کد خبر: ۴۹۹۵۹
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: هر کشوری که بخواهد از ترس تحریم‌ها رابطه با ایران را با اما و اگر پیش ببرد، قطع به یقین ایران کشور روسیه را جایگزین آنها خواهد کرد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ورود واکسن های جدید روسی به ایران خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «دکتر علیرضا رفیعی پور» خاطر نشان کرد: قطعاً کشور روسیه جایگزین کشورهای ترسوی اروپایی که از ترس تحریم های ظالمانه ی آمریکا علیه ایران رابطه ی خود را با کشور ایران همراه با اما و اگر پیش می برند خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با تعاملات مشترک ایران و روسیه اظهار داشت: ما اجلاس مشترکی را با روسیه داشتیم، که در آن شرکت های بسیاری از جمهوری اسلامی ایران، در حوزه ی فرآورده های خام دامی، مثل شیر که تبدیل به محصولات لبنی می شود و یا ماهی که به اشکال مختلف برای صادرات فرآوری می شود و به کشور روسیه فرستاده می شود شرکت داشتند.

وی افزود: ما در صدد هستیم که مرغ و دیگر محصولات دامی را نیز به روسیه صادر کنیم خوشبختانه تعداد بسیار زیادی از همکاران ایرانی ما در کشور روسیه شرکت هایی را تاسیس کردند، هم در ایران و هم در روسیه، ممیزی شده اند و محصولاتی را به روسیه صادر می کنند.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به اجلاسی که گذشت و ثمراتی که داشت، تیم های ممیزی کشور روسیه بیشتر به ایران بیایند و حجم صادرات ما به کشور روسیه افزایش یابد و این موضوع به افزایش صادرات مازاد تولید ما که در کشور جزو محصولات با کیفیت، سالم و بهداشتی هم هست کمک می کند.

وی در ادامه افزود: ما امیدواریم که مقصد صادرات ما فقط به کشور های حوزه ی خلیج فارس و آسیای میانه نباشد و قطعا برای ما مهم است که روسیه و ترکیه نیز مقاصد دیگر صادرات ما باشند؛ ما خوشحالیم که سازمان دامپزشکی هم یک کرسی را به عنوان دبیر کل منطقه ی آسیا، اقیانوسیه و خاور دور به ایران اختصاص داده و این موضوع در مجامع بین المللی برای ما بسیار مفید است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: برای تجارت با اوراسیا که روسیه هم کشور مهمی در این منطقه محسوب می شود، این موضوع بسیار خوب است چرا که در رابطه با صادرات فرآورده های خام دامی نیز تاثیر گذار است.

رفیعی پور در رابطه با تحریم ها و تاثیر آن بر صادرات و واردات ایران توضیح داد: خوشبختانه باید از کشور روسیه به عنوان کشور دوست و برادر یاد کنیم؛ کشورهایی که از تحریم های آمریکا تبعیت می کنند باید بدانند که ما اگر تا امروز از آنها به عنوان منابع برای تامین برخی از نیازهای کشور استفاده می کردیم، از امروز به بعد کشور روسیه را جایگزین آنها می کنیم.

وی افزود: شرایط در حال حاضر به نفع افزایش تبادلات تجاری میان ما و کشور روسیه شده است؛ هر کشوری که بخواهد از ترس تحریم ها رابطه با ایران را با اما و اگر پیش ببرد، قطع به یقین ایران کشور روسیه را جایگزین آنها خواهد کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: این توفیقی برای کشور روسیه هم خواهد بود که کشور ایران علاوه بر صادرات مواد خام دامی مواردی نظیر واکسن و برخی دیگر از نیازهای کشور را از روسیه وارد می کند.

وی در پایان گفت: برای اولین بار ما امسال واکسن آنفلوانزای بوقلمون را قرار است بر اساس توافقاتمان بصورت عمده از کشور روسیه وارد ایران کنیم؛ ایران قطعا کشور روسیه را جایگزین کشورهای ترسویی که از تحریم ها می ترسند می کند.

