کد خبر: ۴۹۵۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
در پی پیچیدن داروهای دامپزشکی در صفحات کتاب‌های مذهبی:
این دامپزشک متهم است که داروهای حیوانات را در صفحات کتاب‌های مدرسه‌ای که حاوی متون اسلامی بوده، می‌پیچیده است ...
 

حکیم مهر: مطب دامپزشک هندو در پاکستان به اتهام کفرگویی به آتش کشیده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بیبیسی، تظاهرکنندگان خشمگین کلینیک دامپزشکی و چند مغازه دیگر را که مالکانشان هندو بودند، در شهر میرپور خاص در استان سند پاکستان به آتش کشیده و اموال آنها را غارت کرده اند.

صاحب این کلینیک که یک دامپزشک هندو است، به کفرگویی متهم شد. او متهم است که داروهای حیوانات را در صفحات کتاب‌های مدرسه‌ای که حاوی متون اسلامی بوده، می‌پیچیده است.

این دامپزشک می‌گوید که استفاده از این صفحات که ظاهرا از کتاب‌های کهنه یک مدرسه مذهبی کنده شده، کار اشتباهی بوده است.

اگر او در دادگاه مجرم شناخته شود حداقل به حبس ابد محکوم خواهد شد.

بر اساس قانون ضد کفرگویی در پاکستان برای افرادی که به اسلام توهین کنند، مجازات‌های سنگینی تعیین شده است. منتقدان می‌گویند که این قانون تعداد زیادی از پیروان سایر اقلیت‌های مذهبی را در پاکستان هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش‌ها این دامپزشک داروهای حیوانات بیمار را در داخل کاغذهایی که از کتاب‌های درسی مذهبی کنده بود، می‌پیچیده است. اما یک مشتری او که محتوای مذهبی روی کاغذ را می‌بیند آن را به روحانی محل تحویل می‌دهد و او هم دامپزشک را به پلیس معرفی می‌کند.

 «مولانا حافظ عزت رحمان» رهبر محلی حزب مذهبی سیاسی جمعیت علمای اسلام به بخش اردو زبان بی‌بی‌سی گفت که این دامپزشک عمداً این کار را انجام داده است.

به گفته پلیس محلی، دامپزشک تاکید کرد است که استفاده از این کاغذها کار اشتباهی بوده است.

او با اتهام توهین به باورهای مذهبی و بی حرمتی به قرآن رو به روست و در صورت محکوم شدن تمام عمر را باید در زندان بگذراند.

 «جاوید اقبال» یک مامور پلیس شهر میرپور خاص به بی‌بی‌سی گفت که افرادی که این مغازه ها و این دامپزشکی را آتش زدند، باید دستگیر شوند و افزود که «آنها نه طرفدار اسلام هستند و نه طرفدار همسایه‌هایشان . »

اسلام دین رسمی کشور پاکستان است و مردم پاکستان به شدت از اجرای احکام سنگین برای افرادی که به جرم کفرگویی محکوم می‌شوند، حمایت می‌کنند .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
درک با عقل و دانش نه طوطی وار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
3
از این فقره افراطی ها هنوز هم در کشورهای عقب مانده وجود داره.انگلیس عاشق اینجور کشورهاست.بهترین بستر برای انگلیس کشورهایی مثل پاکستان و کشورهای این قبیل هست.هر چیزی شور شو دربیاری به فساد کشیده شده و مضر خواهد بود حتی مذهب.در زمان پیامبر هم عده ای شور شو درآوردن و به عنوان معتکف به مسجد رفته و خانه و خانواده و کسب روزی رو رها کرده بودند که با برخورد شدید پیامبر مواجه شدن. ........................ کسانی که به خاطر امام حسین هزاران قمه زنی و ادا و اطوار درآرودن ولی به راحتی ظلم و ستم رو تحمل می کنن اصلا متوجه نیستن چی کار می کنن!!حرف اصلی حرکت امام حسین رو باید ارزش داد نه اینکه خوب عزاداری کرد.ارزش واقعی به یه انسان مخصوصا انسان بزرگی چون امام حسین،درک وجود ایشان و نحوه تفکر و حرکت و درک سخنان و عملا اجرای سخنان ایشان هست نه ادا و اطوار درآوردن.درک پیام بزرگان دین،یعنی خوب و با عقل آنها را فهمیدن و اجرا کردن.خب همیشه حکومت ها و افرادی پیدا می شدند که با ذهن افراد بازی کرده و بعضی چیزها رو طور دیگر جلوه بدن که ظاهرا خوب ولی باطنا بد بوده.کسانی که از عقل خود استفاده نمی کنن بیشتر گول ظاهرسازی های عمروعاص ها رو می خورن.خداوند علم است و شناخت این عظمت منجر به پیدایش دین شد.خداوند دین نیست،علم است و توصیه شدید به افزایش دانش های مفید می کند تا او را عمیق تر بشناسیم.شناختی که از روی علم و دانش و عقل هست خیلی با نفوذتر و مطمئن تر از شناختی هست که از شنیدن و کورکورانه تقلید به دست می آید.موسی که عصا رو انداخت،جادوگرانی که پول خوبی گرفته بودن که موسی رو رسوا کنن،چون دانش کافی به علم سحر داشتن،در عرض چند دقیقه پس از دیدن اژدها شدن عصا،چنان از عمق وجود به خدا ایمان آوردن که حتی تهدید به کشته شدن هم اونها رو متاثر نکرد.چون می دانستن این کار،کاری فراتر از توانایی انسان هست.
حاج یوسف زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
حداقل مجازات برای چنین افراد تهی مغزی،اعدام است
نظر شما
ادامه