کد خبر: ۴۹۹۳۶
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد واکسن‌های دامی مورد نیاز کشور توسط دانشمندان داخلی تولید می‌شود ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بعد از چهل سال که از انقلاب می گذرد علی رغم تمام تحریم ها و مشکلات هم اکنون بیش از ۹۵ درصد واکسن های دامی مورد نیاز توسط دانشمندان داخلی تولید می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها که در حاشیه همایش مدیران کل دامپزشکی کشور در محل هتل زاگرس بروجرد اظهار داشت: مؤسسه رازی و بخش‌های فعال خصوصی در کشور هم اکنون از توان تخصصی و فنی تولید واکسن‌های مورد نیاز کشور برخوردار هستند و می‌توان گفت بیش از ۹۷ درصد داروی دامی کشور در بخش‌های مختلف طیور و آبزیان نیز تولید دانشمندان بومی کشور است.

وی افزود: استان لرستان نیز در این زمینه در شمار استان‌های موفق کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: در حوزه تأمین و امنیت غذایی کشور بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و ما نیازمند به به هیچ کشوری نیستیم.

وی اضافه کرد: بجز ۱۰ درصد واردات گوشت مورد نیاز کشور که معادل سالانه ۱۵۰ هزار تن است در سایر زمینه‌ها هیچ وارداتی صورت نمی‌گیرد و ۱۵ میلیون تن فراورده‌های دامی اعم از تخم مرغ، گوشت قرمز، شیر و عسل و آبزیان تولید می‌شود.

رفیعی پور گفت: سال گذشته بیش از ۷۰ درصد رشد اعتبار داشتیم بطوریکه میزان اعتبار ما به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال رسید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه نیروی انسانی فعال در حوزه دامپزشکی کشور با بالاترین سطح تحصیلات مستقیم در مناطق روستایی و عشایری مشغول فعالیت هستند، افزود: در حوزه نیروی انسانی بنا بر چارت سازمانی در مجموع سه هزار نیرو کمبود وجود دارد که زمینه جذب آنها در حال انجام است.

وی افزود: طی سه سال گذشته هزار و ۲۰۰ نفر استخدام شده است و در مجموع در هیچیک از حوزه‌های مختلف مرتبط با دامپزشکی نگران اقدامات تخصصی و فوق تخصصی نیستیم.

رفیعی پور با تاکید بر اقدامات نظارتی و بهداشتی که بر روی فرآورده‌های دامی صورت می‌گیرد، بیان کرد: سال گذشته حدود هفت میلیون کیلوگرم فراورده مختلف دامی معدوم سازی شد که این نظارت‌ها سلامت و امنیت غذایی مردم از مزرعه تا سفره را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تقاضا و درخواست‌های غیر واقعی برای واردات گوشت در سال گذشته گفت: سال گذشته عملاً همانند قبل همان ۱۵۰ هزار تن که نیاز همیشگی مردم بود وارد شد.

وی افزود: بنا بر دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا خرید، فروش، فروش و حمل نقل هر گونه فراورده دامی باید در چارچوب نظارت و بررسی سازمان دامپزشکی کشور باشد که همین منجر به کاهش قاچاق در این زمینه شده است.

رفیعی پور اظهارداشت: سال گذشته در حوزه بیماری‌های دامی و طیور و آبزیان با کاهش بیماری‌ها مواجه شدیم بطوریکه در بخش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام کاهش بین ۳۰ تا ۷۵ درصد را داشتیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اثر سیل نیز در کشور مجموعه ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه دامپزشکی خسارت وارد شد از جمله این خسارت‌های شامل ۲۴ هزار رأس دام سبک، هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین، هزار و ۱۰۰ مزرعه پرورش ماهی، بیش از ۱۰ میلیون مرغ تخم گذار و گوشتی و ۴۰ هزار کلونی زنبور عسل دچار خسارت شدند.

