کد خبر: ۴۹۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در هفته اخیر ۴۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از مناطق مختلف شهر جمع آوری شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «احمد خیری» اظهار کرد: با توجه به دستور مقامات قضائی سگ گردانی در مکان‌های عمومی کرج از جمله پارک‌ها ممنوع شده به همین دلیل به دنبال احداث پارک حیوانات در منطقه باغستان کرج هستیم.

وی ادامه داد: در فضای این پارک شرایط تردد حیوانات خانگی از جمله سگ‌ها فراهم می‌شود و صاحبان آنها بدون هیچ مشکل می‌توانند نسبت به گرداندن حیوان خود اقدام کنند.

وی افزود: در کنار این پارک یک مرکز نگهداری از سگ‌های بلاصاحب هم راه اندازی می‌شود چون در حال حاضر تنها یک مرکز نگهداری از این سگ‌ها در حلقه دره کرج فعال است و ظرفیت آن پر شده و نیاز به راه اندازی مراکز دیگر داریم.

این مسئول ابراز کرد: طی چند سال اخیر شاهد افزایش بی رویه تعداد سگ‌های بلاصاحب در کرج بوده‌ایم که این امر علاوه بر آسیب‌های بهداشتی، آرامش روحی شهروندان برخی مناطق را نیز گرفته است.

وی توضیح داد: طی یک هفته اخیر بیش از ۴۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از مناطق مختلف شهر جمع آوری شده تا فرایند انگل زدایی، واکسیناسیون و عقیم سازی آنها انجام شود.

خیری ادامه داد: در حال حاضر دو اکیپ زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در کرج فعال است که در دو شیفت صبح و شب نسبت به جمع آوری سگ‌ها در مناطق مختلف شهر اقدام می‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ابراز کرد: در تلاشیم تا حد امکان از تردد گله‌ای سگ‌ها در فضای نزدیک به محل سکونت شهروندان جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: بدون شک فرایند اثر بخشی عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب در مقایسه با روش مرگ با ترحم در مدت زمان بیشتری نتیجه بخش است ولی بعد از مدتی شاهد کاهش محسوس جمعیت این حیوانان خواهیم بود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر نیما بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
به گمان این حقیر این طرح به طور حتم و به دلایل ذیل شکست خواهد خورد :

نگهداری سگها در محیط های محدود طرحی شکست خورده و قدیمی است که در هیچ کجای دنیا اجرا نمیشود . زیرا سگها حیواناتی هستند که نیازمند قلمرو میباشند و نگهداری آنها در یک محیط پر تراکم و پر جمعیت ، باعث ایجاد درگیری و آسیب در آنها و بنوعی عامل شکنجه دادن آنهاست . ضمنا تمامی این پناهگاهها فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند و این پناهگاهها در حقیقت مکان تولید فاضلاب فراوان و نشر آلودگی محسوب میشوند . حال آنکه در حالت طبیعی به دلیل پراکندگی سگها ، فاضلاب تولیدی آنها تجمیع نشده و امکان نشر آلودگی آن بسیار بسیار کمتر از حالت پناهگاههاست .همچنین حذف سگها از محیط شهری یعنی جایگزین کردن آنها با شغال و روباه و سایر حیواناتی که خطرات بیشتر و غیر قابل کنترل دارند .
در علم تجزیه و تحلیل سیستم ها ، محیط زیست و جوامع شهری در دسته سیستم های کاتالیک منظور میگردند . برنامه ریزی هائی که توسط افرادی با گرایش های تحصیلی غیر کاتالیک صورت میگیرد همیشه محکوم به شکست بوده و نتیجه ای جز اتلاف انرژی و منابع مادی و معنوی کشور ندارد .
نظر شما
ادامه