کد خبر: ۴۹۸۱۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی:
«بهروز طهماسب کاظمی» افزود: ظرفیت کارشناسی ارشد کاهش داشته است که با توجه به کاهش متقاضی ممکن است در این مقطع افت داشته باشیم؛ در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نیز با سیر نزولی مواجه بودیم ...
 

حکیم مهر: مسوول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مقطع دکتری حرفه ای دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزایش جذب دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، «بهروز طهماسب کاظمی» مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز اجلاس سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، با اشاره به روند پذیرش دانشجو در دانشگاه اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۲۴ نفر در دکتری تخصصی ثبت نام کرده بودند که واحد‌های دانشگاه آزاد ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار نفری در مقطع دکتری دارند.

وی افزود: ظرفیت کارشناسی ارشد بین سال ۹۵ و ۹۶ کاهش داشته است که با توجه به کاهش متقاضی ممکن است در این مقطع افت داشته باشیم. در مقطع دکتری حرفه‌ای شاهد افزایش جذب در‌ رشته دامپزشکی بودیم. در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نیز با سیر نزولی مواجه بودیم. سال گذشته اعلام کرده بودند کاردانی پیوسته ممکن است تکرار نشود و جذب در این حوزه نداشته باشیم اما با تمهیدات در نظر گرفته این امر دوباره محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در کاردانی ناپیوسته نیز شاهد افزایش بودیم که مربوط به نیمه دوم سال است و توانسته ایم دانشجوی بیشتری جذب کنیم. دانشگاه مسیر جدیدی در راستای کسب درآمد غیر شهریه‌ای را آغاز کرده است اما باید قبول کنیم وابسته به شهریه هستیم. درپایان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ پیش‌بینی می شود کاهش درآمد شهریه به میزان ۶۴۶ میلیون تومان باشد.

مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای جذب بیشتر دانشجو باید به بحث افزایش کیفیت توجه بیشتری داشته باشیم. باید این مسیر را طوری طراحی کنیم که به سهل‌ترین روش ممکن دانشجو فرآیند ثبت‌نام را برگزار کرده و‌ اموری انجام دهد که در دانشگاه آزاد اسلامی بماند و ادامه تحصیل کند.

وی افزود: باید از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز موفق، الگو برداری کرد.

طهماسب کاظمی با اشاره به اقدامات ستاد در زمینه افزایش جذب دانشجو بیان کرد: خواهشمندم روسای واحد بخش‌نامه هدایت تحصیلی را در دستور کار خود قرار دهند. باید از همه ظرفیت‌های قانونی موجود به منظور افزایش جذب دانشجو اقدام کنیم. در مرکز سنجش و پذیرش ساز و کاری فراهم شده است که بر اساس آن زمان ثبت‌نام فرد در سامانه کاهش یافته و دسترسی واحدهای دانشگاهی به اطلاعات ثبت‌نام بهبود یافته است.

وی اضافه کرد: آمار جذب داوطلبان آزمون‌های تحصیلات تکمیلی دکتری تخصصی در سال ۹۸ به ۱۴۹ هزار و ۵۰۲ نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌شود آمار داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۴۹۶ هزار نفر برسد.

مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعداد داوطلب مجاز به انتخاب رشته در آزمون تخصصی سال ۹۸ به ۱۴۹ هزار و ۵۰۲ نفر بوده است که تعداد داوطلبان شرکت کننده در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به ۵۵ هزار و ۸۹ نفر رسیده است. تعداد افراد دعوت شده به مصاحبه ۳۲ هزار و ۱۹۸ نفر در آزمون دکتری تخصصی سال ۹۸ بوده است. در این آزمون ۷۳۷ رشته محل رقابتی وجود داشت. بر اساس تمهیدات انجام شده به احتمال زیاد مصاحبه‌های آزمون دکتری تخصصی در نیمه دوم تیرماه و به صورت متمرکز در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
 
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
1
4
انتخاب ها مسیر زندگی ادم خیلی جابه جا میکنه .
هزار نفر هم دامپزشکی بیان اون کسی که ده سال کار سابقه داره واسه او هیچ ضرری نداره .فقط افراد جدید خودشون بیچاره میکنن .
فیلم mr no body این رو کامل توضیح داده
اونجا به شما میگه که دو تا مسیر چقد با هم فرق دارن
صلاح کار کجا و من خراب کجا تفاوت ره از کجا تا کجا
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
3
...................... (دشنام!!!)
Sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
1
1
من بجای شما بابت این حرفها و این همه کوته فکری خجالت کشیدم....کار مفید انجام دادن بلد نیستین هیچ کاری نکردن ک بلدین....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
1
1
بر خلاف طرز فکر اشتباه برخی از افراد،
جان، مال و سلامت مردم صحنه آزمایش و خطای عده ای ......... نیست!

