کد خبر: ۴۹۵۱۲

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با اشاره به آخرین وضعیت روستای «گل سلیمان آباد» بعد از هجوم قورباغه ها طی چند روز گذشته گفت: آبگیری مناسب تالاب «گل سلیمان آباد» بعد از چند سال زمینه زادآوری و هجوم این گونه جانوری را به سمت این روستا فراهم کرده بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علیرضا بقالی» روز سه شنبه اظهار کرد: هزاران قطعه قورباغه طی روزهای گذشته به معابر و تعدادی از اماکن مسکونی در حاشیه روستای گل سلیمان آباد از توابع بخش باروق هجوم آورده بود که موضوع با حضور کارشناسان این اداره در چند نوبت در قالب بازدید میدانی محل پیگیری شد.

وی افزود: در پیگیری‌های که با حضور بخشدار باروق، مسوول ستاد بحران فرمانداری و کارشناسان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان انجام گرفت، با توجه به افزایش دما از تعداد قورباغه‌ها در محل کاسته شده و جمعیت آنها رو به کاهش است.

وی گفت: براساس اظهار نظر نماینده شبکه دامپزشکی در این بازدید، حضور هم زمان تعداد زیادی قورباغه در محل نتیجه تخم گذاری در سال‌های گذشته بوده و به دلیل شرایط مساعد امسال، زمینه زادآوری جمعیت بالای این گونه فراهم شده است.

بقالی افزود: به اعتقاد کارشناسان جهادکشاورزی و شبکه بهداشت و درمان، آخرین راه حل، مبارزه شیمیایی به همراه رعایت بهداشت عمومی و توجه به سلامت محیط زیست است.

وی اظهار کرد: پاکسازی جوی‌های آب روستا، مرمت و سرپوشیده کردن جوی‌هایی که به طرف روستا هدایت می‌شود و حفر گودالی به عمق یک متر مابین روستا و تالاب گل سلیمان آباد برای متوقف کردن حرکت قورباغه‌ها به طرف روستا را در این زمینه کارساز دانست.

در روزهای گذشته، هجوم قورباغه‌ها به روستای گل سلیمان آباد میاندوآب از توابع بخش باروق این شهرستان خبر ساز شد به طوری که ورود قورباغه‌ها به منازل برخی از اهالی، در زندگی آنان اختلال ایجاد کرد.

این روستا دارای سه هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت است و بزرگترین روستای بخش باروقِ میاندوآب به شمار می‌رود؛ میاندوآب جزء شهرستان های بزرگ آذربایجان غربی است.

 
نظر شما
ادامه