کد خبر: ۴۹۶۹۱


شرکت دانش بنیان ویوان قاین تنها واحدی در کشور است که با تولید مواد مغذی خوراک دام، طیور و آبزی زمینه تولید فرآورده‌های دامی سالم‌تر را فراهم کرده و رقیب محصولات خارجی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،«میرزاده»، مدیر این شرکت دانش بنیان گفت: این واحد توانسته با تولید افزودنی‌ها تولید دانش بنیان مواد مغذی خوراک دام، طیور و آبزی در قاین و مکمل‌های خوراک دام، طیور و آبزی، علاوه بر ارتقای سلامتی فراورده‌های دامی سبب افزایش سودآوری و بهره وری این واحد‌های تولیدی شود.

وی افزود: این محصولات، تاثیر قابل توجهی در حذف سموم قارچی قطبی و غیر قطبی نظیر آفلاتوکسین، زیرالنون و اکراتوکسین در خوراک دام و طیور دارد و از انتقال این سموم به شیر و گوشت جلوگیری می‌کند.

میرزاده ظرفیت تولید این واحد دانش بنیان را سالانه ۳۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: توکسین بایندر‌های آلی و معدنی و انواع پلت (بنتونیت فرآوری شده) بایندر‌های تخصصی خوراک دام، طیور و آبزیان از تولیدات این شرکت است.

ضد قارچ‌ها (توکسین بایندر‌های چند جزئی و تک جزئی) برای جلوگیری از مضرات کپک زدگی‌ها و سموم قارچی به خوراک دام و طیور اضافه می‌شوند، محصولات بافری در افزایش چربی شیر و تولید شیر (اکسید منیزیم) تاثیر بسزایی دارند، محصولات پلت چسبان برای افزایش کیفیت خوراک پلت و بهبود کارایی دستگاه‌های تولید پلت مورد استفاده قرار می‌گیرند و بایندر‌های ویژه خوراک آبزیان، مقاوم به آب و محصولاتی برای حیوانات خانگی هستند.

مدیر شرکت ویوان گفت: محصولات این شرکت علاوه بر استفاده در بیش از ۴۷۰ کارخانه خوراک دام و طیور و ۶۰۰ مرغداری ایران، به کشور‌های اروپایی و حوزه خاورمیانه نیز صادر می‌شود.

میرزاده افزود: محصولات مشابه محصولات شرکت ویوان تاکنون از سایر کشور‌ها و با قیمت‌های بالا وارد کشور می‌شد و بسیاری از دامداران و مرغداران و واحد‌های تولیدی یا قادر به تهیه این محصولات مهم و حیاتی نبودند و یا با تهیه آن ارز بسیار زیادی از کشور خارج می‌شد که اکنون با تولید این محصولات دراین شرکت دانش بنیان، علاوه بر صرفه جویی ارزی در کشور، دغدغه تهیه این تولیدات برای واحد‌های پرورشی دام و طیور نیز برطرف شده است.

۷۰ نفر در شرکت دانش بنیان ویوان قاین بطور مستقیم مشغول به کار هستند.



نظر شما
ادامه