کد خبر: ۴۹۵۲۳

شاید باورکردنی نباشد اما طی جنگ جهانی افزون بر انسان های بیگناه، تعداد زیادی حیوان نیز قربانی زیاده خواهی های سیاستمداران شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از انتخاب، با گذشت سالها از جنگ های جهانی اول و دوم، هنوز هم در مورد این جنگ ها اطلاعات متعددی وجود دارد که شاید بسیاری از افراد از این اطلاعات مطلع نباشند.

طی جنگ های جهانی آثار تاریخی، انسان ها و حیوانات و محیط زیست آسیب های متعددی دید و حتی گفته می شود فرانسه برای حفظ آثار تاریخی خود تقاصای صلح و توافق را مطرح کرد. درست است که حیوانات رها در طبیعت از گربه و سگ تا جغد و کلاغ از تلفات این جنگ اسیب دیدند اما حیوانات موجود در باغ وحش ها نیز اهمیت بسزایی داشتند.

طی جنگ جهانی اول، برخی از حیوانات از باغ وحش ها فراری شده بودند و حتی به مردم آسیب زده بودند، برهمین اساس نیز در آغاز جنگ جهانی دوم در 3 سپتامبر 1939، باغ وحش لندن تمام حیوانات سمی موجود در باغ وحش  مثل برخی از انواع مار و عقرب را کشت. این کار برای جلوگیری از تلفات ناشی از فرار حیوانات خطرناک صورت گرفت.

در جریان بمباران تمام حیوانات سمی به جز دو پایتون بزرگ، یکی با 28 فوت طول و دومی با 25 فوت طول که در دو جعبه چوبی بزرگ نگهداری می شدند نجات یافتند.

نظر شما
ادامه