وی گفت: با اقدامات به موقع که برای جبران خسارت‌های سیل در مناطق سیل زده کشور انجام شد و با دادن تسهیلاتی به خسارت دیدگان و مهمتر از همه با دفن بهداشتی دام‌های تلف شده از اپیدمی بیماری‌های مختلف متعاقب سیل پیشگیری شد.

رفیعی پور گفت: در خصوص بیماری تب برفکی نیز در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته‌ایم و علی رغم مشکلاتی همچون سیل با تأمین به موقع واکسن مورد نیاز نه تنها میزان بیماری افزایش نیافت بلکه کاهش محسوسی داشته‌ایم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: در حالی که ما با تحریم‌های ظالمانه به خصوص در یک سال اخیر مواجه بودیم اما تمام نهاده‌های مورد نیاز دامداران، آبزی پروران، مرغداران و در بخش‌های مختلف دیگر اعم از صنایع دارویی و واکسن، بسته بندی و گشتارگاهها با هیچ کمبودی مواجه نیستیم.

وی افزود: تولید کنندگان ما مطمئن باشند در مورد هر نهاده‌ای ذخایرمان به اندازه کافی هست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رفیعی پور در خصوص همایش مدیران کل دامپزشکی کشور در بروجرد گفت: این همایش به صورت ۲ روزه برگزار شده است و با توجه به وقوع سیلی که فروردین ماه امسال در لرستان اتفاق افتاد و اقدامات به موقع و مطلوبی که مدیریت بحران و دامپزشکی استان انجام داد از وقوع اپیدمی برخی بیماری‌های دامی پیشگیری شد که به همین خاطر استان لرستان به عنوان میزبان این همایش سراسری انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در این همایش با حضور مدیران کل دامپزشکی کشور برنامه‌ها، سیاست گذاری ها و اقداماتی که قرار است طی یک سال کاری به آنها پرداخته شود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف وجود دارد نیز عنوان و بررسی و رسیدگی می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
France
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
2
7
همان روز اول این افراد را آموزش فنی و اخلاقی دهید که در آینده مردم آزار نباشند.وقت آن رسیده است که پروتکل اخلاقی"دوست دارم عشقم می کشه،هرجا دوست داری برو شکایت کن،حقوقم کم است زیرمیزی بده،بچه‌های اطلاعات سر کوچه هستند و میگم بندازنت توی گونی و غیره وذلک" جمع شود.
دامپزشکی باید سازمان آموزش محور باشد نه گشتاپو محور.
موید باشند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
چرا منفی می زنی ؟
اینها پروتکلهای اخلاقی آن مرحوم است .انشاله در وقت مناسب نحوه و‌مدل ارسال پیام ذهنی سرکرده به اعضای پایین دستی در دسترس همکاران قرار خواهد گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
1
با سلام می خواستم بگم که آیا لرستان تنها استان سیل زده کشور در جریان سیل اخیر بوده و یا تنها استانی بوده که بین استان های سیل زده تونسته بیماری ها رو کنترل کنه و بقیه استان ها نا توان و ضعیف عمل کردن که به خاطر همین لرستان میزبان این جلسه بوده..دکتر رفیعی می تونستند .......... به خوزستان هم سفر کنند و شاهد وضعیت این منطقه بعد سیل باشند .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
2
2
سلام.پس چرا افرادی که بازنشسته میشوندازفرزندانشان استخدام نمی کنید فکر کنم چون پارتی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
چه ربطی داره ؟! مگه هرکی بازنشسته شد بچه ش باید بیاد سرجاش ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
3
اگه 70 درصد رشد اعتبار داشتین چرا اداره ها تون به جای کاغذ سفید .کاغذ باطله رو. که پشتش که سفید هست استفاده میکنن .کدوم رو باور کنیم .
95 واکسن دامی تولید داخل هست .
پس کمبود انترو در فصل بهار چه بود
