کد خبر: ۴۹۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مشمشه هم چنان در باغ وحش ارم پرسه می زند و قربانی می گیرد و مسئولین هم چنان به دنبال مقصر می گردند. سازمان محیط زیست معتقد است ببرها در زمان ورود سالم بودند و در باغ وحش مریض شدند و باغ وحش تاکید دارد ببرها به (FIV) ایدز گربه سانان مبتلا بودند و مشمشه هم داشته اند.
درعین حال محیط زیستی ها تاکید دارند دامپزشکی به واسطه کوتاهی در تامین خوراک سالم برای حیوانات باغ وحش ارم مقصر است.

* وضعیت ظاهری ببر ماده سالم است
صدوق معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع در آلمان ابتلای ببر ماده به مشمشه را تایید کرده است گفت: در عین حال با توجه به تغییر رژیم غذایی این حیوان طی هفته های گذشته، وضعیت ظاهری و جسمانی این ببر ماده سالم است و علائمی هم چون ببر نر تاکنون نشان نداده ست.
صدوق با اشاره به اینکه آزمایشات جدید دیگری از ببر ماده گرفته شده برای تایید نهایی آزمایشگاه مرجع افزود: این اتفاق به واسطه یک کوتاهی صورت گرفته است.
معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه وظیفه نگهداری از این حیوانات برعهده سازمان محیط زیست بوده تصریح کرد: در زمان ورود حیوانات به دلیل آماده نبودن مکان مناسب برای ببرها آنها به باغ وحش منتقل شدند و باغ وحش ارم نیز تاکنون هزینه ی زیادی متحمل شده اینکه در این امر به دنبال مقصر باشیم صحیح نیست، مرگ ببرها و شیرها تنها به واسطه کوتاهی صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: ببرها در زمان ورود سالم بودند و در باغ وحش ارم بیمار شدند و اینکه دامپزشکان باغ وحش از مهر ماه نتوانستند بروز این بیماری را تشخیص دهند یک کوتاهی است.
صدوق خاطر نشان کرد: چهار ببر دیگر از روسیه گرفته می شود تا احیای نسل ببر مازندران ادامه داشته باشد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاله
|
-
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
با سلام..
نخير اينها ...... نيستند.. ميانكاله را كه دارند خراب ميكنند و اتوبان و جاده ميسازند چه اصراري دارند 4 ببر بدبخت ديگه را وارد مملكت كنند و به كشتن بدهند. حالا يا در باغ وحش يا بدست شكارچيان يا تصادف با ماشين. چه اصراريه حيوانات بيگناه را وارد اين سرزمين كنند. بابا ببر مازندران نخواستيم. بگذاريد به زندگي خودشان در همان روسيه ادامه بدهند
نظر شما
ادامه