آیا در کشورهای پیشرفته که ظاهرا نظام سرمایه داری هم حاکم است، این قانون جنگل که با پول و زور مدرک فروشی می شود وجود دارد؟

دامپزشکی مستقیما با منافع و مصالح مردم ارتباط دارد و هر گونه اشتباه می تواند آثار فاجعه باری را داشته باشد.

بارها دیده شده است که بیماری های خطرناک مثل هاری یا شاربن را همین خریداران مدرک دکترای دامپزشکی نتوانسته اند تشخیص بدهند و مثلا به خانواده بینوای روستای گفته شده است
که به دهان گاو هار که گلویش چرک؟؟! کرده است خوراک بریزند.
حتی پیچیدگی برخی از بیماری ها گاه باعث شده است که استاد دانشگاه هم هاری اسب را نتواند تشخیص دهد و به رزیدنت ها و تکنیسین ها دستور داده است اسب پرستاری شود و آنتی بیوتیک تزریق شود و وقتی اسب تلف شد و نمونه مغز به پاستور فرستاده شد تازه متوجه هاری شدند.

آری دامپزشکی اینقدر در حفظ بهداشت و سلامت مردم با اهمیت است
و ............. ابدی بر گردانندگان فروشگاه های مدرک فروشی و علم فروشی که نمی دانند یا نمی خواهند بدانند که دارند ................... می برند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
تو راست میگی .اگه واقعا سواد عملی شما بالا هست .چرا تو استخدامی واسه دانشگاه دولتی سهمیه جداگانه قرارمیدن.خب برید درمانگاه بزنید
یقه دامپزشکی رو ول کنید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
این نوشته ها بیشتر مربوط به افکار جنس مونث می تونه باشه.مسائل و مشکلات بیشتر از زاویه احساسی دیده شده نه واقعی!!!دامپزشک بدبخت که فارغ التحصیل می شه،با یک سال انترنی فکر می کنی همه کیس ها رو می شه دید؟مخصوصا دام سنگین که آوردنش به درمانگاه سخته.ولی در پزشکی شما در کندویی از کیس به مدت چهار سال قرار می گیری و معلومه که خیلی چیز می تونی یاد بگیری.تو کشور ایران به دامپزشک اهمیتی داده نمی شه،تازه تعرفه های مسخره ای هم براشون قرار دادن،پزشکی ها جای ما بودن سر نظام پزشکی رو بدون دادن آب می بریدن تمام می شد می رفت.نظام دامپزشکی هم که ........... کار مفیدی انجام نمی ده.حالا شما انتظار داری با این وضعیت و شرایط اسمیت تولید بشه.دولت های ایران به بهداشت مردم اگه اهمیت می دادن،می دونن که نقش دامپزشکی در بهداشت مردم خیلی زیاد و در ارتباط تنگاتنگ با سلامت مردم داره.این حرفا رو همه مسئولین ارشد ..... می دونن،علت اینکه رعایت نمی کنن،چون اهمیت نمی دن ......................با افتضاح اقتصادی که درآوردن،الان باید به زنده موندنت تلاش کنی نه بهداشت ...................ضمنا یقه دامپزشک رو ول کنید این دولت برای دامپزشکی چی کار کرده که انتظارات بی خود هم داره ................!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
3
0
دکتر بدیعی، دکتر گرجی دوز و دکتر کسروی به عنوان افراد موفق اینها همه دولتی درس خوانده اند!
مجید
|
United States of America
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
2
این جمله رئیس محترم مرکز سنجش دیگر یک شاهکار علمی است باید از سایر دانشگاههای شهریه پرداز الگو برداری کرد یعنی باید روش های نوین مدرک فروشی را یاد گرفت .واقعا وقاحت هم حدی دارد آخر کجای دنیا این همه دانشکده و دانشجوی دامپزشکی دارند .هر استان ما به اندازه یک کشور اروپایی مدرک دامپزشکی چاپ میکند .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
1
2
کسی که عاقل باشه با مشورت افراد مرتبط،انتخاب رشته و شغل رو درست انجام می ده.الان،استخدام وجود نداره و هر رشته الکی رو کسی نمی خونه.زمان ما اجبار بود.و الا فنی صد شرف داره به این رشته دامپزشکی.دامپزشکی یک خطای بزرگ شغلی است.در دامپزشکی شما با کلی درس خوندن،عوض اینکه زندگی خوب و راحتی به دست بیاری،زندگی قبلی ات رو هم مشکل تر و پر دردسرتر می کنی.در کل دامپزشکی در ایران به خوندنش نمی ارزه.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
1
1
صحبت از اینکه دکتر دامپزشک به دلیل اینکه با بدترین معدل دبیرستان و رتبه کنکور وارد دانشگاه شود و در یک دکان مدرک فروشی حاضر شود و چند واحد
نیم بند را پاس کند و با صرف پول به دروغ تیتر دکتر را پیدا کند و سلامت و جان و مال مردم بیگناه را با تشخیص هایغلط خود به خطر بیندازد افکار جنس مونث است یا نشانه عدم واقع بینی برخی از افراد؟؟!
سعادتی
|
Canada
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
3
من موندم ایشون با چه رویی این حرفا رو میزنن
رسانه دانشجویان دامپزشکی ایران
|
Canada
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
3
اخبار تاسف برانگیز دانشگاه آزاد همچنان ادامه دارد !
دانشگاهی که دانشجویان را به چشم اسکناس می بیند و دانشگاه را محل ثروت اندوزی و تجارت کرده است ، درحال نابودی رشته دامپزشکی هست .
کاهش جذب دانشجو‌ در مقاطع کارشناسی ارشد را با دکترای عمومی دامپزشکی جبران می کند !
دانشگاهی که به تعداد دانشجویان دکتری تخصصی خود افتخار می کند !
در سال ۹۳ تعداد ورودی دانشجویان در حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر بود هم اکنون دکان بزرگ دانشگاه آزاد این تعداد را به ۳۰۰ نفر در هر ورودی رسانده است

