کد خبر: ۴۹۳۱۳
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» هم گفت: اگرچه همچنان ناظر بهداشتی به کشور برزیل اعزام می‌کنیم اما در آینده پروتکل‌ها را از بازرسی بهداشتی به ممیزی تغییر خواهیم داد ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان بازدید امروز خود از شرکت تولید فرآورده‌های لبنی پاک، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ضمن یادآوری اینکه در طول سال‌ها غیر از تولیدات موسسه دولتی رازی، هر واکسن مورد نیاز دیگری را وارد می‌کردیم، گفت: «برای اولین بار در سال ۹۷ تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی روغنی را در کشور آغاز و به شرکت‌های وارد کننده تکلیف کردیم که به سمت انتقال تکنولوژی و تولید داخلی واکسن حرکت کنند.»

واردات تکنولوژی و سایت تولید واکسن از یکی از کشورهای همسایه

 «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ادامه داد: «پس از ۵ سال مصرف واکسن وارداتی از یکی از شرکت‌های واقع در کشور همسایه، برای اولین بار قرار است در آینده نزدیک این شرکت تکنولوژی و سایت تولید واکسن را با اشل بیش از ۳۰ نوع واکسن طی ۶ ماه آینده وارد کشور کند. این شرکت کارهای اولیه مربوط به اخذ پروانه‌های لازم را انجام داده و امیدواریم طبق توافق ظرف ۶ ماه تا یک سال سایت تولید واکسن‌های متنوع را راه‌اندازی کند.»

وی با تاکید بر اینکه برای تولید واکسن نیاز به بذر و سید واکسن وجود دارد، تصریح کرد: «در حالی در طول سال‌ها بذر واکسن را وارد می‌کردیم که طی چند ماه گذشته با اقدامات جدی سازمان و حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، در موسسه رازی، یک شرکت خصوصی و مرکز تشخیص سازمان اقدام به تولید سید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می‌کنیم.»

وضعیت امروز ما یک شرایط جنگی است

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه شرکت تولید فراورده‌های لبنی پاک یکی از برندهایی است که محصولات آن علاوه‌بر مصرف داخلی، شرایط صادرات به نقاط مختلف دنیا را نیز دارد، خاطرنشان کرد: «وضعیت امروز ما به گفته مسئولان یک شرایط جنگی است و دشمنان تولید و اقتصاد را نشانه رفته‌اند. امروز در مجموعه‌ای هستیم که ماده اولیه آن شیرخام است و خوشبختانه حدود ۱۰ میلیون تن شیرخام در کشور تولید و به اشکال مختلف در مراکز صنعتی تبدیل به صدها محصول سالم، با کیفیت و بهداشتی می‌شود.»

انتصاب مسئول و مجری مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان برای اولین بار

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی اراده کرده تا با تمام وجود به‌دنبال شاخص‌های رونق کسب و کار باشد، گفت: «امسال به دنبال اتفاقات نو، ایجاد خلاقیت‌های جدید و کمک به تولید هستیم، کمااینکه در سازمان دامپزشکی برای اولین بار یک همکار را به‌عنوان مسئول و مجری مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان منصوب کردیم تا مسئولیت او به شکل اختصاصی، مواجهه با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.»

تفویض اختیاراتی از سطح سازمان به ادارات کل و از ادارات کل به شبکه‌ها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: «در سال ۹۸ برای کاهش مشکلات ارباب رجوع، از مدیران کل به صورت کتبی تفویض اختیار ادارات کل ستادی را خواستیم و طی ۲ ماه گذشته تفویض اختیاراتی از سطح سازمان به ادارات کل و از ادارات کل به شبکه‌ها صورت گرفته است.»

