کد خبر: ۴۹۷۹۶
 

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس، از آغاز طرح عقیم‌سازی سگ‌‌های بدون‌صاحب با راه‌اندازی کمپ نگهداری حیوانات برای نخستین بار در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری بندرعباس، «اسماعیل موحدی‌نژاد» با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان و مسئولان مبنی بر لزوم جمع‌آوری سگ‌های بدون‌ صاحب، این طرح با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل‌های موجود قصد داریم غربالگری و عقیم‌سازی این سگ‌ها را انجام دهیم، افزود: هرگونه ادعا مبنی بر رفتار خلاف دستورالعمل‌های بالادستی در ارتباط با این سگ‌ها، کذب است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: شهروندان علاقمند، سمن‌ها (ان‌جی‌او های دوستداران و حامی حقوق حیوانات) نیز می‌توانند کمک‌های خود شامل غذا و سایر مایحتاج جهت بهبود وضعیت سایت نگهداری را به این مرکز تحویل دهند.

موحدی‌نژاد بیان کرد: شهرداری بندرعباس با سرمایه‌گذاری قابل توجه و آماده‌سازی این سایت نگهداری امکاناتی مانند یک هزار متر زمین محصور، نصب فنس و سایه‌بان مناسب، حوضچه آب، کانال و چاه ویژه دفع فاضلاب، انتخاب پیمانکار مجرب و غیره را فراهم کرده و بزودی نیز اتاق عمل‌های جراحی و عقیم‌سازی نیز آماده‌سازی می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: این اقدامات در پاسخ به درخواست‌های مکرر شهروندان و دوست‌داران حقوق حیوانات مبنی بر جمع‌آوری و نگهداری صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: با انجام غربالگری، افرادی که متقاضی دریافت برخی از این سگ‌ها به منظور استفاده به عنوان نگهبان و غیره هستند، می‌توانند طبق شرایط ایجاد شده و با تعهد نسبت به مواردی مانند حمایت و نگهداری صحیح، پذیرش مسؤولیت داشته باشند.

 

نظر شما
ادامه