کد خبر: ۴۹۸۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون امور اقتصادی استاندار تهران گفت: بخشی از دامداران به دلیل مقرون به صرفه نبودن، اقدام به فروش دام شیری کردند که در نتیجه، تولید شیر به هشت میلیون لیتر در سال کاهش یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمد امامی امین» ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح چندین پروژه کشاورزی و گردشگری دماوند به مناسبت هفته جهاد کشاورزی طی سخنانی در جمع خبرنگاران از پیشنهاد اولیه اتحادیه فرآورده‌های لبنی مبنی بر افزایش ۱۴ درصدی لبنیات خبر داد و گفت: در سال حدود ۱۲ میلیون لیتر تولید شیر داریم که بخشی از دامداران اقدام به فروش دام شیری کردند که تولید شیر به هشت میلیون لیتر کاهش یافت.

امامی امین با بیان اینکه در مقطعی که قدری از افزایش قیمت خرید شیر جلوگیری شد، بخشی از دامداران به دلیل مقرون به صرفه نبودن، اقدام به فروش دام شیری کردند، افزود: با توجه به اختلاف اتحادیه دامداران و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، پیشنهاد اولیه اتحادیه مبنی بر افزایش ۱۴ درصدی قیمت بود که در سازمان حمایت از مصرف کنندگان در حال بررسی است.

وی گفت: متأسفانه برخی از شرکت‌های لبنی به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کالا پیش از اعلام درصد افزایش از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کردند، در این راستا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باید درصد افزایش قیمت را اعلام کنند و شرکت‌های لبنی نیز باید قدری خوددار باشند.

امامی امین با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها بار هزینه سبد معیشت خانواده را سنگین می‌کند، گفت: از این رو پیگیری‌های لازم صورت گرفته و سازمان تعزیرات نیز نسبت به افزایش خودسرانه قیمت توسط این شرکت‌ها اقدام می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم به روزرسانی قوانین تعزیراتی گفت: مردم، سرمایه شرکت‌های لبنی هستند و هیچ شرکتی حاضر به از دست دادن اعتماد عمومی نیست؛ بنابر این ما باید نگاه واقع‌بینانه‌ای نسبت به هزینه‌ها، حاشیه سود و سبد معیشت خانواده داشته باشیم.

این مسئول اقتصادی استان تهران ادامه داد: در یک سال گذشته توان خرید خانواده‌ها به شدت کاهش یافته است، افزایش هزینه‌ها در کارخانه‌های تولیدی نیز غیر ارادی است که باید با توجه به شرایط موجود، بهره‌وری را افزایش داده و با مدیریت صحیح، هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: با انجام مدیریت صحیح در زمینه قیمت مرغ، دست دلالان کوتاه و قیمت آن کنترل شده است، اما در زمینه گوشت قرمز، بخشی از مشکلات مربوط به حضور دلالان و قاچاق کالا بود که با کنترل قاچاق، بخشی از مشکلات در این خصوص برطرف شده است.

امامی امین گفت: علاوه بر این بخشی از این افزایش قیمت به دلیل مقایسه با کشورهای همسایه است؛ کشورهای همسایه که پیش از این مصرف کننده کالای دام بودند، بهایی برای آن پرداخت می‌کنند و تولیدکنندگان نیز به مقایسه بهای کالای خود با کشور همسایه می‌پردازند.

وی تاکید کرد: بهای گوشت قرمز سبک و سنگین، چیزی نیست که در بازار اعلام می‌شود، قیمت تمام شده تولید دام سبک حدود ۲۰ هزار تومان است، اما به دلیل وجود متقاضی با قیمت بالاتر در جایی دیگر، شاهد افزایش قیمت هستیم.

معاون امور اقتصادی استاندار تهران گفت: افزایش بارش‌ها موجب شده که هزینه تمام‌شده تولید دام کاهش یابد، در مقطعی قیمت دام سبک به حدود ۵۰ هزار تومان رسیده بود که با کاهش قیمت، حدود ۴۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که امیدواریم سرعت کاهش قیمت بیشتر شده و علاوه بر سود مناسب برای تولیدکننده، برای مصرف‌کنندگان نیز مقرون به صرفه باشد.

وی سپس با اشاره به افتتاح پروژه پرورش مولد بوقلمون در دماوند گفت: تولید سالانه بوقلمون در کشور چهار میلیون قطعه است و پروژه‌ای که امروز شاهد بهره‌برداری از آن بودیم، ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار قطعه در سال را دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
0
بایستی به جای واردات خوراک دام با ارز دولتی توسط دلالان، مابالتفاوت آن را به شکل سهمیه الکترونیک کالای پروتئینی شیر، گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ به سرپرستان خانوارها داد و گرنه ورشکستگی تولیدکنتدگان دام و طیور
به دلیل عدم توان خرید مردم گسترش خواهد یافت.
نظر شما
ادامه