کد خبر: ۴۹۷۰۳

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهرود گفت: برای نخستین بار کشتارگاه شاهرود به سامانه پیش سردکننده مجهز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مجتبی گلی» افزود: با گشایش این سامانه، لاشه‌های گوشت ۲۴ ساعت قبل از توزیع در دمای ۴ تا ۵ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد که موجب از بین رفتن زمینه بیماری تب کریمه در لاشه گوشت و بیشتر میکروب‌های آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگهداری لاشه گوشت تازه ۲۴ ساعت قبل از مصرف در یخچال نیز می‌تواند عامل اصلی بیماری تب کریمه را از بین ببرد، از مردم خواست آلایش‌های دامی و لاشه گوشت تازه را از محل‌های معتبر خریداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شاهرود با بیان اینکه سامانه پیش سردکننده کشتارگاه با همکاری شهرداری شاهرود راه اندازی شده است، ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای ایجاد کشتارگاه صنعتی که نیاز این شهرستان است توسط این اداره، شورای شهر و شهرداری در حال انجام است.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار از ابتدای فعالیت کشتارگاه شاهرود، کشتار شبانه دام به روزانه تبدیل شده است.

وی گفت: با توجه به کشتار دام در هر روز، یک دامپزشک بر روند کشتار دامها در این کشتارگاه نظارت می کند و بازرسی‌های قبل کشتار، زمان کشتار و لاشه را انجام می‌دهد که در کشتارهای شبانه قبلی فقط بازرسی لاشه‌ها توسط دامپزشک انجام می‌شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شاهرود با بیان اینکه خدمات مناسب کشتارگاه شاهرود باعث ارائه خدمات کشتارگاهی به شهرستان دامغان هم شده است، ادامه داد: به طور میانگین، روزانه ۱۰۰ راس دام سبک و ۱۰ دام سنگین کشتار می‌شود. وی افزود: تلفن ۳۲۳۹۲۰۹۶ شبکه دامپزشکی شاهرود در تمام طول شبانه روز آماده دریافت گزارش‌ها، نظرات، پیشنهادات و شکایات مردم است تا در همان ساعت موارد بررسی و تیم کارشناسی به مکان‌های اعلام شده اعزام شوند.

در شهرستان شاهرود ۲۳۰ هزار دام سبک و ۱۸ هزار رأس دام سنگین وجود دارد.

 
نظر شما
ادامه