کد خبر: ۴۹۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بارها به دولت یادآوری شده و تذکر داده‌ایم که اجازه دهند تا قیمت ذرت و سویا از یک سو و قیمت مرغ از سوی دیگر توسط بازار تعیین شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم جوجه ریزی تعداد زیادی از واحدهای پرورش مرغ گوشتی، گفت: متاسفانه همواره شاهد نوسانات قیمت گوشت مرغ در بازار فروردین و اردیبهشت ماه هستیم.

نبود برنامه‌ریزی در تولید سردرگمی تولیدکنندگان را به همراه دارد

رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: نبود برنامه ریزی باعث شده  تولید کنندگان در زمینه پیش‌بینی  بازار دچار سردرگمی شوند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل عدم توان پیش بینی بازار علیرغم بالا بودن قیمت نهاده‌های مورد نیاز مرغداران قیمت گوشت مرغ در مقاطعی از زمان با کاهش و یا افزایش مواجه می‌شود، ادامه داد: بارها به دولت یادآوری شده و تذکر داده‌ایم که اجازه دهند تا قیمت ذرت و سویا از یک سو و قیمت مرغ از سوی دیگر توسط بازار تعیین شود.

کاهش قیمت مرغ موقتی است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایطی که قیمت ذرت و سویا توسط دولت تعیین می‌شود و بر روی محصول تولیدی مرغداران قیمت دستوری اعمال می‌کنند بر روی بازار اثر منفی برجای می‌گذارد، عنوان کرد: کاهش قیمت مرغ در بازار ماندگار نیست و با عدم جوجه‌ریزی واحدهای تولیدی شاهد افزایش قیمت می‌شویم.

دستگاه‌های نظارتی در مقابل زیان مرغداران سکوت می‌کنند

ابراهیمی با بیان اینکه با وجود نوسانات قیمت مرغ تولیدکننده و مصرف کننده به صورت همزمان زیان می‌بینند، تصریح کرد: در شرایطی که قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند تمامی نهادهای نظارتی و حتی دستگاه‌های قضایی وارد میدان می‌شود اما با کاهش قیمت و زیان واحدهای تولیدی شاهد سکوت هستیم و گوش شنوایی وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اقتصاد دولتی به پایان خود رسیده و باید از آن دست برداریم و به سمت بازار آزاد حرکت کنیم،خاطرنشان کرد: تشکل‌ها و واحدهای صنفی باید وارد بازار شوند و تنها به سیاست گذاری اکتفا نکنند، برخی از دولتمردان تصور می کنند با پایین نگه داشتن دستوری قیمت‌ها عملکرد موفقیت آمیزی داشته‌اند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
وزارت رانت پرور جهادکشاورزی تا آخرین نفس های
تولیدکنندگان دام و طیور را با دادن یارانه دولتی ارزان قیمت به دلالان واردکننده نگیرد راحت نمی شود!
نظر شما
ادامه