کد خبر: ۴۹۸۱

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور شایعات ابتلا ببر ماده سیبری به بیماری مشمشه را کذب خواند.

دکتر سید محسن دستور در مورد آخرین وضعیت ببرهای سیبری در باغ وحش تهران اظهار داشت: ببر نر به بیماری مشمشه مبتلا شده بود اما هنوز ابتلا ببر ماده به این بیماری محرز نشده است.

به گفته دستور با توجه به این که گونه ببر سیبری نادر و با ارزش است، لذا در صورت اثبات ابتلا ببر ماده به بیماری مشمشه، کمیته فنی مشترک متشکل ازنمایندگان سازمان محیط زیست و دامپزشکی در خصوص زنده بودن یا نبودن آن تصمیم گیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: در نگاه سازمان دامپزشکی نابودی حیوانات مبتلا به این بیماری بهترین عامل برای کنترل و امحاء مشمشه است.

رئیس سازمان دامپزشک یدر عین حال شیوع بیماری مشمشه در تهران را تکذیب کرد و گفت: با اقدامات قرنطینه‌ای و مراقبت‌های بهداشتی انجام گرفته در باغ وحش تهران، نگرانی در خصوص شیوع این بیماری وجود ندارد.

دستور در خصوص شکایت سازمان محیط زیست از سازمان دامپزشکی کشور اظهار بی‌اطلاعی کرد و بیان داشت: سازمان دامپزشکی در خصوص ورود این گونه ببر به کشور اقدامات قرنطینه‌ای را انجام داده بود و درزمان ورود ببرهای سیبری، هیچ بیماری در آنها مشاهده نشده بود.

وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی در تمامی گمرکات دارای قرنطیه آماده باش است وتمام وسایط نقلیه که وارد ایران می‌شوند در گمرکاتی که دارای تجیهزات ضد عفونی هستند، از سوی این سازمان ضد عفونی می‌شوند.

رییس سازمان دامپزشکی کشورافزود: کل بیماری‌های دامی و مشترک دام و انسان از کاهش چشمگیر 40تا 70درصدی در سه سال اخیر برخوردار بوده است.

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه