کد خبر: ۴۹۴۰۳
 
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: فروش دارو بدون نسخه دامپزشک در داروخانه‌ها ممنوع بوده و تمامی دارو‌های موجود در داروخانه می‌بایست دارای فاکتور خرید باشند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مجید اسدی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: بخش‌های خصوصی با ایجاد سیستم خودکنترلی و نظارت بر عملکرد مجموعه خود می‌توانند گام موثری را در افزایش بهره وری بردارند.

وی افزود: اگر بخش‌های خصوصی دامپزشکی به درستی و آنطور که باید، ماموریت‌های محوله را انجام ندهد، به مرور زمان باعث پایین آمدن بازده کار، عدم کنترل و وقوع بیماری‌ها شده و خسارات زیادی به دامداران وارد می‌کند، بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق نسبت به انجام تعهدات واگذار شده تلاش کنند.

اسدی ادامه داد: واگذاری یک سری از خدمات دامپزشکی نظیر خدمات درمانی و آزمایشگاهی منجر به تسهیل خدمات رسانی و ایجاد رقابت در ارائه خدمات و ... می‌شود؛ اما نباید از این مساله غافل شد که وجود منافع اقتصادی در عرصه مربوطه و امکان تأمین سود به روش‌های غیر متعارف، می‌تواند منجر به انجام تخلفات گوناگون در این زمینه شود لذا همواره باید نسبت به ارائه خدمات به بهره برداران متعهد باشیم تا فعالیت‌های صورت گرفته و زحمات کشیده شده به نتیجه مطلوب برسد.

وی  تصریح کرد: با توجه به اینکه بعضی از دامداران به علت عدم آگاهی از بیماری‌های دامی و مشترک، در صورت رخداد بیماری اقدام به درمان بدون هماهنگی با دکتر دامپزشک می‌کنند، از کلینیک‌های دامپزشکی خواسته می‌شود تا هنگام مراجعه به روستاها، جهت درمان یا واکسیناسیون، ضمن رعایت شرایط بهداشتی، وضعیت ظاهری دام‌ها را با دقت بیشتری بررسی کنند و اطلاعات لازم را به دامداران ارائه دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک تأکید کرد: فروش دارو بدون نسخه دامپزشک در داروخانه‌ها ممنوع بوده و تمامی دارو‌های موجود در داروخانه باید دارای فاکتور خرید باشند و هرگونه درمان توسط مسئولان داروخانه‌ها، تخلف محسوب می‌شود و همچنین نسخه پیچی باید در حضور مسئول فنی داروخانه‌ها انجام گیرد.

 

نظر شما
ادامه