کد خبر: ۴۹۷۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیر کل دامپزشکی گفت: مرغ سبز درحقیقت القا کننده مرغ ارگانیک است که به طور غیرمستقیم توسط فروشندگان با نام مرغ سبز عنوان می شود که در کشور ما این نوع مرغ پرورش داده نمی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از راه آرمان؛ با مراجعه به مرغ فروشی و پرسیدن قیمت، فروشنده نوعی مرغ را با عنوان مرغ سبز معرفی نمود که از لحاظ قیمت با مرغ معمولی تفاوت داشت و به گفته فروشنده دلیل این تفاوت قیمت به کیفیت آن بر می‌گردد.

در این خصوص «دکتر حسین  رشیدی» مدیر کل دامپزشکی کرمان اظهار داشت: باتوجه به اینکه بارها اعلام شده است تمامی مرغ‌ها در مغازه‌های مرغ فروشی که سطح شهر توزیع می شود در مرغداری‌های صنعتی پرورش داده شده است اما باز شاهد عناوینی از قبیل مرغ سبز در مرغ فروشی‌ها هستیم.

وی ادامه داد: مرغ سبز درحقیقت القا کننده مرغ ارگانیک است که به طور غیرمستقیم توسط فروشندگان با نام مرغ سبز عنوان می شود که در کشور ما این نوع مرغ پرورش داده نمی شود.

مدیر کل دامپزشکی  افزود: ادعای فروشندگان مرغ سبز این است که مرغ سبز فاقد مواد آنتی بیوتیک است؛ تمام مرغی که در کرمان توزیع می شود در تمام طول دوره برنامه دارویی رعایت می شود و با نمونه برداری از سلامتی مرغ، به بازار عرضه می شود.

وی تاکید کرد: ما به دستگاه های نظارتی هم اعلام نمودیم برای این گونه مرغها هیچ توضیحی مبنی بر پرداخت وجه اضافه از مشتریان قابل قبول نیست.

رشیدی با اشاره به عنوان مرغ سبز و تخم مرغ سبز بیان داشت: برخی از افراد با ادعای ارائه مرغ سبز قصد گرفتن وجه بیشتری از مردم را دارند؛ مدتی هم در مورد تخم مرغ سبز این ترفند رایج شده بود که درحال حاضر بخشنامه شده است که چیزی به عنوان تخم مرغ سبز نداریم و شیوه ای برای گرفتن پول بیشتر از شهروندان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرغ هایی که فرایند اصلاح نژاد روی آنها صورت گرفته است دراین زمینه از هورمون های رشد استفاده نشده است وزنشان به ۲ کیلو گرم می‌رسد این افزایش وزن ظرف مدت ۴۰ روز رخ دهد.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
2
کشتارگاهها مرغ عادی را بجای مرغ سبز می فروشند و کنترلی وجود ندارد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
همون مرغ سبز کنترل شده هم برخی از آنتیبیوتیک ها را مصرف و آزمایش نشان نمیدهد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
ده سال پیش گفتیم کیلو دو هزارتومان گرون تر فروختید حالا چی شده؟ سمعک هم بود فریاد رو زودتر میشنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
با سلام
خیالتون راحت این ها همه در قالب برنامه های معاونت بهداشتی جمع می شوند
نظر شما
ادامه