 

انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
18
حکیم مهر بزرگوار اون کشورا ترسو نیستند از ترس به خطر افتادن اقتصادی که مسئولانشون برای کشورشون درست کردن هراس دارن،هیچ لزومی نداره کشوری که حجم مبادلات تجاریش صدها میلیارد دلار هستش به خاطر چندرغازی مبادله تجاری با ایران به خطر بندازه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
یادش بخیر یک موقعی شعار اصلی " نه شرقی و نه غربی " بود !!؟؟ و همش بر طبل استقلال و بی نیازی به بیگانه زده میشد !!؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
13
ادبیات رئیس یک سازمان علمی و تخصصی اصلا نباید سیاسی .......... باشه .
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
8
کشور برادر روسیه ؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
2
6
خدا رحم کنه ، واکسن های بی کیفیت روسی
وحید عطارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
15
همکار ارجمند ... ریاست محترم سازمان دامپزشکی ... تکیه بر توان داخلی کشور کنید .. هیچ کشور خارجی نه برادر است نه دوست .. دنبال منافع خودشان هستند و به موقع ضربه به کشور می زنند ...از توان داخلی استفاده کنید ..و حمایت بیدریغ را متوجه فرزندان این مرز و بوم کنید ...
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
1
7
مسىولان نظام هم از واژه برادر استفاده نميكنند برادر! هول نكنيد
سالاربردار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
1
................. صحبت های رئیس سازمان بسیار ......... بود "ایران قطعاً کشور روسیه را جایگزین کشورهای ترسویی که از تحریم‌ها می‌ترسند می‌کند"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
8
......................... کشور برادر بیشترین خیانت را در طول تاریخ روسها به ایران کردن اگه راست میگید خودتون واکسن تولید کنید نه تکیه بر برادرن روستون کنید (من از خار سر دیوار فهمیدم ناکس کس نبود بر ان بالا نشینی)
تاواریش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
5
ادبیات در سطح ............. بود. ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
1
6
به داد موسسه رازی برسید نه اینکه واکسن وارد کنید...
به جای واردات واکسن روی موسسه رازی سرمایه گذاری کنید که 90 سال سابقه تولید واکسن دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
موسسه رازی یک شرکت نوپا نیست که نیاز به سرمایه‌گذاری داشته باشد. شرکت های خارجی با فروش واکسن کلیه هزینه های خود را تامین و بازار ایران نیز تصرف کرده اند. درحالی که هزینه تولید تحقیق حقوق پرسنل این موسسه را دولت می دهد. جو حاکم بر موسسه رازی عدم همکاری با سایر افراد توانمند در صنعت واکسن در بخش خصوصی و توجه بیش از اندازه به افتخارات گذشته بدون توجه به شرایط فعلی وضعیت را به اینجا رسانده
ناشناس
|
France
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
6
یاد جمله ......... افتادم که همیشه می فرمودند:مملکت مال روس هاست.
توصیه ما دیدن فیلم یتیمخانه است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
3
0
اشتباه نکتید!
جنگ های ایران و روس به تحریک
عوامل انگلیس در دربار قاجار رخ داد.
عباس میرزا شدیدا با جنگ های ایران
و روس مخالفت می کرد.
بیشترین خیانت ها را و جدایی سرزمین های وطن به تحریک انگلیس بود نه روس!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
پس با وی پی ان روسیه وارد اینترنت بشو .
ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
به تحریک انگلیس نبود عزیز دلم . به تحریک ...... بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
4
با عرض ادب وسلام
اساسا نفس واردات دال بر توانمندی نیست بلکه نشانه ای از عدم توانایی می باشد.هر چند در چند سال اخیر سازمان دامپزشکی همه تلاش خود را در راستای تامین واکسن با اولویت واردات معطوف نموده است و معمولا برنامه جامع و کامل و تدوین شدهبه استانها ابلاغ ننموده است
انواع واکسنها وارد میشود صرفا گفته شود کمبود واکسن نیست در حال که برنامه هم نیست.
الان که کشور در تحریم هست بهترین فرصت برای خودکفایی و تولید هست که انتظار میرود ریاست سازمان در این مهم تلاش نماید ..................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
