون باشه و این کار منطقی شهرداری ، به چرخه درآمدی بعضی ها صدمه میزند.
نظر شما
ادامه