کد خبر: ۴۹۵۲۰

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در دیدار با عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛ کمبود خودروهای عملیاتی و بی بهره بودن دامپزشکی از طرح تحول نظام سلامت را از مهم ترین مشکلات دامپزشکی عنوان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل با همراهی «دکتر سعید جان بخش» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر و «رسول زکیان» مسئول روابط عمومی، با حضور در دفتر نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر با «سید محمد جواد ابطحی» دیدار و بر سر موضوعات گوناگون حوزه دامپزشکی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

دکتر موحدی مدیر کل دامپزشکی استان، ابتدا تاریخچه و قدمت نزدیک به یک صد ساله دامپزشکی در ایران را بیان نمود و در ادامه پیرامون وظایف دامپزشکی در حیطه پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دام، پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت دامپزشکی بر فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره مردم مطالبی بیان نمود.

وی به صادرات 27 نوع محصول مرتبط با دامپزشکی به 21 کشور جهان اشاره کرد و تصریح نمود در حوزه صادرات فرآورده های خام دامی همچون عسل، این صادرات فقط با اخذ مجوز از دامپزشکی امکان پذیر است که این خود گویای اهمیت نقش دامپزشکی در صادرات و مراودات بین کشورها است.

مدیرکل دامپزشکی استان از صادرات خامه با اخذ مجوزهای دامپزشکی از اصفهان به کشور پهناور روسیه سخن گفت و افزود: این افتخاری است که توانسته ایم با توجه مقررات و ضوابط روز دنیا در جهت صادرات به کشورهای مطرح جهان گام های مستحکمی برداریم.

وی در بخشی دیگر به ارائه خدمات دامپزشکی در محل دامداری ها، مرغداری ها، مزارع پرورش آبزیان و ... اشاره نمود و افزود: در سال گذشته با توجه به قانون از رده خارج نمودن خودروهای دارای عمر بالای 15 سال از ناوگان حمل و نقل دولتی، تعدادی زیادی ازخوردهای عملیاتی شبکه های دامپزشکی استان از رده خارج و متاسفانه با وجود مشکلات اعتباری جایگزین مناسبی برای آن ها وجود نداشته است.

دکتر موحدی گفت: اکثر خدمات دامپزشکی با عبور از جاده های خاکی و در برخی مناطق استان با عبور از جاده های کوهستانی و صعب العبورامکان پذیر است که عملا اجرای این گونه ماموریت ها با خودروهای سواری استیجاری امکان پذیر نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به وظایف دامپزشکی در حفظ و حراست از سلامت شهروندان خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام سلامت کشور، دامپزشکی هیج جایگاهی نداشته که اگر به این مسئله توجه بیشتری شود ردپای زحمات شبانه روزی نیروهای دامپزشکی در خط مقدم پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین کاهش هزینه های درمانی و همچنین کاهش بستری بیماران در بیمارستان ها و... نمایان می گردد.

در ادامه «سید محمدجواد ابطحی» نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدیرکل دامپزشکی استان و یکایک کارکنان تحت مدیریت وی در ماه مبارک رمضان، از تلاش های صادقانه آنان در خدمت به مردم و کمک به ارتقاء سطح بهداشت عمومی و سلامت جامعه تشکر و قدردانی نمود.

عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر افزود: با توجه به شناختی که نسبت وظایف دامپزشکی پیدا نموده ام، خدمات نیروهای دامپزشکی به واقع ایثارگونه و جهادی است زیرا با توجه به ماموریت های سازمانی هر لحظه احتمال ابتلای آنان به بیماری های خطرناک و غیر قابل جبران وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه با حضور دکتر جان بخش به عنوان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر در سالیان اخیر شاهد پیشرفت و افزایش ارائه خدمات مفید و ارزنده دامپزشکی به قشر زحمت کش دامدارشهرستان هستیم.

نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اهداء لوح سپاس به دکتر سعیدجان بخش رئیس شبکه دامپزشکی این شهرستان ازعملکرد وی و همکارانشان تقدیر نمود.


 
نظر شما
ادامه