انتقال دام از استرالیا برای ذبح به کشتارگاه دام خرمشهر

وی با بیان اینکه در سال جاری کمیته‌های راهبردی ملی و کمیته‌های فنی استانی تلاش می‌کنند تا کار تولید محتوا انجام دهند، تصریح کرد: «تولید محتوا به پیشبرد اهداف بهداشتی دامپزشکی کمک کند. از طرفی برای اولین بار شرایطی ایجاد کردیم که کشتارگاه دام خرمشهر بتواند استانداردهای بین‌المللی را در حوزه رفاه دام پاس کند و در آینده نزدیک از کشورهای خاصی مثل استرالیا امکان انتقال دام برای ذبح در خرمشهر خواهد بود.»

واردات ۵۰۰ شتر مولد از قطر برای تولید بچه شتر مسابقه‌ای

رفیعی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: «برای اولین بار در سال ۹۸ از کشور قطر ۵۰۰ نفر شتر مولد وارد کشور شد که این شترها قرار است تا سقف ۱۰ هزار نفر از قطر به ایران بیاید. این صنعت مهم که منجر به تولید بچه شتری می‌شود که فقط برای مسابقه استفاده می‌شود، منافع زیادی را عاید کشور خواهد کرد و با فروش با قیمت‌های ارزشمند، رونق زیادی به اقتصاد استان فارس خواهد بخشید.»

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به حوزه پروش ماهی در قفس، اظهار کرد: «سال گذشته ۴۰ هزار تن تولید داشتم و امیدورایم این عدد را به ۳۰۰ هزار تن برسانیم.»

به جای اینکه در آینده دام و گوشت وارد کنیم، به سمت واردات دام مولد می‌رویم

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: «موضوع سومی که سازمان در سال ۹۸ به دنبال آن است، تغییر نگاه مدیریتی است. یعنی به جای اینکه در آینده دام و گوشت وارد کنیم، به سمت واردات دام مولد می‌رویم. این یک پروژه ارزشمند اولویت‌دار است که باید تمام مسئولین با اولویت وزارت کشاورزی و سازمان دامپزشکی برای دست‌یابی به آن تلاش کنند.»

وی ادامه داد: «اگرچه خسارات بیماری‌های دامی پس از سیل می‌توانست فاجعه‌آمیزتر از خود سیل باشد، اما همکاران ما بیش از یک میلیون راس دام و ۷ میلیون متر مربع فضا را سم‌پاشی و بیش از ۸۰۰ هزار متر مربع اماکن را ضدعفونی کردند.»

نهایی  شدن ۲۵ پروتکل مختلف با کشور ترکیه

در ادامه معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: «بر اساس راهبرد ملی و با شعار برداشتن مرزهای بهداشتی بین ایران و ترکیه، ۲۵ پروتکل مختلف را با این کشور نهایی کردیم. به شکلی که در حال حاضر محصولات دامی ترکیه‌ای‌ می‌توانند بر اساس آن پروتکل‌ها و بسته به شرایط بازار از ترکیه وارد ایران شود و بالعکس.»

همچنان ناظر بهداشتی به کشور برزیل اعزام می‌کنیم ولی در آینده پروتکل‌ها را از بازرسی بهداشتی به ممیزی تغییر خواهیم داد

«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» با اشاره به اینکه از بعد از انقلاب فرایندهای نظارت بهداشتی تغییراتی کرده است، افزود: «امروز مجبوریم که برای اعمال نظارت‌های بهداشتی، با دنیا و کشورهای اتحادیه اروپا پروتکل‌های تخصصی پیاده کنیم. به شکلی که در حال حاضر، نظارت‌های بهداشتی در اروپا، نیوزلند، استرالیا و ترکیه براساس پروتکل‌های بهداشتی روز انجام می‌شود.»

وی با تاکیدبر اینکه اعزام ناظر بهداشتی تنها یک جزء از سیستم‌های نظارت بهداشتی بوده است، تصریح کرد: «در نظام جدید، سیستم ممیزی را جایکزین نظارت بهداشتی کردیم و اگرچه همچنان ناظر بهداشتی به کشور برزیل اعزام می‌کنیم اما در آینده پروتکل‌ها را از بازرسی بهداشتی به ممیزی تغییر خواهیم داد.»

