کد خبر: ۴۹۷۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

مرز بازرگان می‌تواند بعنوان مهم ترین نقطه در جهت تامین اقلام اساسی و کالاهای استراتزیک مورد نیاز در حوزه دامپزشکی درکشور باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، «دکتر قاسم رضائیان زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در سفر به شهرستان ماکو به همراه مدیر کل دامپزشکی استان با مدیران حوزه بین الملل و توسعه تجاری و غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر رضائیان با اشاره به اهمیت مرز بازرگان در کنترل فرآورده های دامی و دارویی ورودي به کشور  و با توجه به جایگاه کشورترکیه در منطقه به لحاظ دروازه ورود اروپا به کشور جمهوری اسلامی ایران و از طرف دیگر به لحاظ اینکه زیر ساخت ها و زمینه ها و توافقات در خصوص تعاملات در مراودات مرزی و تجاری بین دو کشور انجام گرفته است گفت: مرز بازرگان میتواند بعنوان مهم ترین نقطه در جهت تامین اقلام اساسی و کالاهای استراتزیک مورد نیاز در حوزه دامپزشکی درکشور باشد.

 وی با اشاره به شرایط کنونی موقعیت منطقه آزاد ماکو گفت: در این زمینه طی توافق های بعمل آمده تسهیل سازی در خصوص تمامی اختیارات صدور مجوز و ترخیص محموله های دارویی، مکمل، واکسن و نهاده های دامی، اختیار ترخیص و صدور مجوز محموله های فوق به اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی داده شده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: متقاضیان در حوزه تولید واکسن و داروهای دامپزشکی در جهت سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به لحاظ امتیازات ویژه مناطق آزاد به این منطقه سوق داده خواهند شد تا زمینه های اشتغال و تولید و صادرات برای کشور در این موقعیت حساس فراهم گردد.

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو (در آذربایجان غربی) قرار دارد؛ این گمرک در سال 1305 شمسی راه اندازی شد و تنها مرز 24 ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
1
جناب دکتر رضائیان زاده
شما تمامی اختیارات صدور مجوز و ترخیص محموله های دارویی، مکمل، واکسن و نهاده های دامی، اختیار ترخیص و صدور مجوز محموله های فوق به اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی داده اید
اداره کل هم ، اختیارات را به ماکو داده.
ماکو هم به بارگان داده!

بجای این حرفها ، اول از امکانات ناچیز نیرو و آزمایشگاه آنجا بازدید می کردید.
کل ماکو و بازرگان مگر چند نیرو برای مرز 24 ساعته دارد؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
تولید واکسن؟؟؟
بنظرم دلالی دارو شایسته تر است
نظر شما
ادامه