کد خبر: ۴۹۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مراغه از تشدید نظارت ها در زمینه کنترل دارو و فراورده های بیولوژیک خبر داد و گفت: در این راستا ۴۵ قلم انواع داروهای دامی غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته ضبط و امحا شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی پاشایی» افزود: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر شاغلان در زمینه تهیه و توزیع دارو، کارشناسان این اداره داروهای دامی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته را کشف و با حکم مقام قضائی و در حضور نماینده دادستانی معدوم کردند.

وی از دامداران و شهروندان خواست پیش از استفاده از داروهای عرضه شده در بازار، به تاریخ انقضای آن توجه کنند، زیرا اثربخشی داروهای فاسد و تاریخ مصرف گذشته کاهش می‌یابد و برخی مواقع با تغییر در ترکیبات شیمیایی دارو و ساختار آنها، عوارض جبران ناپذیری ایجاد می‌شود.

پاشایی افزود: دامداران و مالکان مراکز پرورش دام، داروها و اقلام مورد نیاز دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز که تحت نظارت دامپزشکی هستند تهیه کرده و در صورت برخورد با هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی و شماره‌های ۳۷۲۷۴۱۱۳ و ۳۷۲۷۴۱۱۴ گزارش دهند.

شهرستان مراغه با ۹۱۲ هزار واحد دامی و تولید سالانه ۶۷۰۰ تن گوشت قرمز، رتبه سوم آذربایجان شرقی و در زمینه تولید مرغ و عسل رتبه نخست این استان را داراست.
این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
این روش معدوم سازی،مورد تایید ؟
نظر شما
ادامه