 
 
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
1
1
خنده دار هست. سال 93 که در حال انجام پایان نامه ام در خصوص شتر بودم. تنها درامد شتردارن فروش بهترین شتر به امارات بوده. حالا داریم وارد میکنیم و خارج میکنیم شدیم طویله دوستان حوزه خلیج و ساربانشون.
کارشناس واکسن و سرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
1
«برای اولین بار در سال ۹۷ تکنولوژی تولید واکسن تب برفکی روغنی را در کشور آغاز و به شرکت‌های وارد کننده تکلیف کردیم که به سمت انتقال تکنولوژی و تولید داخلی واکسن حرکت کنند.»
پاسخ: تکنولوژی تولید واکسن روغنی بیش از سه دهه است که در کشور وجود دارد و برای تولید واکسن نیوکاسل و آنفلوآنزا استفاده شده است. تنها تفاوت در واکسنهای طیور استفاده از روغن مونتاناید ایسا 70 و در تب برفکی ایسا 50 است. در موسسه رازی واکسن روغنی تب برفکی بیش از 10 سال است که تولید و تمام تست های آن تمام شده است. ضمنا پسوک نیز بیش حدود همین سالهاست که آن را تولید کرده است.

«در حالی در طول سال‌ها بذر واکسن را وارد می‌کردیم که طی چند ماه گذشته با اقدامات جدی سازمان و حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، در موسسه رازی، یک شرکت خصوصی و مرکز تشخیص سازمان اقدام به تولید سید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می‌کنیم.»
پاسخ: از ابتدای تاریخ تا کنون تنها بذرهایی که رسما خریداری شده است بذر واکسن PPR توسط موسسه رازی و بذر واکسن گامبورو توسط پسوک بوده است و بذر دیگری از خارج وارد نشده است !!
از خواندن مصاحبه متاسف شدم که اطلاعات مسئولین تا چه اندازه کم و دور از واقعیت است و ضمنا بدلیل سوء مدیریت و مدیریت های نابجا در موسسه رازی و عدم ارتباط صحییح موسسه و سازمان؛ موسسه رازی که یه سرمایه ملی است و در خارج قدر آن را بسیار بیشتر از داخل میدانند چقدر مظلوم واقع شده است و قربانی سودجویی و سیاسی کاری مسئولین از سطوح بالا شده است.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
در خصوص ورود تکنولوژی تولید واکسن از یکی از کشورهای همسایه؛
با یه نگاه به کشورهای همسایه میشه به راحتی فهمید که تنها کشوری که تکنولوژی تولید واکسن رو داره، ترکیه هست.
زمانی که در ترکیه نمی دانستند واکسن چیست، ما موسسه رازی را داشتیم و واکسن تولید می کردیم. اما حالا به جایی رسیدیم که از ترکیه واکسن وارد می کنیم.
آقای رئیس! شما باید از این اتفاق شرم کنید، نه اینکه با افتخار خبر آن را بدهید.
حمایت از تولید و رونق تولید، فقط حرف و شعار است. چون در عمل هیچ کار موثری برای آن انجام نمی شود.
کاری کردند که دانشمندان موسسه رازی مجبور به ترک کار و مهاجرت و بازنشستگی زود هنگام شدند و افراد سفارشی و بی سواد وارد کار شدند.
این حمایتی که از بخش خصوصی ذینفع این موضوع می شود را برای موسسه رازی کرده بودید، حالا ما صادر کننده واکسن و تکنولوژی به کشورهای همسایه بودیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
در ارتباط با حمایت از موسسات دولتی نظیر موسسه رازی که می فرمایید حمایت نمی شود شما در کجای دنیا یک شرکت تولیدی واکسن می شناسید که حقوق پرسنل و هزینه های جاری را دولت آن کشور بدهد و باز هم آن موسسه یا شرکت ادعا کند حمایت نمی شود. آنچه موسسه رازی را به اینجا رسانیده اتفاقا حمایت بیش از حد دولتی و ایجاد حلقه بسته با دیدگاه تمام دانشمندان در موسسه جمع هستند و کسی چیزی بیرون از موسسه نمی داند تا به دانش ما اضافه کند می باشد.
ناشناس
| Finland |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
حمایت یعنی حفظ و تقویت دانشمندان واقعی نه پرداخت ها دولتی فقط به نورچشمی ها و سفارشی ها !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
سازمان دامپزشکی و وزارت جهادکشاورزی طی سالیان اخیر از موسسه رازی خیلی حمایت نموده که حاصل آن تداوم در تولید محصول با کیفیت پایین بوده است. درضمن روی کارآمدن افراد سفارشی ارتباطی به سازمان ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
2
مراتع قطر ظرفیت وذیرش شترهای خودشو نداره و همین دو ذره علوفه باقی مانده مراتع فارس رو شترهای قطری شخم میزنن . تبریک ویژه برای این پیشرفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
6
سلام شترهای قطری همه ساله برای چرا به عربستان می رفتن و از زمانی که روابط سیاسی دو کشور عربستان و قطر دچار تنش شد عربستان اجازه ورود شترها رو به قطر نداد و قطری ها شترانش رو برای چرا به ایران آوردند و از منابع طبیعی و علوفه ای که متعلق به ایرانیان است استفاده نمودند ،جناب آقای دکتر رفیعی لطفا آدرس غلط ندید .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
شما در کجای دنیا یک شرکت تولیدی واکسن می شناسید که حقوق پرسنل و هزینه های جاری را دولت آن کشور بدهد ؟

