کد خبر: ۴۹۸۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: باید در کشتارگاه مشترک اردستان اتاق سرد تجهیز و راه اندازی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایرنا، «میثم استکی» روز چهارشنبه افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی منطقه و مساعد بودن شرایط برای رشد کنه، نیاز مبرم به راه اندازی اتاق سرد در کشتارگاه اردستان احساس می شود.

وی با اشاره به پیگیری های این شبکه و همکاری فرمانداری و شهرداری در سال گذشته برای اختصاص اعتبار به ساخت اتاق سرد بیان کرد: اتاق سرد ساخته شد اما به دلیل کمبود اعتبار هنوز راه اندازی نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان تاکید کرد: یکهزار و ۷۰۰ بیماری دامی شناخته شده در جهان داریم که ۴۷ درصد آنها بین انسان و دام مشترک هستند و از جمله می توان به هاری، تب مالت و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد که در سال های گذشته جامعه انسانی را درگیر کرده و باید مراقبت های بهداشتی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۳ مرغداری گوشتی، ۱۰ واحد پرورش مرغ تخمگذار و سه واحد پرورش پولت (جوجه آماده تخم گذاری) در اردستان یادآور شد: ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی گوشتی در یک سال گذشته داشتیم که افزون بر هشت میلیون و ۷۳۸ هزار قطعه جوجه به کشتارگاه تحویل شد.

استکی همچنین به خارج شدن ۳۸۴ قطعه از اعضای داخلی بدن دام، پنج لاشه گوسفند و بز و ۲ گاو از چرخه مصرف در این مدت اشاره کرد و وجود بیش از ۱۳۰ هزار رأس دام سبک، یکهزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین و ۲ هزار نفر شتر در شهرستان اردستان را یادآور شد.

وی در ادامه اضافه کرد: عملیات مبارزه با بیماری های واگیردار دامی در یک سال گذشته صورت گرفته و افزون بر ۵۱۰ میلیون ریال برای خرید و تزریق واکسن و ۷۰ میلیون ریال نیز هزینه مبارزه با بیماری زنبور عسل شد.

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان تاکید کرد: کمبود نیرو و خودرو ۲ مشکل اصلی دامپزشکی اردستان است اما این مسائل به کاهش خدمات دهی منجر نشده؛ چنانکه این شهرستان رتبه نخست استان اصفهان را در سال به دست آورد.

وی تشریح کرد: افزون بر ۵۲۰ میلیون ریال از اعتبارهای دولتی در بحث کنترل بهداشتی فرآورده‌ای دامی هزینه و همچنین سگ های گله نیز با مبلغ ۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارهای تملک دارایی واکسینه شدند.

استکی ادامه داد: برای مبارزه با بیماری های انگلی دامی نیز مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال تخصیص یافته و دامداری ها در ۵۳ روستا با مساحت ۴۲۶ هزار مترمربع سمپاشی شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
2
تا موقعی که سازمان دامپزشکی در وزارت جهادکشاورزی است امیدی به تحول اساسی در جذب نیروی کارآمد غیر تحمیلی و تامین تجهیزات و اعتبارات لازم نمی تواند وجود داشتا باشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
1
باید مستقل بشه وگرنه تا روز قیامت همینه بدترم خواهد شد
قربانقلی
|
United States of America
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
در ضمن در شهر راز در خراسان شمالی نیروهایی که به اسم این شهر محروم در آزمون پنجم استخدام شده بودند بدون دیدن این شهر محروم مرزی سر از شهر پدر خانمشان در اوردند....
نظر شما
ادامه