کد خبر: ۴۹۷۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: دستیابی به دانش فنی واکسن های جدید انسانی، دامی و طیور، مهم ترین رویکرد موسسه رازی در زمینه تحقیقات و تحقیقات دامپزشکی است و سرمایه و منابع اعتباری به این بخش اختصاص می یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» در جلسه گزارش عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری موسسه رازی با قدردانی از معاونان و سایر همکاران برای تهیه این گزارش ها، اظهار کرد: در موسسه رازی کارهای زیادی انجام می شود اما گاهی گزارش ها چنان ساده است که گویای حجم فعالیت های صورت گرفته نیست این موضوع به ویژه در معاونت تحقیقات نمود بیشتری داشت، گرچه در گزارش های اخیر به جزئیات پرداخته و تلاش شده فعالیت های انجام شده و برنامه های آتی انعکاس یابد.

وی ضمن اشاره به اهمیت تمام فعالیت ها در موسسه رازی، بر نقش ویژه تحقیقات در رشد و توسعه موسسه تاکید کرد و گفت: تحقیقات زیربنا و اساس توسعه است و آینده را می سازد، بنابراین باید به این سمت گام هایی جدی تر برداریم و در کنار به روز رسانی سه شاخص نیروی انسانی، تجهیزات و ساختمان های موسسه، فعالیت های تحقیقاتی را به صورت گسترده معرفی و دنبال کنیم.

دکتر اسحاقی افزود: دستیابی به دانش فنی واکسن های جدید انسانی، دامی و طیور، مهم ترین رویکرد موسسه رازی در زمینه تحقیقات و تحقیقات دامپزشکی است و سرمایه و اعتبار لازم به این بخش اختصاص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات فرآورده های جاری و توسعه محصولات جدید در دستور کار بخش های تحقیقاتی موسسه قرار دارد، اذعان داشت: توسعه فرآورده های جدید مستلزم وجود ظرفیت های مناسب تحقیقاتی است و اگر هدف، رشد در این بخش باشد لازم است توان علمی و ظرفیت تحقیقات بنیادی خود را افزایش دهیم.

رئیس موسسه رازی افزود: رهبر معظم انقلاب در این خصوص جمله ای کلیدی بیان کرده اند و "تحقیقات بنیادی را ذخیره قرض الحسنه تحقیقات توسعه ای" دانسته اند؛ به واقع آینده از طریق انجام تحقیقات بنیادی ساخته می شود و نمی توانیم از این واقعیت مهم به ویژه در بحث توسعه فرآورده های بیولوژیک یا توسعه داروها غافل شویم.

وی یادآور شد: برگزاری جلسات گزارش عملکرد با تاکید بر حضور معاونین، مدیران، روسای بخش ها و اعضای هیئت علمی نیز به این منظور است تا همه در جریان امور و برنامه های موسسه قرار بگیرند زیرا با توجه به ماهیت موسسه رازی، تمام کارکنان در فعالیت هایی که در بخش های مختلف انجام می شود، نقش دارند و همه یک مجموعه هستیم و به صورت گروهی کار می کنیم.

دکتر اسحاقی تقویت روحیه کار گروهی را لازمه انجام فعالیت های موسسه رازی دانست و تاکید کرد: ماهیت کار در موسسه رازی گروهی و چند وجهی است و همه بخش ها برای پرهیز از اتلاف انرژی و سرمایه، باید در هماهنگی و همکاری با یکدیگر باشند.

رئیس موسسه رازی در ادامه سخنانش، تدوین نظام نیازسنجی پژوهشی، طراحی سیستمی یکپارچه به منظور دسترسی به روند اجرای برنامه ها و طرح ها، ساماندهی طرح های پژوهشی، تعیین کمیته علمی و فنی با رویکرد انتخاب افراد با تجربه و کارآمد- با تجربه، لزوما به معنای داشتن سابقه کاری زیاد نیست- و افرادی که فارغ از هر گونه گرایش و اعمال سلیقه از حق و حقوق افراد در راستای اهداف موسسه دفاع می کنند را از جمله نیازهای تحقیقاتی برشمرد.

انجام تحقیقات دامپزشکی در موسسه رازی با هدف رفع مشکلات مردم

وی همچنین با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر محققان موسسه با مزارع پرورش طیور و دامداری ها (فیلد) تصریح کرد: از وظایف اصلی موسسه رازی انجام تحقیقات دامپزشکی به منظور حل مشکلات مردم است. اساس شکل گیری شعب شش گانه موسسه نیز با رویکرد پایش بیماری های منطقه و استان های اطراف و حل مسائل و مشکلاتی بوده است که مردم به واسطه درگیری با بیماری هایی مانند آبله، تب برفکی، آنفلوآنزا و سایر بیماری ها با آن دست و پنجه نرم می کنند.

دکتر اسحاقی تشکیل دبیرخانه در خصوص چالش های کلان کشور و نقش موسسه در این بخش، بازسازی، نوسازی و یکپارچه سازی آزمایشگاه ها، عضویت متخصصان اقتصادی در کمیته های علمی و فنی، ارزیابی دقیق از گزارش نهایی طرح ها و اتخاذ تمهید در خصوص اجرای طرح برای آن دسته از نیروهای قراردادی که مایل به ارائه طرح هستند را از دیگر اولویت های تحقیقاتی موسسه رازی عنوان کرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
اما عملا این ها بازی با کلمات است و رازی در حال حاضر در این مسیر قرار ندارد و مدیران ....... انتخاب و جایگزین افراد قوی می شوند. کدام محصول جدید در رازی پیش رو قرار دارد؟محصولات قبلی مانند پی پی آر هم زمین زده شدو سرم ضد عقرب به پادراسرم سرم باخته شد و تب برفکی حال وروز خوشی ندارد و آنتروتوکسمی بی کیفیت تر از همیشه شده و آزمایشگاه رفرنس آبله معلق شده و بزرگان رازی در منگنه هستند حال قضاوت با شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
اینکه تحقیقات می بایستی با همکاری مؤسسه انجام شود بحثی نیست. اما نکته ای که جالب است، حل مشکلات مردم است. خدا خیرش بده که اینقدر به فکر مشکلات مردم هست. میگن دلسوز مردم کمه ! از طریق تحقیقات دامپزشکی ... کسی اگه ندونه فکر میکنه ما برای خدمات به مردم در دامپزشکی سوژه کم داریم و همه کارهامان را به اتمام رسانیدم . دامپزشکی نباید بذاره این انگیزه قوی توسط آقای دکتر کم رنگ بشه. وقتش است که نان را بچسباند. خییییلی تنور گرمه! خوش بحال مردم!
نظر شما
ادامه