کد خبر: ۴۹۹۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به شایعاتی در زمینه واگذاری این موسسه به بخش خصوصی، گفت که بر اساس دستور وزیر  جهاد کشاورزی حتی یک سانتی متر مربع از موسسه رازی قابل واگذاری نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی اسحاقی» با اشاره به فعالیت های نزدیک به یک قرن این موسسه در حوزه تحقیق، تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک انسانی، دام و طیور در کشور افزود: با توجه به نوع فعالیت موسسه رازی و استراتژیک بودن آن، این موسسه قابل واگذاری نیست بلکه اگر بخش خصوصی خواستار تولید محصولات این موسسه باشد، با فروش دانش فنی از آن ها حمایت می کنیم.

وی اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی از سال ها پیش نیز تاکید کرده که موسسه رازی باید تکثیر شود یعنی لازم است چندین مجموعه همچون موسسه رازی در کشور ایجاد شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی  گفت: این موضوع به این معنی نیست که موسسه رازی را به بخش خصوصی واگذار کنیم، بلکه بر لزوم ایجاد و توسعه موسساتی چون رازی در کشور تاکید دارد.

اسحاقی به تولیدات موسسه رازی اشاره کرد و اظهار داشت: برای حمایت از بخش خصوصی می توانیم بخشی از تولیدات را با نظارت موسسه به آن ها واگذار کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مزیت های این موسسه در منطقه و دنیا پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصصی است که چندین سال تربیت شده اند و باید از کارآیی آنان برای ایجاد شغل با فناوری بالا بهره برد.

وی گفت: در کشور دانش آموخته های متخصصی در زمینه ساخت واکسن داریم که باید با ایجاد موسسات و شرکت های خصوصی تهیه واکسن از دانش آنان استفاده کرد.

اسحاقی افزود: در صورتیکه شرکت های خصوصی تمایل به فعالیت در این حوزه داشته باشند از آن ها حمایت می کنیم و بر این اساس رازی نیز در زمینه صادرات فرآورده ها اقدام خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه وجود بخش  خصوصی در کنار موسسه رازی  افزون بر اشتغالزایی به  استفاده از توان علمی  دانش آموخته ها و محققان کمک می کند، گفت: حمایت موسسه رازی از بخش خصوصی به معنای تعطیلی تولیدات این موسسه  نیست.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی افزود: حتی اگر تعدادی  واحد بخش خصوصی هم  موازی با موسسه رازی  تولید داشته باشند ما بایستی تولیدات خود را روی ۲۰ تا ۳۰  درصد ظرفیت نگه داریم تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی بتوانیم تولید را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در این صورت اگر بخش خصوصی به هر دلیل قادر به تامین واکسن نبود  یا نخواست که تولیدات خود را به دولت بفروشد، در این زمان سرم سازی وارد تولید شده و با افزایش ظرفیت تولید نیاز کشور را تامین خواهد کرد.

اسحاقی گفت: این موضوع در سند تجاری سازی موسسه رازی که توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شده، آمده است که حتی در صورت وجود مجموعه های خصوصی که قادر به تامین تمام نیاز کشور در حوزه فرآورده های بیولوژیک باشند، ظرفیت تولید موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی باید روی ۳۰ درصد باقی بماند.

رئیس موسسه رازی بیان داشت: بر این اساس نباید تنها به تامین نیاز داخل کشور فکر کنیم و لازم است صادرات فرآورده‌های بیولوژیک رازی به سایر کشورها را مدنظر قرار دهیم.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با نزدیک به یک قرن سابقه فعالیت در منطقه حصارک کرج مستقر است.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکبرزاده
|
Romania
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
اگر ورود دستگاه های نظارتی مثل سازمان بازرسی نبود؛ موسسه را در زمان مدیریت قبلی واگذار کرده بودند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
با این اوصاف چرا واکسن PPRدیگه در موسسه رازی تولید نمیشود؟
چرا به بخش خصوصی داده شده؟
واکسن PPR و تب برفکی دو واکسن درآمد زای موسسه بودند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
0
پس واکسن ppr و سرم ضد عقرب زدگی چطور از موسسه برون سپاری شد.لطفا سازمان های نظارتی ورود کنند. راستی ....................... ارتباطی با بخش خصوصی دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
0
خدا به داد مان برسد ...من که بریدم
نظر شما
ادامه