کد خبر: ۴۹۹۶۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل پتانسیل‌هایی موجود در مرز و همسایگی با پاکستان توانایی تأمین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «محمدرضا بندانی» اظهار داشت: در گذشته حدود 16 گاوداری شیری صنعتی در سیستان و بلوچستان وجود داشته که به دلیل خشکسالی و مشکلاتی که در استان به وجود آمده عملاً در حال حاضر 2 واحد از این واحدها کاملا فعال باقی مانده و حدود 8واحد غیر فعال 6 واحد نیز با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر 12 واحد صنعتی پرواربندی گوسفند و بره در استان وجود دارد اما واحدهای صنعتی به صورت بسته پرواربندی گوسفند هیچکدام فعال نیستند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرهنگ پرورش گوسفند در کل کشور گوسفند باید برای چرا و تغذیه در مرتع باشد اما سیاست کلی کشور بر این است که بخشی از دام سبک را از مرتع خارج و به صورت دستی پرورش دهد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال مجوز واردات دام سبک مولد و پروار به سیستان و بلوچستان داده شده است عنوان کرد: اگر بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و دام مولد وارد سازیم که به صورت بسته پرورش پیدا کنند قطعاً واحدهای تعطیل استان فعال خواهند شد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که از طریق مرز زمینی می‌تواند دام وارد کند چرا که این استان دارای پتانسیل خوبی در زمینه مرز است، آن سوی مرز نیز پتانسیل خوبی در زمینه دام‌های با استعداد شیری و گوشتی وجود دارد که اگر بتوانیم دام‌های سبک را از کشور پاکستان به کشور وارد کنیم و بحث دام مولد را پیگیری کنیم قطعاً کمک بزرگی در زمینه شیر و گوشت قرمز کشور خواهیم داشت.

بندانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرصت خوبی در زمینه واردات دام به استان داده شده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی تقاضا داریم در این بخش سرمایه‌گذاری کنند قطعا سرمایه گذاری در بخش واردات دام به دلیل فراوانی دام ارزان در کشورهای همسایه نیاز کشور به گوشت قرمز را کاهش خواهد داد و سودآوری کلان را برای فعالان این بخش به دنبال خواهد داشت.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
1
0
تا وقتی که دلالان رانت خوار با ارز دولتی ارزان قیمت نهاده های دامی را وارد می کنند و کشاورز ایرانی توان رقابت را در تولید ذرت و سویا نداشته باشد و توان خرید مردم برای استفاده از گوشت گران تمام شده داخلی به شکل سهمیه الکترونیک افزایش نیابد، این طرح ها نیز به سایر طرح های شکست خورده کشاورزی و جهادکشاورزی در دهها سال گذشته خواهند پیوست و استفاده از کلمات دهان پرکن
مثل "پتانسیل" و "فرصت های خوب سرمایه گذاری" هیچ دردی را دوا نمی کند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
آخه چرا؟
آیا بهتر نیست از دامداران عزیز خودمان به جای واردات حمایت بشه؟
آخه واردات گوسفند چه پتانسیلی داره ..........؟
به جز سودجویی عده ای قلیل چنین سرمایه گذاری به چه درد مملکت می خورد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
0
چرا ندارد!
شما هم اگر امکانش را داشتید می توانستید از 14 میلیارد دلار آن هم هر سال یارانه یا مفت به عناوین فریبنده توزیع نهاده های خوراک و واکسن دامپزشکی ببن دامداران و افزایش تولید ارزان قیمت بگذرید؟؟!
نظر شما
ادامه