2
0
شما یادش بخیر شعار نه شرقی کمونیست و نه غربی امپریالیست می کنی،
ولی از خیانت های تاریخی انگلیسی ها و فرانسوی از زمان
تشویق مغولان به حمله به ایران و تنها
گذاشتن ایران در جنگها و جدا کردن
افغانستان، پاکستان، شرق عراق و ترکیه
و ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقزستان
و قرقیزستان که همگی با دخالت مستقیم و غیر مستقیم انگلستان انجام شد و سرنگونی دولت وطن پرست و ملی گرای دکتر مصدق توسط انگلیس و آمریکا یاد نمی کنی و با وجود اینکه
هزاران جوان در شکنجه گاه های شاه
مورد حمایت غرب حقوق بشری به مسلخ کشیده شدند و در جنگ تحمیلی صدها هزار شهید و مجروح شدند باز هم
با دریوزگی به دنبال شعار
هم غربی هم غربی مثل گاو شیرده
سعودی ها برای ترامپ شیردوش؟؟!
هستی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
جالبه که با چه پرچمی کامنت گذاشتید !!؟؟ و وقتی مغولان حمله کردند انگلیس و فرانسه کجا بود !!؟؟ و اصلا" چه کاره بودند !!؟؟ خودشون با هم تو جنگ بودند اومدند مغولها رو تحریک کردند !!؟؟تا بیان به ایران حمله کنند !!؟؟
به قول حضرت رضا (ع) "دشمن هرکس جهل او و دوست هر کس عقل اوست "
اگر ملتی و قومی خودشان زمینه نداشته باشند کسی نمی تواند بر آنها مسلط شود لطفا فرافکنی نفرمایید مشکل در درون شما است نه بیرون شما !!
حالا چون انگلیس از این کارا کرده باید بریم زیر یوغ روسیه !!؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
2
ایرانیان در هر کجای جهان که باشند وطن خود را فراموش نمی کنند. شما ظاهرا خبر ندارید که سفر معروف مارکوپولو از طرف اروپای متعصب مسیحی برای تحریک مغولان به حمله به ایران بوده است؟؟!
عامل اصلی دمیدن در اختلافات شیعه و سنی، ایجاد وهابیت تفرقه آفرین و جنگ های ایران و عثمانی که تا دروازه های وین اتریش پیش رفته بود تحریکات نماینده های انگلیس در دربار های صفوی، قاجار و کشورهای همسایه بود! خاطرات مستر همفر جاسوس زبردست انگلیس را در آسیای غربی در اوایل 1700 میلادی یعنی حدود 300 سال؟!! پیش لطفا مطالعه کنید!
چه کسی می خواهد ایران را زیر یوغ
روسیه رود؟
آیا صادرات به روسیه و وارد کردن مقداری واکسن از روسیه رفتن به زیر یوغ روسیه است؟؟! ولی خریداری
واکسن از فرانسه که خون های آلوده
به ایدز را به بیماران هموفیلی بیگناه ایرانی فروخت و حتی یک معذرت خواهی ساده از خانواده های قربانیان هم نکرده است عین استقلال طلبی است؟؟!
بحث اصلی، دروغ پراکتی و جعل وارونه تاریخ است که انگلستانی که باعث جدایی بخش های نفت خیز و ثروتمند حاشیه جنوبی خلیج فارس یعنی همین سعودی، کویت، امارات و بحرین به عنوان پاره های وطن از امپراطوری ایران شد و عامل مستقیم و غیر مستقیم شهادت وطن پرستان برجسته ای همچون قائم مقام فراهانی، امیر کبیر، ستارخان، مدرس و سقوط مصدق است و باعث و بانی جنگ افروزی های متعدد بین ایران و همسایگانش است، دوست؟ملت ایران قلمداد شود ولی
کشوری که در مقایسه با انگلستان در شورای امنیت بارها خطر جنگ همگانی و تحریم های شدید را که همین انگلیس و فرانسه طراحی کرده بودند از سر مردم ما هر چند در راستای منافع مشترک اش با ملت ما برطرف کرده است دشمن اصلی معرفی شود و هر گونه ارتباط با آن در راستای منافع ملی ممنوع باشد، اما اعتماد کردن به دشمن اصلی ملت ایران در این چند قرن اخیر یعنی انگلستان موجه و پسندیده تبلیغ گردد!
جالب است که بدانید انگلیس با تحریم دریایی دولت دکتر مصدق نگذاشت که
ایران حتی یک قطره از نفت اش را به خارج بفروشد و در نتیجه درآمد های دولت را برای پرداخت حقوق کارمندانش و بودجه های جاری کشور بشدت کاهش داد و این تنها یکی از عوامل سرنگونی دولت قانونی دکتر محمد مصدق بود که اگر می ماند بدون شک می توانست همانند کره و ژاپن ایران عزیز را به سر منزل پیشرفت برساند.
در همین راستا، نیروی دریایی انگلیس قطعات کارخانه ذوب آهن را که دولت ایران به وسیله کشتی از ایتالیا خریداری کرده بود در دریا غرق کرد و در عوض روسیه کارخانه ذوب آهن فعلی و زیر بنای فولادسازی اصفهان را که زیربنای اصلی پیشرفت صنعتی هر کشور است برپا کرد و عجیب است که تاریخ نگاران قلم به مزد تلاش می کنند که با دروغ پردازی شگقت انگیز جای دوست و دشمن را عوض کنند تا زمینه تسلط آنها را فراهم کنند و طبیعی است که عده ای ناخواسته و حتی با حسن نیت آنها را با حرارت تمام تکرار کنند! جالب است که اسم از فیلم یتیم خانه آورده می شود ولی از هدف اصلی فیلم که همانا برملا کردن قتل عام میلیونها ایرانی در اواخر دولت قاچار به دست دولت انگلستان است نامی به میان نمی آید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
سن‌ ما قد نمیده و فیلمهایش را تلویزیون‌ایران نشون میده.نطر طولانی شما منو یاد سخنرانی آتشین آن‌مارکسیست معروف در دانشگاهها‌ میندازه که عشق استالین و لنین داشت اما در فرانسه به ........ ادامه داد.موفق باشید
ناشناس
| Finland |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
تصورات ......... خود را بنام تاریخ عرضه میکنید آدم را یاد بعضی وارونه نماهای موجود در تریبونها می اندازید !!؟؟ مارکوپولو ونیزی بود نه انگلیسی !! وقتی وارد ایران شد مدتها پیش از آن مغولان از ایران هم رد شده بودند و در اروپا می تاختند احتمالا" شما باید ارتباطی با جناب معتضدی داشته باشید که این گونه تاریخ را وارونه و پر از تئوری توطئه می پندارید !!؟؟ از همین ابتدای بیانات شما پیدا است که بقیه اظهار نظر های شما چقدر پایه و اساس دارد !!؟؟
ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
کسی طرفدار انگلیس نیست . دعوا سر روسیه است عزیزم . ضمنا بدرستی دوستان شما را با خسرو معتضد مقایسه کردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
0
همین الآن شبکه 4 تلوزیون داره مستند زندگینامه امام موسی صدر را پخش می کنه
در مسافرت امام موسی صدر به کاشان ایشان از کارگاه قالیبافی بازدید می کنند و در پایان چند نفر از بافندگان قالی را برای آموزش لبنانیهای محروم و ایجاد اشتغال و کسب درآمد به لبنان دعوت می کنند...
رابطه ایران لبنان دوستانه تر و برادرانه تر است یا رابطه ایران و روسیه؟؟؟؟؟؟؟
کاش شما هم از همین برادر جدیدتان لااقل به سبک امام موسی صدر برای رونق تولید در صنعت واکسن سازی خودتان کمک می گرفتید نه اینکه ............. دیگران را ترسو و روسیه را شجاع خطاب کنید الی ماشاءالله واکسن وارد کنید و صنعت اون کشور برادر را رونق بخشید!!
چرا امام موسی صدر برای محرومین لبنان از کاشان فرش دستباف هدیه نگرفت(پولش را هم داشت چون کلی محبوبیت داشت و کمک های مالی زیادی دریافت می کرد) ولی صنعت قالیبافی را هدیه برد!
به خدا اگر مسئولین ما هم مثل امام موسی صدر در لبنان و دکتر کاظمی آشتیانی ایرانی در موسسه رویان اندیشه خلاق داشتند حتما ترور می شدند ولی خداوند به ما لطف دارد و این مسئولین را برای ما حفظ می کند!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
3
علت اصلی وضعیت فلاکت بار تولید واکسن دامپزشکی در ایران این است که موسسه رازی که روزگاری با جذب، شناسایی و میدان دادن به نوابغی همچون پروفسور دکتر میرشمسی، نگین درخشان ایران زمین در گستره جهان بود در چنگال وزارت تجارت محور و بیگانه با مفاهیم بهداشت و سلامت جهادکشاورزی گیر افتاده است و دست و پا می زند.
مشاهده مشکلات موسسه رازی در مقایسه با شکوفایی و رشد روزافزون همیشگی موسسه پاستور در وزارت بهداشت آیینه عبرتی است که عده ای دیگر سنگ عناوین دهان پرکن "دامپزشکان: جهادگران نمونه عرصه تولید کشور" را به سینه نزنند!
متاسفانه تاکنون موسسه رازی و سازمان دامپزشکی (دائره دفع آفات حیوانی و سرم سازی) در طول تاربخ
خود بارها از زمان جدا کردن شان در سال 1305 از وزارت بهداشت آن زمان یعنی اداره صحیه و انتقال شان به وزارت فوائد عامه و اداره فلاحت تا مرز فروپاشی پیش رفته اند و اگر نبود غیرت و پایمردی دکتران دامپزشک نام آور کشور نشانی از آنها بر جای نمی ماند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
0
این حساسیت واقعا عجیب است!
دهها سال است که از فرانسه ای که در ماجرای جنگ دولت فتحعلی شاه قاجار قرار بود ارتش ایران را آموزش دهد و پشتیبانی کند ولی عملا از پشت به ایران خنجر زد و ایران را در جنگ تنها گذاشت، از ترکیه و اخیرا هندوستان واکسن وارد می شود ولی به رگ غیرت؟؟! کسی بر نخورده است ولی تا فقط حرف واردات از روسیه شود این طور واکنش ها به وجود می آید!
ایکاش این همه حساسیت متوجه ریشه اصلی همه این مشکلات که قرار داشتن نابجای دامپزشکی و موسسه رازی در وزارت خانه ای بی مسئولیت و رانت آفرین یعنی جهادکشاورزی است می شد!

