کد خبر: ۴۹۷۹۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

یک دامپزشک گفت: سگ های آموزش دیده پلیس، گمرک و هلال احمر به دلیل شرایط حساسی که دارند همواره باید از تغذیه مناسبی برخوردار باشند چراکه ضعف در غذا رسانی آنها باعث بیماری، کاهش عملکرد و مشکلات فیزیکی حیوان می شود به همین دلیل باید به کیفیت غذای حیوانات توجه ویژه ای داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، «دکتر نوید نصیریان» دامپزشک و تولید کننده غذای حیوانات با بیان این مطلب گفت: وقتی صحبت از غذای حیوانات می شود بسیاری حیوانات تزئینی خانگی را به یاد می آورند درحالی که سگ های بمب یاب، مواد یاب، گارد، سگ های امدادی، زنده یاب و به طور کلی سگ های کار بسیاری هستند که اگر به درستی تغذیه نشوند به زودی آنها را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: اگرچه به دلیل مشکلات ارزی کشور، واردات غذای حیوانات ممنوع شد ولی فشار حاصل از آن نباید روی سر تولیدکنندگان داخلی سنگینی کند، بلکه باید با ایجاد یک فضای منطقی شرایطی را فراهم کرد تا تولیدکنندگان به نیاز حیوانات آموزش دیده دولتی و امدادی پاسخ دهند.

این دامپزشک با اشاره به اینکه موضوع غذای حیوانات یک حوزه تخصصی و علمی است افزود: غذای استاندارد حیوانات را نمی توان با پسمانده غذاهای انسانی و یا مواد پروتئینی قابل استفاده برای انسان جایگزین کرد چراکه سگ های آموزش دیده برای چالاکی، هوشیاری و اقدام سریع و به موقع نیاز به مکمل هایی دارند که تنها در غذاهای استاندارد مخصوص حیوانات یافت می شود ضمن اینکه اگر به حیوان غذای خام داده شود موجب بیماریهای مختلف از جمله انگل خواهد شد که همین امر حیوان تربیت شده را از بین می برد.

نصیریان اضافه کرد: کیفیت غذای تولیدکنندگان داخلی در سطح کشورهای همسایه است و می تواند با غذاهای مشابه رقابت کند و این بدان معناست که اگر از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود می توانیم علاوه بر پاسخگویی به نیازهای داخلی به صادرات نیز امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه نیاز داخلی کشور حدود ۸۰۰۰ تن در سال است، افزود: سال گذشته ما توانستیم حدود ۲۰۰۰ تن را پاسخگو باشیم که در سال جاری باتوجه به قطع واردات تلاش داریم این ظرفیت را به ۴۰۰۰ تن تا پایان سال ۹۸ برسانیم که الباقی از طریق واردات تامین می شود؛ البته باید توجه داشت که با ممنوعیت واردات این روزها شاهد گسترش قاچاق واردات غذای حیوانات هستیم.

نوید نصیریان گفت: درگذشته به دلیل واردات غذای حیوانات از مجاری قانونی نظارت های متعددی از سوی دستگاه های مختلف اعمال می شد که البته با ممنوعیت آن و گسترش قاچاق، شاهد غذاهای بی کیفیت و غیر استاندارد هستیم که همین امر جان حیوانات تربیت شده را تهدید می کند ضمن اینکه در همین فضا برخی اقدام به تولید غذاهای بدون مجوز و بدون پروانه ساخت کرده اند که این امر نیز باید از سوی مسئولان نظارتی پیگیری شود.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
مگر چند میلیون واردات غذای دامهای کوچک و نه چند میلیارد دلار
ارز دلار آزاد و نه یارانه ای در مقابل واردات میلیارد دلار یارانه ای خوراک دام و طیور که عملا باعث وابستگی شدید کشور به خارج و پا در هوا نگهداشتن
و تضعیف تولیدکنندگان شده است.
رقمی قابل ذکر است؟


که ع
ناشناس
|
France
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
5
کجا در سطح کشور های همسایست ؟ شما ترکیه رو ببین داره یه غول می شه تو تولید غذا ، اون وقت یکی ازین شرکت های ایرانی هنوز تکنولوژی خشک کردن پلت هاشو به صورت کامل نداره به همین خاطر تاریخ مصرفش ۱/۳ تولیدات خارجیه ، بعد حرف از کیفت می زنین
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
معمولا" این ممنوعیتها فقط تغییر مسیر واردات است و بس !!
Alireza
|
France
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
امكانات بدن و حمايت كنن غذاي با استاندارد جهاني تا الان توليد كرده بوديم.منتهي تا شرايط خوب بود رانت و ... سنگ مي انداخت.الانم كه شرايط ارزي خرابه ب هزار و يك دليل ديگه نميذارن.يكبار براي هميشه با خودمون صادق باشيم فلسفه توليد غذاي حيوانات در دنيا استفاده از باي پروداكت بوده و هست حالا حساب كنيد پسماند رو ب دلار تبديل مي كنن.چرا ما نتونيم ؟؟؟!!! فقط حمايت لازمه و اطمينان
یاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
1
گیرم غذای ایرانی خریدیم بعدش با حیوانات مریضمون که باید غذای مخصوص درمانی بخورن و یا سنشون بالای شش سال هست چیکار کنیم؟هر وقت تونستن تولید کننده های داخلی غذاهای مخصوص بیماران کلیوی و دیابتی و...تولید کنن که یا درمان کنه و یا وضعیتشون رو بدتر نکنه اونوقت واردات رو قطع کنید امیدوارم آه حیوانات مریض دامن افراد پست و ظالم رو بگیره.
رامين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
2
چرا فكر ميكنيد حيواناتى كه در اين سرزمين زندگى ميكنن از مبلغ ده ها ميليارد دلار واردات حتى سهمى به ميزان هفت ميليون دلار آن هم صرفا به صورت ثبت سفارش بدون انتقال ارز و با تعرفه صد در صد ندارند ، باور كنيد خسارت ناشى از قطع اين واردات ناچيز براى مردم و كشور بيشتر خواهد بود
نظر شما
ادامه