کد خبر: ۴۹۶۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در حال حاضر امکان تولید ۳ میلیون تن گوشت مرغ وجود دارد درحالی که نیاز بازار حدود ۲ میلیون تن است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادسازی صادرات گوشت مرغ و احتمال افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی، گفت: خوشبختانه در زمینه پرورش طیور زیر ساخت‌های خوبی در کشور فراهم شده و امکان تامین نیاز داخل و صادرات گوشت مرغ وجود دارد.

صادرات مرغ توان پوشش خلاء فروش نفت را دارد

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجود پرورش مرغ‌های اجداد و مادر در کشور ظرفیت تولید جوجه یک روزه ارتقاء داده شده است، ادامه داد: در زمینه برنامه ریزی صادرات گوشت مرغ دیر اقدام شده، صادرات اینگونه محصولات از روش‌های ارزآوری مطمئن در کشور هستند که می‌توانند خلاء تحریم‌های فروش نفت را پر کند.

ظرفیت تولید 3 میلیون تن گوشت مرغ ایجاد شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بخش کشاورزی تا کنون نشان داده که با وجود تحریم‌ها مقاوم ترین بخش فعالیت اقتصادی است، عنوان کرد: باید بر توان داخلی تکیه کنیم و در خصوص پرورش طیور این ظرفیت ایجاد شده، در حال حاضر امکان تولید 3 میلیون تن گوشت مرغ وجود دارد درحالی که نیاز بازار حدود 2 میلیون تن است.

ممنوعیت صادرات قیمت گوشت مرغ را کاهش نمی‌دهد

وی با اشاره به اینکه باید فضای صادرات گوشت مرغ را باز و بازارهای پایدار آن را با نظارت بر کیفیت گوشت‌های صادراتی حفظ کرد، ادامه داد: مانع شدن از صادرات گوشت مرغ موجب کاهش قیمت در بازارهای داخلی نمی‌شود، بخشی از افزایش قیمت‌ها ناشی از عدم برنامه ریزی و دخالت بیش از حد وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است.

ارز ترجیحی از واردات کالاهای اساسی حذف شود

ابراهیمی با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی از واردات کالاهای اساسی باید حذف و اجازه حضور تولید کنندگان داخلی در بازارهای خارجی داده شود، عنوان کرد: برای حمایت از مصرف کننده باید راه‌کار اساسی پیدا کرد، با پرداخت یارانه آنگونه که باید نمی‌توانیم مصرف کنندگان را حمایت کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: صادرات مرغ و تخم مرغ می‌تواند مزیت خوبی در حوزه اقتصاد بخش کشاورزی داشته باشد و به تامین ارز مورد نیاز کشور کمک کند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
جالبه وقتی حتی نیروی کار وارداتی افغانستانی بخاطر ارزانتر بودن استفاده میکنند و تقریبا همه چیز وارداتی و اینجا مرغ مونتاژ میشه ادعا کنیم میتونیم جای نفت رو بگیره! کاش فقط نیمی از سوبسید های تولید مرغ و تخم مرغ حذف بشه تا ببینیم چند واحد قادر به ادامه خواهند بود.بله ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرن و مثلا صادر کرده و ارز رو در بازار آزاد حدود ۱۵۰۰۰ تومان بفروشن اسمشو بذارن صادراتی که جانشین نفت شده.خدایا با کی ها شدیم ۸۰ ملیون!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
ایشان دقیقا تاکید کردند که ارز یارانه ای ترجیحی حذف شود!

مشکل اصلی صنعت طیور دخالت جهادکشاورزی و بازرگانی در قیمت گذاری تحمیلی و دستوری به بهانه
دادن خوراک نیم بند یارانه ای و بخور و نمیر است!

چنانچه قیمت مرغ و تخم مرغ رها از دخالت ها و با یک سود 10 درصد هزینه تمام شده واقعی صورت پذیرد و سالی چند بار به صادرکنندگان که با زحمت و تلاش فراوان بازاریابی کرده اند شوک وارد نکنند و مشتری های خارجی شان را پراکنده نسازند امکان فعال شدن تمام ظرفیت بالقوه وجود دارد.

دولت اگر واقعا به فکر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است،
بایستی به جای دلالان خونخوار وارد کننده، به مصرف کنتدگان اعتبار الکترونیک خرید
مرغ و تخم مرغ و کلا کالاهای پروتئینی
را اختصاص دهد البته اگر رانت خواران
سالی 15 میلیارد دلار ارز یارانه ای نهاده های دامی از این اقیانوس منفعت و
سود عظیم بتوانند چشم پوشی کنند!
نظر شما
ادامه