کد خبر: ۴۹۸۰۸

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: با توجه به نیاز کشور و جوامع مسلمان به ژلاتین حلال به عنوان یک منبع برای تولید فراورده های مختلف غذایی باید تولید این محصول جدی گرفته شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، «آیت‌الله عبدالکریم عابدینی» روز پنجشنبه در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور و معاون فرهنگی و آموزش حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت تولید ژلاتین حلال با نظارت دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی، اذعان کرد: بازار مصرف این ژلاتین خیلی مهم است و باتوجه با جمعیت گسترده مسلمانان در کل جهان باید بحث ژلاتین حلال را جدی بگیریم تا بتونیم صادرات این محصول را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اینکه رهبری فرمودند سال رونق تولید ملی، یعنی ما باید در فضایی وارد شویم که پازل این قطعات تولید را کنار هم قرار دهیم و نقشه و جریان تولید را راه اندازی کنیم.

امام جمعه قزوین در پایان این دیدار گفت: بحث ژلاتین حلال مبحث مهمی است که در حوزه خوراکی و داروسازی و لبنیات مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین اگر شما که در این فضای دام زنده فعالیت دارید خیلی خوب است که برنامه ریزی جدی برای این حوزه داشته باشید.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت های بالای کشاورزی قزوین، گفت: این استان پیش از آنکه تبدیل به قطب صنعتی شود قطب کشاورزی کشور بوده است.

امام جمعه قزوین افزود: در استان قزوین اهمیت حوزه کشاورزی غیرقابل انکار است، به گونه ای که مقام معظم رهبری در اولین سفری که به استان ما داشتند به ویژگی ها و برجستگی های حوزه کشاورزی قزوین توجه ویژه ای نشان دادند و ایشان در این سفر به وزیر نیرو که در آن زمان آقای بیطرف بودند فرمودند؛ آقای بیطرف نسبت به دشت قزوین بیطرف نباشید.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین اظهار کرد: تاکید رهبری به حوزه کشاورزی و دشت قزوین در سفری که به استان قزوین داشتند نشان از این دارد که باید مردم این خطه قدر آب و خاک خود را بدانند..

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: لقمه حلال و پاک منشا همه مسائل زندگی ماست و پذیرش نماز، استحکام خانواده، هدایت جوانان، رفع گرفتاری ها، کسب موفقیت ها، مقبولیت روزه و حج و تاثیرپذیری از قرآن را رقم می زند و شما به عنوان دیدبانان دین و زندگی مردم در این حوزه خدمات خوبی انجام می دهید و باید اهتمام ویژه نیز داشته باشید.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در استان قزوین نفوذها و عزل و نصب های بیجا از معضلات جدی ماست، یعنی چپ و راست با رایزنی های گسترده فردی را به عنوان مسئول معرفی می کنند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: گزینش های ناشایست در برخی مدیریت های استان شرایطی را رقم می زند که در آینده همان مدیر با پرونده ای سنگین از تخلفات دستگیر می شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: متاسفانه به واسطه حضور برخی قلدرها که هنوز سیطره حضورشان در استان سایه انداخته است ما شرایط خوبی در این فضا نداریم و مردم درحال اذیت شدن هستند. بنابراین یکی از حوزه هایی که باید مراقب نفوذ باشد جایگاه شماست که بیشتر از این دچار لطمات جبران ناپذیر نشویم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: انتخاب های ناشایست افراد بی لیاقت را ضایع و افراد صالح و شایسته را منزوی می کند، بنابراین در نهادی که شما در آن حضور دارید مراقبت از این مسائل داشته باشید که شاهد از بین رفتن استعدادهای جوانان لایق نشویم.


نظر شما
ادامه