کد خبر: ۴۹۶۴۹

میلیون ها خوک در آسیا به دلیل گسترش تب خوکی کشتار شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کانال بیماریهای نوپدید و بازپدید، کارشناسان می گویند آسیای جنوب شرقی در حال تلاش برای توقف کشتار بزرگترین اپیدمی دامی می باشد که تا کنون کره زمین دیده است.

آسیای جنوب شرقی در حال مبارزه برای گسترش تب بسیار خطرناک تب خوکی، که به نام «ابولای خوکی» شناخته می شود، می باشد که اخیرا منجر به کشتار میلیون ها خوک در چین و ویتنام شده است.

تب خوکی آفریقایی برای انسان ها بی خطر است. مرگ و میر ناشی از خوک ها، در ماه آگوست در چین مشخص شد، و منجر به کشتار بیش از 1.2 میلیون خوک شد. چین تقریبا نیمی از خوک جهان را نگهداری می کند و این اخبار قیمت جهانی گوشت خوک را افزایش داد.

واکسیناسیون برای تب خوکی آفریقایی وجود ندارد، که باعث می شود خوک ها با خونریزی داخلی بمیرند. برخی برآوردها می گویند که در چین تا 200 میلیون خوک ممکن است در نهایت کشتار شوند.

این ویروس می تواند برای چندین هفته بر روی هر چیز از لباس ها تا وسایل نقلیه زنده بماند، و این موضوع اجازه می دهد تا به آسانی به مسافت های طولانی منتقل شود.

بیماری تب خوکی این پتانسیل را دارد که در سراسر جهان گسترش  یابد. این بیماری مانند آتشفشان در سراسر آسیا گسترش یافته است، باعث بروز خسارات به دامداران ویتنام و کامبوج شده است. تایلند، دومین تولید کننده گوشت خوک آسیا در حالت «هشدار قرمز» قرار گرفته است. موارد اخیر بیماری در هفته های اخیر در مغولستان، کره شمالی و هنگ کنگ نیز افزایش یافته است.

 

نظر شما
ادامه