گوشت منجمد زیاد وارد شد ولی همشو دانشگاه و پادگان هاخریدن و به مردم چیزی نرسید .در واقع از سهم مردم کم کردین
پذیرفته شده آزمون فراگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
1
اگر ۷۰ درصد رشد اعتبار داشتین پس چرا حقوق نیروهای استخدامی سال ۹۸ در هرمزگان هنوز بعد از سه ماه پرداخت نگردیده و حتی طبق گفته اداره کل دامپزشکی هرمزگان: تا ۶ ماه حقوق برقرار نیست و می توانید به خانه بروید و بعد از ۶ ماه بیایید شاید آن موقع بودجه باشد و به کارگرفته شوید شاید هم نه, البته که برای سایر استانها اعتبار افزایش یافته که ماه اول حقوق را دریافت کرده اند ولی این افزایش تاثیری بر هرمزگان نداشته انگار
دکتر دامپزشک سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
1
بر اساس چارت سازمانی باید کاردان دامپزشک بعنوان واکسیناتور منطقه محروم استخدام بشه یا دکتر دامپزشک استخدام میشه یا با مدرک بالاتر بعنوان کاردان استخدام میشه بجای واکسیناسیون و کنترل بهداشتی دفتر نشین میشن
-دکتر دامپزشک نه بر اساس ضوابط بلکه بر اساس روابط یک سال از استخدام نگذشته یا مدیر کل میشن یا رئیس اداره
مشخص نیست کی به این افراد صلاحیت میده -- نیروی جوان و تازه استخدام به توصیه این و آن دفتر نشین میشن و نیروهای مسن هم کار می کنن در صورتیکه باید بر عکس بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
2
طرف از سهمیه بومی منطقه محروم استفاده می‌کنه یعنی باید تا آخر خدمت اونجا کار کنه یک سال نگذشته مرکز استانه طرف تعهد استخدامی بکار در آن محل میده یک سال نشده شهر خودشه البته بشرطی که پارتی داشته باشند یا غیره
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
1
متاسفانه این فرمایشات در خصوص تولید واکسن های داخلی در تناقض کامل با فرمایشات آقای دکتر اکبر شاهی است که فرمودند بیش از 65 درصد واکسنهای طیور وارداتی است .
نا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
1
هرمزگان از این کشور تبعیت نمی کند
کارشناس بخش دولتی
|
Luxembourg
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
1
3
جناب دکتر چرا فکری به حال ۳۰ درصد نیرو که بصورت مهره سوخته در آمده است نمی کنید .
ناشناس
|
France
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
2
چگونه و بر اساس چه ضوابطی نیروی تازه استخدام شده و بدون تجربه بلافاصله بعد از استخدام به عنوان مسئول شبکه تعیین میشود؟
همکار دامپزشکی استان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
2
متاسفانه مهره های سوخته کارشناسان زبده ای بوده اند که فقط به خاطر اختلاف نظر با مدیران کم تجربه بیکار شده اند و این امر ناشی از نظارت ضعیف سازمان بر عملکرد استانها بویژه در زمان رییس فعلی سازمان می باشد . جناب دکتر در کجای دین مبارک اسلام آمده اگر نیرویی که سالهای سال برای سیستم شب و روز زحمت کشیده فقط با یک اختلاف نظر بی حرمت شوند و از کار بیکار شوند .
رضا
|
United States of America
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
3
سلام اقای دکتر . در آزمون استخدامی سوم همه کسانی که با مدرک کارشناسی برای پست کاردانی شرکت وقبول شده بودند به شکل عشقی رد شدند . ولی در آزمون پنجم این رویه بطور عشقی ملغی شد. پارتی بازی در سازمان دامپزشکی بیداد میکند. درهمین آزمون آخری در ............... دو نفر کارشناس را جهت تصدی پست کاردانی برای شهر محروم راز جذب نمودند ولی ایشان بدون رویت شهری که برایش استخدام شده بودند منتقل شدند شهر پدر خانمشان... پس نیاز سنجی و تعهد خدمتی برای افراد خاص است...سهمیه هم ...جمع کنید این مدرک کارشناسی را
نظر شما
ادامه