کد خبر: ۴۹۶۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور گفت: در کشتارگاه‌های خارج از کشور مانند برزیل، پاکستان و مالزی و آسیای میانه که ذبح دام برای ایران صورت می‌گیرد، دو کارشناس و ناظر شرعی و بهداشتی حضور دارند و گوشت را از نظر حلیت و بهداشت کنترل می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص وضعیت دام‌های وارداتی به کشور اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور در هر دو حوزه تولید داخلی و واردات در همان مبدأ یعنی مزرعه و مراحل بعدی شامل کشتارگاه، بسته‌بندی و حمل‌‌و‌نقل، ناظر‌انی در سراسر کشور مستقر کرده و به محض اینکه گوشت وارد کشور می‌شود از آن نمونه‌برداری انجام می‌دهند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: گوشت وارداتی با مجوزهای بهداشتی که از کشور مبدا گرفته‌شده تطابق داده می‌شود و در صورت عدم تطابق گوشت مرجوع می‌شود که درصد بسیار کمی از گوشت‌های وارداتی شامل این مورد می‌شوند.

رفیعی پور تأکید کرد: در کشتارگاه‌های خارج کشور مانند برزیل، پاکستان و مالزی و آسیای میانه که ذبح دام برای ایران صورت می‌گیرد، دو کارشناس و ناظر شرعی و بهداشتی حضور دارند و گوشت را از نظر حلیت و بهداشت کنترل می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در کشورهای مبدأ در کشتارگاه‌ها روحانی مستقرشده که به ذبح دام نظارت دارد و تمامی اقداماتی که بر روی دام انجام می‌شود از نظر شرعی رعایت شده و مورد تائید است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان بیان داشت: شهرستان پیشوا در حوزه دام تولید کنندگان به نامی دارد که در حوزه تولیدات دامی و دامپروری در حال فعالیت هستند.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
1
جناب دکتر عزیز
من 2 بار اعزام شده ام ولی در هیچ کدام ، اجازه بازدید از مزارع را نداشتیم.
حتی برای یکبار و برای گردش هم ، ما را به مزارع نبردند.
هیچ از همکاران من هم مزارع را ندیده اند.
در دستورالعملهای سازمان (شامل IHR و VIP ) هم چنین اجازه و اختیاری به ما داده نشده است.
برادر بزرگوارم
اندکی تامل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
1
قزاقستان و قرقیزستان از مناطق بسیار آلوده هسته ای هستند که نزدیک به 490 بمب ابمی توسط شوروی سابق در آنها آزمایش شده و با معاینه ، نمی شود کاری کرد.
باید آزمایشان روی عنصر رادیواکتیو سزیم 137 بر روی گوشتها صورت گیرد
اما ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
1
جناب آقای دکتر رفیعی
آیا روی محموله های وارداتی از اکراین آزمایشات رادیواکتیو انام می شود؟
فتجعه چرنوویل را فراموش کرده اید؟
غالب کشورهای جهان ، اجازه ورود سویا و ذرت از مناطق آلوده به رادیواکتیو اکراین را نمی دهند اما ایران بدون کنترل وارد می کند.
نظر شما
ادامه