این دوست عزیز گویا تفاوت بخش خصوصی و بخش دولتی را نمیدانند !! موسسه رازی یک موسسه دولتی است. موسسات فیلاکسیا در مجارستان و بیوفارما در اندونزی هم سابقا دولتی بودند. اکنون نیز موسسات فراوانی در سر تا سر جهان هستند که حقوق پرسنل و هزینه‌های جاری آنها را دولت پرداخت میکند و درآمدهای آنان نیز به خزانه واریز میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
قطعا تفاوت بخش دولتی و خصوصی را می شناسیم. این پاسخ دوستانی بود که می گفتند چرا دولت از موسسه رازی حمایت نمی کند و اگر کند ما تمام واکسن های ایران و منطقه را تولید می کنیم و به جای آن در نظر دارد از بخش خصوصی حمایت کند. دیگر چه حمایتی بالاتر ار پرداخت حقوق و هزینه های جاری و هزینه های تحقیقاتی می خواهید. درآمد هایتان هم که مجددا به خودتان بر می گردانند. آیا شرکت خصوصی هم می تواند این هزینه ها را از دولت بگیرد. جالب است که با وجود این حمایت ها باز هم بخش خصوصی را تحمل نمی کنید و از رقابت با آن هراس دارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
1
واردات ۵۰۰ شتر مولد از قطر برای تولید بچه شتر مسابقه‌ای
آیا شتر های قطری آلوده به عامل "مرس" نیستن ؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
در شرایطی که همه اذعان دارند ما در جنگ اقتصادی هستیم
ولی متاسفانه ما روز به روز اختلافاتمان با هم بیشتر می شود.
بیایم به حرمت این ماه مبارک و دفاع جانانه از مردم و کشور عزیزمان اختلافات کنار بگزاریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
وزارت شتر داری باید تشکیل شود.
باز هم شتر ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
جالب است که با وجود این حمایت ها باز هم بخش خصوصی را تحمل نمی کنید و از رقابت با آن هراس دارید.

