کد خبر: ۴۹۴۵۸

این اتفاق در سطح دانشگاه و بویژه در خوابگاه تازگی ندارد. چند مورد دیگر نیز رخ داده که شباهت و توصیف سگ ها در گفته های افراد حادثه دیده، احتمال اینکه این سگ ها گروه ثابتی باشند بسیار است. حال این سوال در ذهن شکل می گیرد که مسئولین امر چگونه ادعای جمع آوری سگ ها را دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خیبر آنلاین، هفته پیش بود که روزنامه ها از حمله چند سگ به دانشجویان خوابگاهی دخترانه دانشگاه تبریز خبر دادند، موضوعی که به گفته رسانه ها، دختر دانشجو در حال مکالمه در حیاط خوابگاه بوده است و با دیدن چند سگ  تپه پشت «خوابگاه شماره ۴ شهدای تبریز» به پائین پرت و دچار آسیب جدی می شود.

حالا این حادثه مجددا در خوابگاه دانشجویی شهدا این دانشگاه اتفاق افتاده است و صدای دانشجویان را در آورده است.

واحد صنفی انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز در اطلاعیه ای جزئیات تازه ای از این حادثه را منتشر کرده است، این تشکل دانشجویی می نویسد:  صبح امروز شاهد حمله دسته جمعی سگهای ولگرد، در خوابگاه شهدا بودیم که حضورشان  قدمت طولانی در دانشگاه دارد. این چندمین بار است که  علی رقم ادعاهای مسئولین مبنی بر جمع آوری سگ ها در سطح دانشگاه باز هم هجوم دسته ای سگ‌ها حادثه آفرید.

ساعت 5 صبح امروز یکی از دانشجویان خوابگاه شهدا در محوطه حیاط خوابگاه، بعد از ادای نماز صبح، به سمت بلوک خود باز میگشت که با دیدن هجوم سگ ها به طرفش، وحشت زده شده است. به گفته ی شاهدین وی از ترس شدید به زمین می افتد و کشان کشان خود را به سمت ورودی بلوک می برد. در اثر این اتفاق دست ها و زانو های او به شدت آسیب دیده و خونین گشته است.

این اتفاق در سطح دانشگاه و بویژه در خوابگاه تازگی ندارد. چند مورد دیگر نیز رخ داده که شباهت و توصیف سگ ها در گفته های افراد حادثه دیده، احتمال اینکه این سگ ها گروه ثابتی باشند بسیار است. حال این سوال در ذهن شکل می گیرد که مسئولین امر چگونه ادعای جمع آوری سگ ها را دارند.

در همین زمستان سال گذشته سگ ها در محوطه خوابگاه به یکی از کارکنان رستوران کیمیا حمله کرده بودند.

این روزها شاهد تکاپوی مسئولین برای زیباسازی های ظاهری محیط خوابگاه مثلا زمین چمن آن هستیم؛ در صورتی که مشکلاتی همچون حفظ امنیت دانشجویان در برخورد با سگ های ولگرد و یا به ادعای برخی دانشجویان پرسه‌ی شبانه افراد شرور در زمین پشت بلوک ها و موارد دیگر که آرامش و رفاه این دختران و حتی سرپرستان خوابگاه را مختل کرده است؛ از اولویت بالاتری قرار دارد

حال سوال این است که دقیقا چه زمانی اقدام درخوری انجام خواهد شد؟ آیا وقت آن نرسیده است که از حوادث دلخراش دانشگاه های دیگر عبرت بگیریم؟

این تشکل دانشجویی امروز نیز اطلاعیه ای از یک مورد تازه منتشر کرده است، در این اطلاعیه آمده است: صبح امروز دوباره شاهد پرسه ی سگ ها در محوطه خوابگاه شهدا بودیم.

علی رغم پیگیری دانشجویان و رساندن صدای اعتراض خود به گوش مسئولین  و حتی رئیس دفتر ریاست دانشگاه، باز هم دختران خوابگاهی در حسینیه خوابگاه بودند که با شنیدن صدای پارس سگ مواجه شدند.

در حالی که آنان نمیدانستند چگونه به بلوک های خود برودند پیش نماز حسینیه در اقدامی مؤثر آنان را با وسیله نقلیه خود تا مقابل ورودی هر بلوک می برد.

در همین حین که این پیش نماز سعی در حفظ امنیت دختران دارد نگهبان ورودی و سایر مسئولین در خواب عمیق صبحگاهیشان به سر میبرند. و علی رغم گزارشات سرپرست خوابگاه مبنی بر حضور سگ ها در محوطه حیاط  واعتراض  دانشجویان به مسئولین همچنان شاهد عملکرد منفعلانه و پشت گوش اندازانه ی آنانیم.

مسئله اینجاست که دختران خوابگاهی هر صبح باید با این ترس و زمینه ی فکری از ورودی بلوک ها بیرون بیایند که آیا سگ ها در محوطه حضور دارند و یا خیر؟ و چه زمان قرار است به آنان حمله بشود؟

 

نظر شما
ادامه