کد خبر: ۴۹۴۲۸

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کشتار غیربهداشتی دام در منطقه تنگاری بویراحمد نسبت به شیوع بیماری تب کریمه در این منطقه هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر عبدالله بهمنش» در خصوص وضعیت ساماندهی کشتار‌های غیر بهداشتی منطقه تنگاری اظهار کرد: بحث کشتارگاه‌های دام در حوزه اختیارات شهرداری‌ها قرار دارد و نظارت بهداشتی وظیفه دامپزشکی است که خوشبختانه سالانه یکی دو بار کمیسیون ساماندهی کشتارگاه‌ها را با حضور شهرداری‌ها برگزار می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون دامپزشکی استان در حیطه اختیاراتش کوتاهی نکرده به همین دلیل هفته گذشته جلساتی را با قصابان منطقه تنگاری داشتیم و تذکر بهداشتی دادیم.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در این جلسات برخورد خوبی با ما نشد، افزود: به دلیل بارندگی‌های اخیر و خطر شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان مانند تب کریمه کنگو  و تب مالت، قصابان این منطقه در خطر هستند.

وی با بیان این‌که دامپزشکی استان همکاری لازم را با قصابان این منطقه دارد، عنوان کرد:  همه شرایط برای جلوگیری از تعطیلی این کشتارها را در این منطقه محیا کردیم  و از قصابان خواستیم دام زنده را به کشتارگاه‌های مرکز استان برده و  پس از نظارت‌های بهداشتی و مهر دامپزشکی  به صورت رایگان لاشه را تحویل آن‌ها می‌دهیم و گوشتی که نظارت بهداشتی شده را در آن منطقه عرضه کنند.

بهمنش تشریح کرد: قصابان این منطقه متاسفانه همکاری نمی‌کنند؛ دامپزشکی هم براساس وظیفه‌ای که نسبت به سلامتی مردم دارد، پس از هشدارهای لازم احکام قضایی را خواهیم گرفت و این مکان‌ها را پلمپ خواهیم کرد.

وی گفت: نظارت ابعاد گوناگونی دارد و بررسی لاشه یکی از موارد نظارت است بازرسی پیش از کشتار دام زنده، مکان و محل ذبح و فاضلاب دام باید مورد بازرسی قرار گیرد و بعد در مورد بهداشت گوشت نظر بدهیم.

این مسؤول با بیان این‌که تاکنون چندین مورد در خصوص غیربهداشتی بودن گوشت خریداری شده از منطقه تنگاری به دامپزشکی استان مراجعه کرده‌اند، گفت:  فصل گرماست و زمان کوچ عشایر استان از منطقه تنگاریاست و شرایط بسیار محیا برای شیوع تب کریمه، تب مالت است.

 
نظر شما
ادامه