واقعا چرا با وجودی که ایران از زمان تاسیس موسسه پاستور در سال 1298 و سپس دائره دفع آفات حیوانی و سرم سازی در اداره صحیه (وزارت بهداشت آن دوران) در سال 1305 تاکنون در ساخت واکسن های دامپزشکی مانند شاربن و مبارزه با گاو میری سابقه داشته است، اینچنین به دلیل عدم مالی و تجهیزاتی موسسه رازی و تحمیل برادران جهادی به آن در وزارت جهادکشاورزی دچار چنان ضعفی شده است که مجبور به واردات واکسن از کشورهای مختلفی شود که در زمانی نه چندان دور اصطلاحا انگشت کوچک موسسه رازی هم نمی شدند؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
وقتی همه چیز وارونه میشود و وارونه دیده می شود و وارونه بیان میشود .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
تمام اروپای مسیحی در زمان مغولان
تحت فرمان پاپ بودند. در جنگ های صلیبی که افراد مغرض و یا در فرض خوش بینانه بی اطلاع حتی آن را هم ممکن است انکار کنند تمام ملل اروپایی از جمله انگلیسی ها خود را موظف می دیدند که برای آزادسازی بیت المقدس از دست کفار مسلمان؟؟! در آن شرکت
داشته باشند. جنگ های طولانی صفوی و عثمانی و جنگ های دوران قاجار و به شهدت رسانیدن قائم مقام و امیر کبیر مطابق با منابع تاریخی همگی با تحریکات انگلیسی ها بوده است که البته طبیعی است سرسپردگان آشکار و نهان آنها این واقعیات مسلم را نپذیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
همه اینها حاصل اصرار بر جهالت در بین مسلمانان و ایرانیان بوده و بس . حتی امروز هم عناد با علم و آگاهی به وضوح قابل مشاهده است . نمونه اش دانشگاههای موجود در ایران و اساتید و فارغ التحصیلانش است . با اینها چگونه میتوانید تحت سلطه نباشید یا انگلیس و آمریکا یا روسیه و شوروی !! از قاجار میگویید همین عباس میرزا از سفیر فرانسوی با حسرت می پرسد :
مردم به کارهای من افتخار می‌کنند، ولی چون من، از ضعیفی من بی خبرند. چه کرده‌ام که قدر و قیمت جنگجویان مغرب زمین را داشته باشم؟ چه شهری را تسخیر کرده‌ام و چه انتقامی توانسته‌ام از تاراج ایلات خود بکشم؟...