پاسخ: نه عزیز جان! اولا بدنه موسسه رازی نه این توان و نه این جایگاه را دارد که با بخش خصوصی و خصوصی سازی مخالفت کند یا به گفته شما تحمل نکند و نه اتفاقا مخالف این مسئله است. کما اینکه افراد علمی پسوک از دل موسسه رازی بیرون آمده اند. و یا شرکت روناک پس از سالها که از تاسیس آن میگذشت با حضور پرسنل بخش تب برفکی موسسه رازی در مهاباد موفق به تولید واکسن شد!!.
ثانیا: سالهاست که افراد و موسساتی بدنبال تولید واکسن هستند. به عنوان مثال شرکت رویان از دکتر دستور مجوز تولید واکسن را دریافت کرده است. و یا مجددا در دیدار آقای حجتی و همکاران سازمان دامپزشکی(که مستندات آن در رسانه ها موجود و قابل سرچ است) به مسئولین سازمان دامپزشکی از جمله دکتر خلج و مهدوی تکلیف کردند که ظرف یک هفته مجوز ساخت دو واکسن را خارج از روال بروکراسی به این شرکت بدهید!! اما شرکت های خصوصی از ریسک موجود در بازار و نیز هزینه های بسیار هنگفت واکسن سازی و نیز برگشت سود کم در مقایسه به کارهای دیگر بازار از این کار رویگردان هستند.
چیزی که کارکنان موسسه رازی در مقابل آن مقاومت میکنند خصوصی خوری است نه خصوصی سازی!! به همین علت است که متاسفانه بسیاری از مسئولین محترم به جای حمایت(که جنابعالی مدعی زیادی آن هستید) تیشه به ریشه موسسه رازی میزنند بلکه به بهانه بی کفایتی و نداشتن راندمان بتوانند به هدف خصوصی خوری خود برسند. کما اینکه وزیر محترم در مراسم نودمین سالگرد موسسه رازی فرمودند امروز تولید در موسسه رازی حرام است!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
کارکنان موسسه رازی هم به جد معتقد به حضور بخش خصوصی در رقابت سالم هستند. همانطور که ما انتظار داریم در تمام عرصه ها از جمله خودرو سازی خودروی بی کیفیت ایرانی با این قیمت های نجومی به مردم تحمیل نشود، اعتقاد داریم که در مورد واکسن هم باید خریدار در یک بازار رقابتی با طیب خاطر واکسن موسسه را انتخاب کند. کما اینکه در مورد واکسنهای کشته دو گانه نیوکاسل و آنفلوآنزا اینگونه است و در حضور برندهای مختلف بازار مشتری محصول موسسه بوده است. حتی اینجانب به شخصه شاهد بودم که مشتریانی از ترکیه و پاکستان با اذعان به کیفیت برتر محصول موسسه در نمایشگاه دام و طیور خواهان خرید این محصول بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
کارکنان و اعضای هیئت علمی موسسه رازی در داخل موسسه هم اختیاری ندارند چه برسد به خارج موسسه و عدم موافقت یا عدم تحمل بخش خصوصی !!
شاهد سخن هم اینجاست که قانون موسسه رازی تصریح دارد که رئیس باید دامپزشک باشد اما شیمیست را رئیس میکنند. در خصوص مجوز بخش خصوصی هم ریش و قیچی دست سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد است. کما اینکه روناک را مجوز دادند. سوش و داکیومنت از موسسه بردند. روش تولید از موسسه رفت. تکنولوژی تولید از موسسه رفت. کارکنان از موسسه برای تولید به مهاباد رفتند. همه سود به جای دیگر رفت. و کسی از موسسه نه اعتراض کرد و نه کسی از او نظر خواست !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
کارکنان موسسه رازی خصوصا اعضای هیئت علمی از خدا میخواهند که بخش خصوصی به صورت سالم و قاعده مند وارد بازار رقابت در واکسن سازی شود. زیرا هر شرکتی وارد این فضا شود از تجربه و علم برخی اعضای هیئت علمی که در این زمینه سرآمد کشور هستند استفاده خواهد کرد. در این صورت انشاءالله فضایی برای تبدیل علم به ثروت فراهم خواهد شد که این افراد از سالها علم و تجربه خود استفاده صحیح و در جهت اهداف کشور بنمایند.
