کد خبر: ۴۹۵۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به ادعایی مبنی بر سختگیری‌های سازمان دامپزشکی در صدور مجوز واردات پوست به کشور گفت: هیچ محدودیتی  جهت صدور مجوز بهداشتی واردات پوست نمک سود شده  در قالب ضوابط بهداشتی و الزامات بهداشتی واردات این سازمان وجود ندارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مسعود محمدیان» مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی این سازمان در در واکنش به ادعای نایب رئیس انجمن صنایع چرم ایران مبنی بر سختگیری‌های سازمان دامپزشکی و غیرمنطقی خواندن استانداردهای این سازمان در زمینه واردات پوست گفت: سازمان دامپزشکی کشور در واردات هرگونه فرآورده دامی الزامات بهداشتی واردات را تدوین و جهت تایید به مرجع ذیصلاح کشور مبداء واردات ارسال می نماید و پس از تایید توسط مرجع مربوطه اقدام به صدور مجوز بهداشتی واردات می نماید تا واردات آن هیچ گونه مخاطرات بهداشتی را به همراه نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در مورد واردات پوست نمک سود شده نیز سازمان دامپزشکی کشور بدین روال اقدام می نماید.

محمدیان با بیان اینکه پوست نمک سود شده مطابق ضوابط کتاب کد  oie  وارد می‌شود و هیچ محدودیتی برای واردات پوست نمک سود شده از مبادی کشورهای تایید شده وجود ندارد، اظهار کرد: البته اخیرا در یک محموله وارداتی از کشور عراق به دلیل آنکه کد تعرفه این کالا در سامانه ثبت سفارش تعریف نشده بود، تاخیری در مراحل صدور مجوز بهداشتی واردات رخ داده بود که اشکال کار به سازمان دامپزشکی مربوط نمی شد، که پس از تعریف کد کالا در سامانه ثبت سفارش، مجوز بهداشتی صادر شد و محموله یاد شده با رعایت ضوایط بهداشتی وارد کشور شده است .

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه شرکتهای واردکننده می‌توانند از طریق سامانه ثبت سفارش وزارت صمت و سامانه یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدامات لازم برای واردات را انجام دهند، افزود: در عین حال سازمان دامپزشکی کشور جهت تسهیل در انجام امور مربوط به دامپزشکی و رفع مشکلات در کنار واردکنندگان  بوده و از هیچ گونه همکاری و مساعدت در چارچوب ضوابط بهداشتی دریغ نخواهد نمود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
1
وقتی انجمن چرم ، تعاملات ...... سازمان در مقابل وارد کنندگان گوشت را می بینند ، آنها هم هوس می کنند تا همه قوانین را فراموش کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
چرا تبعیض؟
نظر شما
ادامه