از شهرت فتوحات قشون فرانسه دانستم که رشادت قشون روسیه در برابر آنان هیچ است، مع‌الوصف تمام قوای مرا یک مشت اروپایی(روسی) سرگرم داشته، مانع پیشرفت کار من می‌شوند...

نمی‌دانم این قدرتی که شما(اروپایی‌ها) را بر ما مسلط کرده چیست و موجب ضعف ما و ترقی شما چه؟ شما در قشون جنگیدن و فتح کردن و بکار بردن قوای عقلیه متبحرید و حال آنکه ما در جهل و شغب غوطه‌ور و بندرت آتیه را در نظر می‌گیریم. مگر جمعیت و حاصلخیزی و ثروت مشرق زمین از اروپا کمتر است؟

یا آفتاب که قبل از رسیدن به شما به ما می‌تابد تأثیرات مفیدش در سر ما کمتر از شماست؟

یا خدایی که مراحمش بر جمیع ذرات عالم یکسان است خواسته شما را بر ما برتری دهد؟ گمان نمی‌کنم. اجنبی حرف بزن! بگو من چه باید بکنم که ایرانیان را هشیار نمایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
3
واردات واکسن از روسیه پس ارزیابی فنی می تواند صحیح باشد اما نحوه سخن گفتن احساسی رییس سازمان اشتباه است.
کدام مقام سیاسی کشور ، تا کنون روسیه را برادر خطاب کرده است.

برادر گرامی ، اقای دکتر رفیعی ، اندکی تامل

دامپزشکی سیاست زده شده است
فضا را تلطیف فرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
اگر مدیریت دامپزشکی ما علمی و غیر سیاسی بود الان نه فقط وضع دامپروری و دامپزشکی که وضع کشور و حتی ثروت و معیشت عمومی مردم دهها برابر بدون شک بهتر از امروز در طول این سالها می بود .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
1
0
نقش مسیحیت و صلیبیان در سقوط بغداد

از عوامل دیگر این تهاجم که نباید از نظر دور داشت، تحرکات گسترده مسیحیت یا صلیبیان است که برای شکستن جهان اسلام و بغداد و یا کاستن قدرت رقبای اصلی خود یعنی حکام مسلمان در تلاش و تکاپو بودند و رد پای زیادی از آنان به جای مانده است . در دوران سلطنت «گیوک » که مادرش مسیحی نسطوری و زن با نفوذ چنگیز بود، ابتدا «قداق » و سپس شخص مسیحی دیگری به نام «جینقای » که مشاور چنگیز بود، به مقام وزارت رسید و عملا زمام امور به دست اینها افتاد (15) .

به قول مؤلف «تاریخ جهانگشای » همه کارها در دست قداق و جینقای بود (16) .

کشیشان به خصوص اطبای مسیحی از همه جا: سوریه، یونان، بغداد و روسیه به دربار خان مغول رفت و آمد داشتند . مسیحیان در عصر جنگ های صلیبی مسلمانان را مورد حمله و بدگویی قرار می دادند (17) حتی خان مغول به نفع مسیحیان در اشاعه مسیحیت کمک می کرد .

در جنگ های صلیبی (اواخر قرن 11 تا اواخر قرن 13 میلادی) مسیحیت اروپا در اندیشه همکاری با مغولان علیه مسلمانان افتاد (18) .

در دربار و نیروهای مغول با آنان که مسیحی نسطوری کم نبود، اروپای مسیحی به فکر اتحاد با مغولان علیه مسلمانان افتاد .