این رکورد زنی را به دانشگاه آزاد اسلامی مهد علم و دانش تبریک می گوییم !

رسانه دانشجویان دامپزشکی ایران

@IranVeterinaryStudentsNews
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
1
1
سطحی نگری، بی انگیزگی، عدم مطالعه و در کل بی سوادی در بسیاری از دانشجویان که با ترازهای بسیار پایین جذب این رشته شده اند، بیداد می کند، از مسوولان دانشگاه آزاد که انتظار تصحیح عملکرد نمی رود ولی از استادان دانشگاه آزاد این انتظار میرود که با برگزاری آزمون های جدی و عدم ار فاق بیش از حد از روند مدرک دهی اجتناب کنند، دلیلی وجود ندارد که هر که وارد این رشته شد فارغ التحصیل شود
پاسخ ها
علی
| Canada |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
دلیلی هم وجود ندارد که هر غیر کارشناسی در مسایل اظهار نظر کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
باره ها گفته ام دامپزشکی اسمش گنده است البته درایران وقتی میگویند تخصص باید این متخصص کیس باشد که ببیند ومعالجه کند درپزشکی هم در اوایل شروع تخصص آنهایکه فقط در تخصص خودشان کیس میدیدن کار شان کساد بود ومطبشان مراجعه اش کم بود وگاهی اوقات هر مریضی میآمد ویزیت میکردن بعد که بیمه های خصوصی زیاد شد ونسخه را باید دکتر متخصص مینوشت ودستور درمان وجراحی وغیره میداد تا بیمه قبول کندکارشا خوب شد در دامپزشکی هم درست مانند شروع کار پزشکی پنجاه سال=پیش است باتوجه باینکه در دامپزشکی مراجعه کنند کم وهمه از گار گر افغانی تا تکنیسین و کاردان وسگ فروش وپرنده فروش در ای کار دخالت میکنند بهرحال باید تربیت دامپزشک اجبارا" تعدیل گردد وافرادی هم که میخواهند این رشته را شروع کنند قبلا" دانشکده مربوطه صادقانه اطلاعات لازم را در موردآینده کاری باو بگویند وفکر گردانند دانشکده خود چه د.ولتی چه ازاد نباشند ایرا میگوین وجدان کاری وعلاقمندی بسرنوشت جوانان مملکت
نظر شما
ادامه