کد خبر: ۴۹۷۴۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام دامپزشکی عنوان شد:
این درخواست در پی ایجاد مشکلاتی از سوی تکنیسین‌ها و کارشناسان دامپروری برای برخی از همکاران دامپزشک فعال در زمینه تلقیح مصنوعی دام عنوان گردیده است ...
 

حکیم مهر: در پی ایجاد مشکلاتی از سوی تکنیسین ها و کارشناسان دامپروری برای برخی از همکاران دامپزشک فعال در زمینه تلقیح مصنوعی دام، رئیس شورای نظام دامپزشکی استان مازندران در نامه ای به رئیس سازمان نظام دامپزشکی خواستار ابلاغ شیوه نامه اجرایی احداث مراکز تلقیح مصنوعی برای همکاران عضو نظام دامپزشکی در راستای اجرای قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام دامپزشکی استان مازندران، متن این نامه به شرح زیر است:

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
1
5
تفکیک کردن مشاغل در دامپزشکی اشتباه است
یک دامپزشک زمانی که به یک روستا دور افتاده میره
باید اختیار داشته باشه که دارو و واکسن و ویزیت رو با خیال راحت تجویز کنه
اگه مشاغل تفکیک بشه .داروخانه و کلینیک و واکسن مجبورن باهم درصدی کار کننن تا چرخ شون بچرخه .
واین هزینه اضافی برای دامدار داره .
مشتری رو مرکز واکسن میفرسته واسه کلنیک اصلا نیازی هم به واکسن نداره ولی چون مشتری اون فرستاده .کلنیک تو نسخه واکسن هم مینویسه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
1
1
اشتباه بزرگ غیر نخصصی کار کردن است!
زیرا باعث شود هر کس که از راه برسد خودش را محق به آزمایش، تشخیص و و درمان دامها بداند.
ولی کار تیمی بسیار مفید است.
یعنی اینکه تیم های های ترکیبی تشکیل شوند و با هم کار کنند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
1
3
ممنون از رییس نظام دامپزشکی مازندران ، مثل همیشه پیشرو و تیزبین .
دکتر آشوری
|
United States of America
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
1
1
با سلام و احترام متاسفانه یکی از مقوله های بسیار رهگشا که همواره مغفول مانده بحث تلقیح مصنوعی است در دهه های گذشته سازمانهای متولی امر دام از جمله سازمان اصلاح نژاد به منظور بهینه کردن تولیدات و در راستای رسالت خود اقدام به ساماندهی فعالیت بخشی از افراد با سطوح مختلف در امر تلقیح مصنوعی نموده است تا در یک حرکت ملی با ارتقا توان زنتیکی دام ها پتانسیل های تولید به فعلیت رسیده و افزایش تولیدو به تبع ان نیاز جامعه مرتفع گردد به خوبی به یاد دارم دهه 50 خورشیدی که بخش عمده از لبنیات از طریق واردات تامین می شد اما دوستان و بزرگواران ، درخواست فوق الذکر از ریاست محترم نظام و تدوین یک شیوه نامه مجزا برای صدور پروانه تلقیح یک اشتباه استراتزیک و فاحش است . تلقیح مصنوعی یکی از موارد قابل انجام در شرح امور درمانی است که باید این مورد تقویت شده و به ان بها داده شود و به جای هدر دادن زمان و اتلاف انرژی جهت تدوین یک شیوه نامه که از وجاهت محکمی هم برخوردار نخواهد بود و به راحتی قابل نقض می باشد ، داشته ها و آنچه موجود است را تقویت کنیم بهتر از من میدانید اسپرم یک ماده بیولوژیکی است که نقل و انتقال و استفاده از آن نیاز به صلاحیت ها و شرایط خاص دارد که در حیطه عملکرد خاص قرار دارد و قانونگذار حسب مر منطوق قانون به وضوح بر این امر صحه گذارده و افراد صالح در این امر مشخص می باشد فلهذا می توان از همین نقطه قوت به خوبی بهره برداری نمود . سیاست تفکیک امور به هیچ عنوان رهگشا نخواهد بود و جز هدر دادن منابع ارمغانی نخواهد داشت و در دراز مدت منتج به نتیجه نخواهد شد . عزت مزید سر بلند و پیروز باشید.
احمد فرمهر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
2
امر تلقیح مصنوعی یه کار تخصصی و بسیار حساس است که متاسفانه متولی امر این مهم هیچ وقعی به اینکه چه کسانی به این امر مهم مشغول هستند نگذاشته و هر کس که یک دوره چند هفته ای رو گذرانده حال فرق نمیکنه حسابدار باشه! باغبان باشه! معمار باشه! یا سیکل رو هم نداشته باشه بکار میگیرند. آن وقت هزار مشکل و مصائب برای دامدار بیچاره پیش خواهد آمد را در نظر نمی گیرند. و اما اینکه کلیه امور بدست فقط و فقط دکترهای دامپزشک انجام بشه فکر نکنم امری صحیح باشه. انتقال جنین بله، کاریست تخصصی که تنها دکترهای دامپزشک از پس آن بر می آیند و لاغیر؛ اما دیگر رده های دامپزشکی چه کنند؟ کاردانها که آنها هم این واحد را پاس کرده اند چه تئوری و چه عملی! آیا بهتر نیست که یک کاردان زیر نظر یک دامپزشک به این امر مشغول شده و امور درمانی را پس از مشاهده به دکتر مافوق خود بسپارد؟ آیا دو سال تحصیل این رانده گان درمانده از همه جا فقط و فقط تزریقات باشد و بس؟کاری که اکنون بیش از ۷۰ درصد دامدارها خود انجام می دهند!!! آیا این دسته از مثلاً همکاران فقط در انتخابات نظام دامپزشکی همکارند و پس از آن مزاحم؟ آیا شاءن یک دکتر دامپزشک امر تلقیح هستش و بس؟ ۶ تا۷ سال واحدهای وحشتناک پاس کردن شبانه روز نخوردن و نخوابیدن این است نتیجه آن؟ جای بسی تاسف دارد که یک دکتر در عوض امر درمان و جراحی فقط و فقط تمرکز بر فقط تلقیح داشته باشد! شان و شوکت و مرتبت خود را بهتر است حفظ کنیم. تلقیح را به کاردانها سپرده و خود به امر درمان مشغول شویم و کاردانها را مجاب به امر پذیری از خود در حین برخورد با کیس بیمار در ارجاع به دکتر دامپزشک مافوق آنها نماییم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
ببخشید مگه دکتر دامپزشک از نظره قانونی نمیتونه تلقیح مصنوعی انجام بده؟؟؟
نظر شما
ادامه