کد خبر: ۴۹۸۵۹

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بارش های مساعد در سال زراعی جاری و فراوانی علوفه دامی موجب افزایش تولید گوشت قرمز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مرتضی رضایی» میزان تولید گوشت قرمز در سال گذشته را ۸۴ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود سیلاب‌های مخرب در فصل بهار امسال، پیش بینی می‌شود میزان تولید گوشت قرمز کشور افزایش یابد.

وی، از افزایش ۲۰ درصدی تولید تخم مرغ در سال جاری نسبت به دو سال گذشته که بیماری آنفلوانزای پرندگان موجب تلفات و خسارت شده بود، خبر داد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، تولید تخم مرغ امسال در کشور به بیش از ۱۰ هزار تن می رسد که از میزان سرانه مصرف نیز فراتر است.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به تولید دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ در سال ۹۷ کشور اشاره و تصریح کرد: با توجه به حمایت همه جانبه دولت از مرغداران در تأمین خوراک طیور، امسال تولید مرغ از سال گذشته نیز بیشتر خواهد بود.

رضایی، جمعیت واحد دام سبک (گوسفند و بز) در کشور را بیش از ۵۸ میلیون رأس و دام سنگین شامل گاو و گاومیش را ۸ میلیون واحد دامی ذکر کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون ۶۰۰ هزار تن شیر خام در کشور تولید که بخشی از لبنیات فرآوری شده به کشورهای همسایه صادر شده است.

وی اجرای طرح ترکیب اصلاح نژاد دام ها در دامداری‌های صنعتی کشور را یادآور شد تاکید کرد: با اجرای این طرح ملی و کارشناسی شده، کاهش چربی و افزایش تولید گوشت و لبنیات مرغوب با صرفه اقتصادی بهتر برای بهره برداران با جدیت دنبال می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، ارزش غذایی کشور در بخش کشاورزی را ۱۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بخش عمده غذای سالم و بهداشتی کشور در داخل تولید می‌شود.

وی، از چهارمحال و بختیاری به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی ترکیب اصلاح ژنتیک دامها سبک نامبرد و تصریح کرد: این استان با داشتن بیش از دو میلیون رأس دام سبک در بخش عشایری و روستایی به عنوان قطب دامپروری کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به منظور شرکت در همایش تجلیل از کشاورزان نمونه چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است.

چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات زراعی باغی، شیلات، لبنیات و عسل به عنوان یکی از قطب کشاورزی محسوب می‌شود.

 

نظر شما
ادامه