کد خبر: ۴۹۹۷۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: با توسعه خط ۲ کشتارگاه‌های طیور، به سبب عدم دخالت کارگر و انجام تمامی کار‌ها به صورت اتوماتیک، مرغ ممتاز در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه خواهد شد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تعداد روز ماندگاری مرغ گرم کشتارگاه‌ها از ۳ به ۵ روز و مرغ منجمد از ۱۲ به ۱۵ ماه انتقال پیدا می‌کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» از عرضه مرغ ممتاز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ارزیابی کشتارگاه‌های خط ۲ طیور و انجام آزمایش‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که مرغ‌های تولیدی این کشتارگاه‌ها می‌تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد.

وی افزایش ماندگاری را  از ویژگی های مرغ ممتاز اعلام کرد و افزود: تعداد روز ماندگاری مرغ گرم این کشتارگاه‌ها از ۳ به ۵ روز و مرغ منجمد از ۱۲ به ۱۵ ماه انتقال پیدا می‌کند.

رفیعی پور ادامه داد: با توسعه خط ۲ کشتارگاه‌های طیور به سبب عدم دخالت کارگر و انجام تمامی کار‌ها به صورت اتوماتیک، مرغ ممتاز در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی با باشاره به اینکه در کشتارگاه‌های خط ۲، مرغ و آلایش آن به طور همزمان توسط همکاران دامپزشکی رصد می‌شود، بیان کرد: این تکنولوژی روز دنیا در کشور ما هم استفاده می‌شود تا مردم محصول را با بهترین کیفیت مصرف کنند چرا که پس از ارزیابی همکاران دامپزشکی در صورت وجود مشکل، مرغ از گردونه تولید حذف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۲۸۰ کشتارگاه طیور کشور، ۶۰ کشتارگاه به خط ۲ مجهز است، گفت: هم اکنون بخشی از محصولات طیور که به کشور‌های دیگر صادر می‌شود، از کشتارگاه‌های خط ۲ است. تا پایان سال امیدواریم که تمامی کشتارگاه‌های کشور به خط ۲ مجهز شوند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه نظارت در همه مراحل قبل، حین و پس از کشتار، بسته بندی و مجوز حمل به مراکز عرضه توسط سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد، بیان کرد: تجهیزات و فناور‌های های کشتارگاه‌های طیور کشور با کشتارگاه‌های روز اروپا برابری می‌کند.

این مقام مسئول درباره اینکه آیا  قیمت مرغ ممتاز  با مرغ معمولی متفاوت است، اظهار کرد: بحث قیمت به سازمان دامپزشکی مربوط نمی‌شود و سازمان حمایت براساس هزینه‌های تمام شده قیمت گذاری محصول را انجام می‌دهد.

به گفته وی، طبق بررسی‌های صورت گرفته، مرغ ممتاز از لحاظ امتیازات فنی، بهداشتی، نظارتی و تشخیصی در شرایط مطلوبی قرار دارند.

رفیعی پور در پایان با اشاره به اینکه تمامی مرغ‌های ممتاز، سایز (حداکثر وزن ۱.۵ کیلوگرم) هستند، تصریح کرد: تمامی مراحل قبل، حین و پس از کشتار  مرغ‌های ممتاز   ۱۰۰  درصد اتوماتیک است.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Singapore
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
1
و بر‌اساس الگوگیری از کشور ژاپن این‌مرغها بعد از ۵ روز به زباله دانها ریخته خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
نخیر اشتباه نکنید اصلی وجود دارد به نام اصل بقای فرآورده خام دامی که به مدد شستشو با آب نمک و آبلیمو جلوی چشمان مسئول بهداشتی قطعه قطعه شده و به بازار مسلمین ارسال خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
3
شرایط کشتارگاه ها بر همه مشخصه وضهیت بسیار نابسمان و از قوانین و ضوابط خبری نیست ،همین سه روز هم زیاذه
ناشناس
|
France
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
3
این طرحها باید با مشارکت خود کشتارگاهها ،تبلیغات جهت مصرف کننده ۱۵ سال پیش انجام‌ می شد.وضعیت اقتصادی واحدهای تولیدکننده اصلا خوب نیست.سود اصلی در اندرونه و تعطیل بودن خط آبچکان و غیره است.واقعا چرا سازمان دامپزشکی از واقع گویی فرار می‌کند؟
ما هنوز نتوانسته ایم ظرفیت کشتار را حفظ کنیم چه رسد به این مسایل.
حفظ ظرفیت کشتار بدلیل موضوع خونگیری و به تبع آن فساد زودرس اصلی ترین موضوع است.
اکثر کشتارگاهها باید با ۲۰۰۰ قطعه در ساعت فعالیت نمایند اما در عمل ۶۰۰۰ قطعه در ساعت است.علاوه بر خونگیری ناقص دمای اسکالدر هم روی ۷۵ تا ۸۰ درجه است.
اگر این نکته در کشتارگاه رعایت شود ،کشتارگاه نمی تواند حقوق کارگران را تامین‌کند.
نکته‌ مهم دیگر این است که بدلیل هزینه های بالای تصفیه خانه کشتارگاه و ظرفیت پایینش امکان تعویض و یا جابجایی درجای آب چیلر وجود ندارد و کشتارگاهها برای ۳۰ هزار قطعه هم آب چیلر را تعویض نمی کنند که همین امر باعث شده است که آلودگی میکربی و سالمونلا و غیره بالا باشد.
بهتر است مسایل پایه ای را حل کنیم و بعد بزک سازی کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
1
2
جناب دکتر رفیعی پور با سلام و تحیت.لازم به توضیح است که طرح مرغ سایز که از ابداعات مدیر کل سابق بهداشت عمومی سازمان بود هنوز به اجرا درنیامده شکست خورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
1
گفتیم این کار اشتباه است،گوش نکردن،بعدا نتیجه را خواهید دید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
اون بسته بندی هم اشتباه بود.در عمل مرغهای تاریخ منقضی دور ریخته نمی شود و یا ریپک می شود و یا در واحدهای عرضه فراوری می شود پس در نتیجه دلخواه تاثیر ندارد.
مرغهای داخل بسته پلاستیکی داری خونابه است و بعلت فعالیت نصف و‌نیمه یخچالهای سطح شهر سریع بوی‌ گند می دهد در حالیکه قدیم الایام یخگیری می شد و آب جذبی مرغها خارج می شد.

متاسفانه آنهایی که آیین‌نامه تدوین‌ می‌کنند و برنامه اجرا می‌کنند از واقعیتها و اوضاع کشتارگاهها بی خبرند.بودن مسوول فنی هم با توجه به شرایط حقوقی شان هم مشکلی را حل نمی‌ کند
نظر شما
ادامه