کد خبر: ۴۹۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از بزرگ‌ترین دامداری تولید شیر در جنوب شرق استان تهران گفت: بیش از 50 درصد دامداری‌های تهران صنعتی هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه «حسین عباسی» فرماندار پیشوا، «دکتر ولی الله واعظی» مدیرکل دامپزشکی استان تهران و هیئت همراه از یکی از دامداری‌های بزرگ تهران واقع در یکی از روستاهای شهرستان پیشوا در جنوب شرق استان تهران بازدید کردند.

یکی از دامداری‌های این منطقه دارای 4 هزار راس دام سنگین از نژاد آلمانی است، در این دامداری بیش از دو هزار راس دام شیری و دو هزار راس آن پروری هستند.

از دو هزار راس دام شیری در این دامداری، روزانه بیش از 75 تن شیر تولید می شود که ماهه به بیش از ۲۲۰۰ تن شیر به دست می‌آید.

رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه بازدید از این دامداری اظهار کرد: دامداری صفاری از دامداری‌های مهم و برجسته در استان تهران است که به سمت دامداری‌های صنعتی پیش رفته است و در این عرصه موفق بوده است.

وی گفت: دامداری صفاری از دامداری مهمی است که از تکنولوژی در صنعت دامداری و دام‌پروری استفاده کرده است و در تغییر نژاد دام نیز جزو دامداری‌های موفق استان و حتی کشور است.

رفیعی پور در ادامه بیان داشت: زمانی که اراده جوانی، علم و تکنولوژی به کمک هم می‌آیند تغییرات نوین خود را نمایان می‌کند، در این دامداری بر استخوان‌بندی و اسکلت دام های شیری کارشده چراکه این دام ها بعد از 15 ماه اولین زمان را خواهند داشت.

وی در خصوص وضعیت دامداری‌ها استان تهران تاکید کرد: دامداری‌های استان تهران پیشرفت خوبی داشتند و در حال حاضر بیش از 50 درصد دامداری صنعتی هستند.

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در منطقه هیچ گونه مشکلی در خصوص بیماری دامی نداریم و تمامی دام ها در سلامتی کامل قرار دارند.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
لطفا مفهوم بیش از 50 درصد را توضیح دهید!!!
نظر شما
ادامه