پاپ انیوسان چهارم (1243 - 1245م) سپس «سن لوئی » نهم شاه فرانسه (1226 - 1227م) نمایندگانی به قراقورم در شرق فرستادند تا با کسب اطلاعاتی، زمینه همکاری نظامی مغولان علیه مسلمانان را فراهم سازند (19) .

سفرنامه «مارکوپولو» و پدرش و تجار اروپایی و ونیزی در دربار خان، در حمله مغول به بلاد اسلامی بی تاثیر نبوده است .

تحریک و تشویق غرب و اروپای مسیحی و عوامل پنهانی صلیبی، اعزام پیک و هیئت های آنان را در کنار دیگر عوامل نمی توان نادیده گرفت (20) .

پی نوشت:

1) ابن قیم، مدارج الشاکرین، ج 1، ص 5 - والفوائد، ص 5، نسبت به ازرع در جنوب سوریه متولد دمشق، 651ه متوفای سال 751ه، و محمد ابوزهره در کتاب «ابن تیمیه حیاته و عصره » ، ص 526، «حبیب طاهرالشمری » ، «منهاج السالکین » مشهد آستان قدس، 1378، ص 6 .

2) مجموعة الرسائل ابن تیمیه، قاهره، 1905م، ص 97 .

3) ابن تیمیه، منهاج السنة النبویة، قاهره، 1903م، ج 2، ص 199 .

4) ابن عماد حنبلی، شذرات الذهب فی اخبار من ذهب، ص 339، 340 . - زرکلی، الاعلام، ج 7، ص 36 .

5) السبکی، طبقات الشافیة الکبری، قاهره 1906م، ج 5، ص 115 .

6) خواندمیر، حبیب السیر، ج 2، ص 338 .

7) کمبریج تاریخ ایران، ج 5، ص 512 .

8) تحقیق من وجهة نظر التاریخ، ص 97، تاریخ تشیع در ایران .

9) مجالس المؤمنین، ج 2، ص 205 .

10) روضات الجنات، ج 6، ص 300 و 315 و 316 .

11) دین و دولت در ایران عهد مغول، ج 1، ص 285 و 304 .

12) همان .

13) رساله رد نصیریه، ص 84 .

14) تشیع و تصوف
و منابع مفصل دیگر
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
ف ، ص 51 .

15) ابراهیم تیموری، امپراتوری مغول و ایران، ص 417 و 454 .

16) تاریخ جهانگشای، ج 1، ص 214 .

17) بارنولد، ترکستان، ص 477، و عباس اقبال تاریخ مغول، ص 154 .

18) امپراتوری مغول و ایران، ص 421 .

19) همان، بارنولد، ترکستان، ص 458، تیموری، امپراتوری مغول و ایران .

20) سرنولد اسپرلر، تاریخ مغول در ایران، ص 49 . 

کلمات کليدي:

ابن تیمیه

سقوط بغداد

حمله مغول به ایران

ایران و سقوط بغداد

موارد مرتبط

نقد ابن تیمیه بر معارضان امام علی (ع) در صِفّین

شیخ صدوق چه هنگام به بغداد رفته است؟

عصر مغول و نقش خواجه نصیر و علامه

آشنایی با مبانی فکری ابن تیمیه در مورد خداوند و انب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
فراماسونری صهیونیزم یادتان رفت اخوی!!
هیچی اصلا ولش کن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
حالا که معلوم شد مطالب مطرح شده مستند است و تخیلات نیست به جای اینکه صادقانه واقعیت را بپذیرید می فرمایید:
هیچی اصلا ولش کن!
رمز پیشرفت کشورهای غربی صداقت و در عین حال شجاعت آنها در پذیرش
واقعیت ها و عدم فرافکنی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
برادر رائفی پور را بیارید چند ساعتی برایمان سخنرانی کنند تا شما بیشتر از این اذیت نشوید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
با عرض سلام و ادب خدمت همه بزرگواران
کشور عزیزمان در حال حاضر با کشور روسیه رابطه خوبی دارد و فدراسیون روسیه از متحدان بین المللی ماست که در زمان تحریم ها می تواند کمک کند . اگر چه فکر اصلی ما باید تکیه به داخل باشد.
اما در مورد مسائل تاریخی گذشته باید عرض کرد نباید همه چیز را به مصائب قاجاری پیوند زند، چون در آن صورت و با آن طرز فکر الآن هند به دلیل لشکرکشی نادرشاه افشار باید ایران را از بزرگترین دشمنان خود بداند !
همچنین بسیاری از کشورها باید به دلیل کینه چنگیز با مغولستان قطع رابطه کنند!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
با سلام مجدد
خیلی صادقانه و شفاف خدمت همه عزیزان عرض کنم
بنده که چند سال در کار دارو و امور بین الملل هستم کاملا با تمام وجودم درک کردم که بسیاری از کشورهای اروپایی با کوچکترین تهدید آمریکا، دیگر عین چند سال پیش به دنبال رابطه تجاری با ما نیستند و واقعا خیلی خیلی از امریکا می ترسند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
با سپاس فراوان از نکته سنجی، برخورد منطقی و غیر احساساتی جناب آقای دکتر علی!
واقعیت این است که سیاست معروف انگلیسی ها "تفرقه بینداز و حکومت کن است"!

جالب است که آمریکا طبق اصل 4 ترومن در هنگام تحریم نفتی انگلیس به دولت دکتر مصدق کمک مالی می کرد و انگلستان تلاش فراوان کرد که آمریکا را راضی به کودتا کند تا زمان حضور 300 هزاری توده ای های کمونیست عزادار در مرگ استالین تازه درگذشته در میدان فردوسی تهران که توانست آمریکای وحشتزده را متقاعد کند که اگر دیر بجنبد به دلیل ضعف دکتر مصدق در سرکوب کمونیست ها، ایران به دامن شوروی سقوط خواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
0
واقعا هم همینطور است. انگلیس می خواهد با سیاست و تبلیغات وارونه و تفرقه افکنانه خود بین ایران و همسایگانش دائما جنگ، درگیری و منازعه باشد تا منافع خود را در منطقه
به پیش ببرد. این در حالی است که هیچ
کشوری در قرن های اخیر همچون انگلیس به ایران َضربه نزده است.
به طوری که با سیاست های انگلیس که نگران از حمله مجدد ایران به هندوستان تحت مستعمره خود پس از حملات سلطان محمود غزنوی و نادرشاه افشار بود، کاری کرد که نقشه ایران از حالت یک شیر بزرگ به یک گربه کوچک در اواخر قاجار با جداکردن بخش های جنوبی خلیج فارس، غربی، شرقی، شمال شرق و شمال غرب کشور (البته با جنگ افروزی بین ایران و روسیه)، تبدیل شود و مهمتر اینکه با حمایت قلم بمزدان مزدور به جای اینکه انگلیس دشمن واقعی معرفی شود، روسیه را دشمن اصلی نشان دهد تا باز هم منافع انگلیس تامین شود و عده ای هم ناخودآگاه آلت دست سیاست های چند پهلو و پیچیده استعمار انگلیس شده اند و هر موقع که ایران و همسایگانش به هم نزدیک شده اند تلاش کرده است با شعله ور کردن اختلافاتی که بانی اصلی آنها خود انگلیس بوده است آنها را از هم دور سازد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
بعضی منابع عنوان‌‌کرده اند که شیطانپرستان فراماسونری اوانجلیست صهیونیست و خانواده های روتشیلد و‌راکفلرها و سایر فرقه های انحرافی و عرفانهای نوظهور مانند پیروان اوشو و عرفان حلقه و حلقوی هم در متلاشی شدن امپراتوری آریایی نقش بسزایی داشته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
بعضی ها مثل شما که به نظر می رسد
دچار اوهام هستند اشتباه کرده اند و جای انگلیس را که به کمک عوامل خودفروخته اش با قیچی زر و زور و تزویر ایران را از طرف همه مرزهای جنوبی، غربی، شرقی و شمالی اش تکه تکه کرد با تبلیغات دروغین و معکوس پرحجم خود با روسیه عوض کرده اند!
نظر شما
ادامه