کد خبر: ۴۹۵۲

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: باغ وحش ارم به منظور کنترل بیماری مشمشه همچنان تحت قرنطینه این سازمان بوده و تا اطلاع ثانوی بازدید ندارد.

دکتر سید محسن دستوردرباره بیماری مشمشه در میان حیوانات باغ وحش ارم، اظهار کرد: حیوانات این باغ وحش تحت کنترل و مراقبت مسوولان سازمان دامپزشکی قرار دارند و حیواناتی که می‌توانند در معرض این بیماری باشند، برای دومین بار نمونه‌برداری وآزمایشات لازم از آنها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه باغ وحش ارم همچنان تحت قرنطینه سازمان دامپزشکی بوده و بازدید ندارد، گفت: نتایج آزمایشگاهی و نمونه‌برداری پس از مشخص شدن، در کمیته فنی مربوطه بررسی و درباره خروج این باغ وحش از قرنطینه و آزاد شدن بازدید آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: تا زمانی که از سلامت حیوانات مشکوک به بیماری مشترک انسان و حیوان - مشمشه- اطمینان حاصل نشود، این باغ وحش تحت قرنطینه خواهد بود.

دکتر دستور درباره قاچاق دام زنده به کشور و بروز مشکلات و مسائل بهداشتی و بیماری برای جمعیت دامی ایران، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق دام زنده جزو وظایف ما نیست که در این راستا با توجه به عواقب و مشکلات برای دام‌ها و بروز و تشدید بیماری‌های دامی، پیگیری‌ها و گزارشاتی به مراجع مربوطه صورت گرفته و اطلاع‌رسانی شده است.

وی در پاسخ به اینکه قاچاق دام زنده چقدر در بیماری تب برفکی کشور موثر بوده است، گفت: این بیماری در گذشته در کشورمان وجود داشته اما درگیری آن میان جمعیت دامی کم بوده است که با ورود قاچاقی دام زنده به کشور، بروز این بیماری تشدید شد.

به گفته رییس سازمان دامپزشکی کشور هم‌اکنون وضعیت و شرایط بیماری تب برفکی در دام‌های کشور بهتر شده و تعداد کانون‌های درگیر با این بیماری کاهش یافته است.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه