کد خبر: ۴۹۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: کشتارگاه‌های شهرداری‌های استان ۴۰ روز فرصت راه اندازی سیستم پیش سرد دارند و در غیر اینصورت پلمب می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «احمد مرادپور» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: کشتارگاه‌های شهرداری‌های استان ۴۰ روز فرصت راه اندازی سیستم پیش سرد دارند و در غیر اینصورت پلمب می‌شوند.

 مرادپور در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه‌های دام لرستان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری بیان کرد: ایجاد سیستم پیش سردنیازمند هزینه زیادی نیست و شهرداری‌های دورود، بروجرد، ازنا و الیگودرز هنوز اقدام به ایجاد این سیستم در کشتارگاه‌های تحت تملک خود نکرده اند.

وی افزود: اگر این شهرداری‌ها اقدام به ایجاد این سیستم در کشتارگاه‌های دام نکنند به طور مستقل با سازمان همیاری و شهرداری‌ها هماهنگ خواهیم کرد تا به جای اعتبار و تسهیلات به آن‌ها سیستم پیش سرد بدهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در خصوص ایجاد کشتارگاه در رومشکان گفت: با توجه به فاصله مسافتی کم رومشکان و کوهدشت نیازی به ایجاد کشتارگاه در شهرستان رومشکان نیست و می‌توان از کشتارگاه صنعتی کوهدشت برای این شهرستان نیز استفاده کرد.

مرادپورافزود: شهرداری رومشکان چند خودرو را تأمین کند تا کار حمل و نقل کشتار را از کوهدشت به رومشکان انجام دهند.

وی با اشاره به موضوع راه اندازی مجدد کشتارگاه دام گیلوران گفت: با توجه به قرار گیری در محدوده شهری، قرار گیری در حریم قبرستان و عدم رعایت فاصله با شرکت دارویی با راه اندازی مجدد آن مخالف هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به موضوع وضعیت نامناسب کشتارگاه دام شهرداری دورود، افزود: این کشتارگاه نیز به دلیل ساختار قدیمی، مستملک بودن، مشکلات عدیده زیست محیطی، نداشتن تجهیزات دامپزشکی و… باید مورد بازدید قرار گیرد تا آن را تعیین تکلیف کنیم.

مرادپور با تاکید بر ضرورت جمع آوری مراکز غیرمجاز عرضه دام زنده در استان گفت: با وجود اعلام آمادگی راه اندازی بازارچه در این راستا تاکنون اقدامی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل مسائل بهداشتی این مراکز غیر مجاز باید جمع شوند، گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که بر روی قصابی‌ها نیز نظارت داشته باشیم، قصابی که خودش کشتار غیر مجاز انجام می‌دهد و مُهر کشتارگاه را نیز جعل می‌کند، باید مورد برخورد جدی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و علوم پزشکی در این رابطه ورود جدی داشته باشند، گفت: افرادی دنبال سو استفاده هستند، دام بیمار را به صورت غیر مجاز آن را کشتار می‌کنند و به مردم می‌فروشند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
با تشکر از آقای دکتر سهراب ساکی.
نظر شما
ادامه