کد خبر: ۴۹۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - ببر بیمار تحت معالجه است و تمامی اطلاعات نشان می دهد که وضع مزاجی این حیوان رو به بهبود است.

رییس سازمان محیط زیست در مورد آلودگی 20 کیلومتر از سواحل بوشهر در اثر نشت نفت، گفت: شکستگی در خطوط انتقال سوخت حدود چهار الی پنج روز قبل رخ داد و علتش هم سیلی بود که در منطقه اتفاق افتاد و حدود 20 کیلومتری هم حرکت فرآورده ها بود که تا لبه دریا هم رسید اما خوشبختانه با اقدامات خوب و سریع وزارت نفت و سازمان محیط زیست کاملا مهار شد و مشکل از دو روز پیش حل شده و در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم. علت این مساله هم سیلی بود که در بوشهر اتفاق افتاده بود که موجب شکستگی در خطوط انتقال شده بود.

محمدی زاده در پاسخ به این سوال که آیا شایعه شیوع بیماری مشمشه در میان سایر حیوانات باغ وحش صحت دارد یا نه؟ افزود: برای تشخیص بیماری مشمشه در حقیقت امکانات آزمایشگاهی در ایران که بتواند از مخاط بینی و مجرای تنفسی حیوان بیمار نمونه گیری انجام شود نبود و علایم بالینی چیزی را نشان نمی داد. در حقیقت تمامی اقدامات پیشگیری صورت گرفت ولی نمونه ها که به یکی از کشورها ارسال شد نشان دهنده این موضوع بود که بیماری مشمشه احتمالا در این ببر هم وجود دارد.

وی ادامه داد: اما هیچ جای نگرانی نیست به دلیلی که بیماری مشمشه در تک سمیها موجب مرگ می شود که اگر عملیات پیشگیری به موقع و یا عملیات مقابله به دقت انجام شود هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و در حقیقت معالجه انجام می شود. خوشبختانه اکنون حدود یک هفته است که این ببر هم تحت معالجه است و تمامی اطلاعاتی که موجود است نشان می دهد که وضع مزاجی این حیوان رو به بهبود است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت در مورد احتمال سرایت این بیماری به کارکنان شاغل در آن باغ وحش نیز خاطرنشان کرد: هیچ کدام از کارکنانی که آنجا بودند آلوده نشده اند و ما از زمانی که این بیماری سرایت کرد تقریبا باغ وحش را تعطیل کردیم و برای ایمنی و سلامت مردم ترجیح دادیم که هیچ گونه مراجعه کننده ای آنجا نباشد و همه کسانی که در این باغ وحش هستند تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفتند و کار بیماریابی هم آنجا انجام شده و خوشبختانه مشکلی آنجا وجود ندارد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
0
0
باسلام اقای دکتر کی گفته مشمشه فقط در تک سمیها کشنده است تمام گوشتخواران حساس میباشند وگربه سانان نوع حاد بیماری رامیگیرند
نظر شما
ادامه