در حال حاضر وضعیت مانند کشورهای کمونیستی سابق است کار کنی یا نکنی حقوق بخور و بمیری دریافت میکنی که با این وضعیت مملکت برای خرید یک خودروی خارجی باید حقوق 20 سال خود را کاملا پس انداز کنی تازه اگر 20 سال بعد دوباره قیمت خودرو جهش نکند !!!!!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
دولت وعده و وعید در حال حاضر قیمت همه محصولات لیزین متیونین چند برابر شده واکسنهای طیور کمبود شدید وجود دارد مشکلات انتقال ارز به شدت وجود دارد آن وقت دغدغه ......... ناظرین بهداشتی به کشور برزیل است باعث تاسف است این تفکرات کودکانه مسولان سازمان دامپزشکی بجای کار برروی شتران موجود در کشور باید ارز برود شتر امارات وارد شود جای بسی تاسف است
وحید عطارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
با سلام : با نظر مخالف با اظهارات جناب اقای دکتر رفیعی ریاست محترم سازمان و اینکه ترکیه دارای تکنولوژی برتر و مثبته ای در عرصه تولید واکسن نیست و بسیاری از واکسنهایی که در ترکیه تولید میشود ، در خود کشور مصرف نمی گردد ، این موضوع تنها وابستگی به کشورهای خارج را افزایش می دهد و این در حالی است که امکانات تولید در داخل از هر لحاظ اماده و مهیاست . سالها واکسن مریال تب برفکی وارد کشور شده است که بقولی بهترین واکسن است ، میخواهم بپرسم چه مشکلی از بیماری تب برفکی در کشور باز کرد و نه فقط ان بلکه سایر واکسنها هم از این قایده پیروی کرده اند . واکسن تنها ابزاری است . برای کنترل و ریشه کنی بیماریها خرد و اندیشه ضروری لازم است . این اقدام تنها باعث می گردد بدلیل ضعف کشور ترکیه در تولید واکسن امکان ورود عوامل و سویه های جدید بیماری به کشور فراهم گردد. امکانات ترکیه در قیاس با کشور خودمان بسیار بسیار ناتوان است.
ناشناس
|
Singapore
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
1
واردات شتر واسه کمک به قطریهاست که نمیتونند از مراتع عربستان استفاده کنند نه پرورش و تولید شترمسابقه ای .اگر واردات شتر برای مردم بومی و یا استانی که درگیر این واردات میشن نفعی داشته باشه خوبه ! .کمبود آب و علوفه که اکثر مناطق کویری کشور باهاش درگیرن چطوری میخوان توجیه کنن . فقط امیدواریم که به سرگذشت کشتی های ترال چینی تبدیل نشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
حدود ده سال پیش آقای دکتر ............ از انستیتو پاستور یک شرکت دانش بنیان!! ثبت و با دریافت 3 میلیارد تومان از وزارت بهداشت قرار شد که سرم های ضد مارگزیدگی و ضد عقرب گزیدگی را با تکنولوژی جدید! تولید کند. زیرا مال موسسه رازی قدیمی است! و بو میدهد!!
ایشان به مدت یکسال به انستیتو پاستور تونس برای کارآموزی با پرداخت هزینه تشریف بردند. و بعد از مدتها و خاکستر کردن هزینه هنوز هم قرار است که سرم ضد مارگزیدگی تولید کنند!!
نکته مورد نظر این است که: در انستیتو پاستور تونس به ایشان گفته بودند که ما این کار را از موسسه رازی ایران یاد گرفته ایم. شما وقتی که آنجا را دارید برای چه برای کارآموزی به ما مراجعه کرده اید؟؟!!
ترکیه هم بارها و بارها برای انتقال تکنولوژی تولید واکسن و خرید واکسن آماده خصوصا نیوکاسل و نیوکاسل آنفلوآنزای روغنی به ما مراجعه کرده است و غالبا بوروکراسی اداری مانع این کار شده است آنوقت ما با افتخار میخواهیم از آنها یاد بگیریم!!
... آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد !!
نظر شما
ادامه