کد خبر: ۴۹۵۸۶

قزل آلاهای تلف شده یکی از مزارع پرورش ماهی شهرستان جلفا با هوشیاری ناظران دامپزشکی، به بازار نرسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت های ویژه بر بهداشت مواد غذایی در ماه مبارک رمضان ، حدود یک هزار و 300 کیلوگرم ماهی قزل آلای تلف شده در یکی از مزارع پرورش ماهی شهرستان جلفا کشف و از بین برده شد.

به گفته «دکتر ابراهیمی صدر»، این ماهی ها به علت مدیریت نامناسب و نقص در سیستم هوادهی تلف شده بودند اما با هوشیاری گروه های نظارتی کشف و از توزیع آنها جلوگیری شد، ضمن این که پس از طی مراحل قانونی ماهی های تلف شده از بین برده شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: ماهی را همانند دیگر فراورده های خام دامی از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در ادامه سخنانش به ویژگی های خاص ظاهری ماهی تازه هم اشاره کرد و گفت: ماهی تازه چشم های برآمده، محدب و مردمک سیاه و براق داشته و آبشش آن قرمز رنگ است و بوی دریا و شفافیت ظاهری آن هم نشانه تازه بودن ماهی است.

ابراهیمی صدر در خصوص عرضه ماهی منجمد هم گفت: عرضه ماهی منجمد فقط در بسته بندی، آن هم با درج تاریخ تولید و انقضا مجاز است، از این رو شهروندان در هنگام خرید ماهی منجمد هم باید به این موارد توجه داشته باشند و از خرید ماهی یخ زده بدون بسته بندی و حتی بدون داشتن تاریخ تولید و انقضا خودداری کنند.

وی در عین حال عرضه سیار ماهی در وانت بارها را چه به صورت تازه و چه به صورت منجمد تایید نکرد و گفت: مقابله با عرضه سیار ماهی در اولویت برنامه های اداره کل دامپزشکی استان قرار دارد، هر چند برای دستیابی به نتیجه مطلوب در این زمینه به همکاری دیگر نهادها از جمله شهرداری با گروه های نظارت دامپزشکی نیازمندیم و انتظار داریم برای تامین سلامت شهروندان در کنار ما باشند.

 
نظر شما
ادامه