کد خبر: ۴۹۹۲۸

هیئت عمانی از اجرای طرح جامع سلامت در استان قزوین بازدید کرد و در جریان روند اجرای طرح قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، یک هیئت عمانی روز سه شنبه از اجرای طرح جامع سلامت در استان قزوین بازدید کردند.

در ادامه این بازدید «دکتر حمید زینالی» رئیس شورای پیام گذاران سلامت دستگاههای اجرایی استان قزوین در جلسه ای که ظهر سه شنبه با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و تعدادی از استانداران کشور عمان و جمعی از مدیران استان قزوین در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، جایگاه شورای پیام گذاران سلامت، وظایف شورای مشاورین سلامت دستگاههای اجرایی، اقدامات انجام شده، اهداف این شورا و اهم تفاهم نامه های منعقده را برای حاضرین تبیین کرد.

زینالی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان قزوین اولین استان تشکیل دهنده شورای مشاورین سلامت دستگاههای اجرایی در سطح کشور می باشد برنامه های آموزشی برای سایر استانها را نیز در دستور کار خود دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در بخش دیگری از صحبتهایش به نقش جایگاه دامپزشکی در زمینه ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه پرداخت و تشریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام و همچنین کنترل بیماریهای دامی توام با همکاریهای بین بخشی در استان انجام شده است که از آن جمله می توان به عاری بودن استان قزوین طی یکسال گذشته از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نام برد.

محور بعدی صحبتهای وی، امنیت غذایی و تامین غذای سالم و حلال در سطح استان بود که اقدام صورت گرفته برای حاضرین بیان و در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

قزوین استان پیشرو در تشکیل شورای مشاورین سلامت دستگاههای اجرایی بوده است و در حال حاضر تعداد زیادی از استانها با بهره مندی از آموزشهای مربوطه واجد شورای مشاورین دستگاههای اجرایی هستند.

 
نظر شما
ادامه