کد خبر: ۴۹۳۴۲

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در شورای تامین شهرستان کلات اظهار داشت: علیرغم تمام کمبودها همکاران من در اقصی نقاط استان با روحیه جهادی مشغول خدمت هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» گفت: مباحث مرتبط با دامپزشکی و نقش این نهاد در تولید، اقتصاد، اشتغال و حتی مسائل سیاسی و اجتماعی طی سال های اخیر به خوبی خود را نشان داد به ویژه در مواردی نظیر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی سال های قبل که تبدیل به یک معضل بزرگ شده بود.

وی با اشاره به مشاهده مواردی از تب برفکی در دام های شهرستان کلات عنوان داشت: تب برفکی جزء بیماری های واگیردار است و برخی دامداران که عمدتا سنتی هستند بدون رعایت ضوابط سبب انتقال بیماری شدند.

شریعتی با اشاره به سیل اخیر شهرستان کلات و اقدامات دامپزشکی در این راستا سیل را سبب ساز بروز برخی بیماری ها دانست و افزود: در چنین بحران هایی اقداماتی نظیر واکسیناسیون دام و ...در دستور کار دامپزشکی قرار می گیرد.

وی یادآور شد اعتبارات ما بسیار محدود هست به گونه ای که سال گذشته پی گیر اختصاص ۵ درصد اعتبارات سلامت در راستای پیشگیری بیماری های مشترک از جمله تب کریمه کنگو، شاربن و... شدیم ولی متأسفانه تاکنون حتی یک ریال از اعتبارات فوق به دامپزشکی اختصاص نیافته است.

شریعتی در پایان افزود: هرچقدر در زمینه پیشگیری سرمایه گذاری شود ده ها برابر آن سود و فایده نصیب جامعه خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه