کد خبر: ۴۹۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: کنترل کمیت و کیفیت مواد اولیه و نهاده‌های دامی وارداتی در دستور کار دامپزشکی قزوین قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حمید زینالی» در کمیته رصد و پایش نهاده‌های دامی که صبح سه شنبه با حضور مدیر کل پشتیبانی امور دام، نماینده سازمان جهاد کشاورزی و مدیران مجموعه دامپزشکی استان قزوین برگزار شد، گفت: بر اساس سیاستهای ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور کنترل نحوه و میزان مصرف مواد اولیه داروها، مکملها، ویتامین‌ها و سایر ریز مغذی‌هایی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شود بر عهده دامپزشکی است.

وی تصریح کرد: موجودی مواد اولیه انبارها و میزان تولید کارخانه‌های تولید دارو و مکمل دامی می‌بایست به دامپزشکی اعلام شود تا میزان دریافت مواد اولیه با تولید و عرضه محصول مقایسه شده و موارد عدم انطباق رسیدگی و گزارش شود.

زینالی همچنین تصریح کرد: بازدیدهای مشترک کارشناسان دامپزشکی با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام برای کنترل مواد اولیه وارداتی با ارز دولتی نقش بسزایی در کاهش قیمت محصولات تولیدی کارخانجات و بالتبع موجب کاهش هزینه تولید برای دامداران و مرغداران خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در پایان از بهره برداران خواست از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در ارتباط باشند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
موضوع کیفیت ، در محصولات نهایی کارخانجات دارو و مکمل سازی ، همچنین کارخانجات خوراک دام ، طیور و آبزیان از اساسی ترین و پر أهمیت ترین مواردی است که که باید مد نظر گرفته شود،چرا که موضوع فوق در تامین امنیت غذایی جامعه انسانی نقش بسیار پر رنگی را ایفاء می نماید ، که در این رابطه و با توجه به جایگاه استان قزوین در تولیدات فوق،. همچنین کثرت کارخانجات ونعداد واحدهای تولیدی مرتبط در این استان ، دامپزشکی استان قزوین عملکرد ممتازی را از خود نشان داده است .
تشکیل کارگروه های مشترک جهاد کشاورزی و دامپزشکی در این استان ، مرتبط با بررسی کیفیت و کمیت محصولات کارخانجات اعم از مواد اولیه و محصولات نهایی از عملکردهای بجا و شایسته میباشد.
به نظر میرسد عملکرد این کار گروه ها نیازمند پشتیبانی های قوی ،وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور میباشد ،چرا که نبایستی هیچ کارخانه ای با کمبود و یا نبود مواد اولیه برای تولیدات خود مواجه گردد .
از آنجاییکه مواد اولیه مرتبط، با ارز مصوبه وارد کشور میگردد، آیا دلیلی بر کمبود حتی یک قلم از مواد اولیه وجود دارد ؟ انبارهای مواد اولیه که در استان های دیگر میباشند را باید به بهترین نحو نظارت و کنترل کرد . موجودی انبارها ، پخش و تحویل بموقع آنان به تولیدکنندگان از موارد با اهمیتی است که با اجرای درست و نکات قابل رعایت ،هیچگاه مشکلات کمییتی را نخواهیم داشت .
نظر شما
ادامه